Gå til innhold

Når legger deres 8-åring seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 8-åring er dypt fortvilet hver kveld fordi han mener han har altfor "barnslig leggetid". 😅 

Anonymkode: 48236...f29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min 8-åring er dypt fortvilet hver kveld fordi han mener han har altfor "barnslig leggetid". 😅 

Når legger han seg da? 
Min 8-åring legger seg kl 20, og blir vekket 07.15 om morgenen. Hun trenger den søvnen, og kunne ikke lagt seg senere. 

Anonymkode: 72963...7c8

AnonymBruker
Skrevet

Min trenger 11 timer med søvn. 

Så må sove 20 for å overleve å våkne 07.

Anonymkode: 81c29...dae

AnonymBruker
Skrevet

20.30

Anonymkode: b8759...61a

AnonymBruker
Skrevet

20:30. Så en halvtime lydbok.

Anonymkode: cc9a5...6dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når legger han seg da? 
Min 8-åring legger seg kl 20, og blir vekket 07.15 om morgenen. Hun trenger den søvnen, og kunne ikke lagt seg senere. 

Anonymkode: 72963...7c8

Han legger seg kl 20, men styrer og prtotesterer ofte fram til 20.30 fordi han synes klokken 20 er for tidlig.  Han mener selv at han skal legge seg klokken 21, men det får han aldri med mindre det er helg. Bortsett fra i går.. da var jeg alene hjemme med barna og lillesøsteren hans slet med å sovne, jeg hadde migrene og når minste endelig sov så måtte jeg bare ha en timeout fordi det føltes som hodet skulle ekspoldere. Så da orket jeg ikke den kampen om hans leggetid, så da lå jeg bare på sofaen og noen minutter før klokken 21 sa han "nå må jeg legge meg, god natt mamma" og så gikk han rett i seng og sovnet med en gang😂Jeg synes 21 er for sent i ukedagene og kommer ikke til å gi etter, men gud bedre hvor deilig det var å slippe den kampen.  

Kanskje jeg går for 20.30 istedet hvis det gjør at vi slipper den halvtimen med sutring, for det er slitsomt når man har flere barn og holder på med legging i timesvis. 

Skrevet

20:00 som regel, men på fine sommerkvelder som nå så blir det gjerne senere 😀

AnonymBruker
Skrevet

20 før skoledag, 20:30/21:00 i helger og ferier. 

Anonymkode: c34cd...e4c

Skrevet

Kl 8 på dager før skole, halv ni-ni på fredag og lørdag, en gang mellom ni og ti i skolens ferier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

20.30

I ukedager

i henger IG ferier 23 ca

AnonymBruker
Skrevet

Hun legger seg 20.30/21 men sovner ikke før 21.30 tiden. 
Fredag og lørdag legger hun seg rundt 22-23 kanskje. Litt avhengig av hva vi gjør. Vi bor i et varmt strøk så mye skjer ikke før på kveldstid her. 

Anonymkode: c3958...b23

AnonymBruker
Skrevet

20.30 er vel ikke noe problem å legge når han allikevel ikke sovner kl 20? Min åtteåring legger seg 20.30-21. Legger han seg tidligere får han uansett ikke sove. Nå som det er lenge lyst og varmt, så sovner han enda senere, men ligger i sengen og leser eller leker fra ca 21. 

Jeg tenker at når større barn allikevel ikke sovner før lenge etter leggetid, så er det litt vel rigid å holde på et spesielt tidspunkt. Men man kan ha som krav at de skal roe ned, og ikke skjerm f.eks. 

Anonymkode: 83523...b94

AnonymBruker
Skrevet

Her på kg så legger alle barna sine klokken 19 inntil de er myndige...

Du må jo finne en tid som passer ditt barn best. Mitt barn trenger snaut 9-10 timer så han la seg ikke før  2130 når han var på den alderen. Han sovner alltid raskt da så legger han seg 2130 så sover han 2135. :P 

Anonymkode: d262e...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynner med kveldsmat og kveldsstell kl 19. Som regel i seng til 19:30 og sover før 20. Det er så klart grådig urettferdig siden ALLE andre får være våken lenger, men mitt barn trenger mye søvn, og heldigvis har hun begynt å forstå at det ikke hjelper å klage, i tillegg til at hun klarer å kjenne etter at hun er sliten selv. 

Anonymkode: 968fe...74b

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 21 +/-. I helger gjerne likt. Er bare to dager, synes det er dumt å dra det ut. Men i lengre ferier kan det bli 22-23.

Anonymkode: 48b4f...3df

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg omkring 20.30, sovner rundt ni.

Anonymkode: 17465...b6f

Skrevet

Min på straks 9 legger seg til å sove ca kl 21. Da våkner han av seg selv mellom 6 og 7 neste morgen. Hadde jeg måttet vekke han hadde han på morgenen måtte han lagt seg tidligere.

Om han legger seg tidligere så sovner han ikke, og om han mot formodning gjør drt så våkner han desto tidligere neste dag.

Barn er forskjellige, noen trenger 11 t søvn andre 8-9. Se på når han våkner neste dag, eller om han evt må vekkes😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...