Gå til innhold

Kvinner uten BH

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, Jeg som mann lurer på en ting. Hvorfor har de fleste kvinner(ungekvinner spesielt) begynt å gå uten bh under toppen slik at man kan se både stive nipler og ofte er toppene så gjennomsiktig at man kan se puppene. Det var veldig mye av dette f.eks nå når jeg var på pstereo. 
Kanskje jeg er litt gammeldags men mitt inntrykk er at de fleste kvinner ønsker å skjule puppene sine, så hvorfor har de så synelig nå?
Er det fordi BH er ubehagelig å gå med?
Er det for å vise frem kroppen? 

Anonymkode: f1432...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bh er ubehagelig. Den er stram og tung for skuldrene.

Jeg går også uten bh fordi jeg mener bh er med på å sexifisere/objektivisere kvinner. pupper er naturlig. 

Anonymkode: 1a8f2...b25

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan love deg at det ikke er for å vise seg frem i alle fall

Anonymkode: 1995d...c65

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør du selv for å skjule dine egne stive brystvorter? Ikke noe? Hvorfor mener du da at kvinner skal gjøre noe? 

Slutt å seksualiser kvinner, da får du det bedre med deg selv. Kanskje du til og med en dag kan respekter kvinner. 

Anonymkode: ae2af...8e4

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner sexsualiserer seg selv. Hvorfor kjøper dere sexy undertøy hvis kropp ikke er sexy? Stive nipler uten bh på en fin dame er sexy. Med andre ord litt slutty å gå sånn

Anonymkode: 9ab24...880

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt inntrykk er at det stort sett er kvinner med små og faste bryst som går uten bh. Disse kvinnene trenger derfor ikke lik "støtte" som oss kvinner med litt større bryst og som henger lenger ned. Jeg har til gode å se det sprade rundt kvinner med hengepupper rundt uten bh. Unntak finnes selvsagt, men sjeldent. En ting er hvertfall helt sikkert og det er at jeg glatt hadde gått uten bh hver dag om jeg hadde hatt mindre og fastere bryst! Men med mine D/E cup som har ammet 3 barn blir det litt for travelt med dissing alle veier.. HAHAAA

Anonymkode: 2a24f...cbb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går uten ofte - med mindre jeg har på meg noe litt gjennomsiktig. Hater å gå med BH, og liker ikke at BH stroppene synes når jeg nå feks går rundt i kjoler. Jeg har ikke barn og er i tidlig 30 årene, så selv om jeg har middels store pupper et det ikke vits å bruke noe for å holde de på plass - det klarer de utmerket selv. Det er ikke for å vise meg frem, det handler om komfort og hva jeg selv synes er finest 😊 Føler faktisk puppene mine blir mindre "vulgære" uten BH for BHer gir jo litt push - ergo de virker mye større og fremtredende. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner sexsualiserer seg selv. Hvorfor kjøper dere sexy undertøy hvis kropp ikke er sexy? Stive nipler uten bh på en fin dame er sexy. Med andre ord litt slutty å gå sånn

At menn synes noe undertøy kan kalles sexy er fordi dere liker kvinnekroppen. For oss kvinner er det bare litt ekstra fint undertøy om det er blonder osv, enn de andre bomullstrusene for eksempel. Det er for å føle seg fin, jeg har vært singel i flere år, ingen mann ser meg uten klær, og jeg liker likevel å ha pent undertøy. Føler meg finere og gir meg bedre selvtillit. 

Angående TS sitt spørsmål så er BH et skikkelig ubehagelig plagg å ha på. Jeg går også helst uten, men blant folk føler jeg at jeg må noe på. Velger imidlertid noe tynt og behagelig så jeg ikke merker så mye til det. Med silikon (til og med det gjorde jeg for egen del) trenger jeg ikke så mye støtte. 

Anonymkode: f3ea3...a60

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er befriende å droppe BH, og jeg har de siste årene vært snar til å ta den av hjemme. Kan ikke gå sånn blant folk da, fordi de er saggy 😛 

Vil tro at noen liker å vise seg frem da. 

Anonymkode: 11a22...033

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig behagelig å ikke ha på bh. Og hvorfor skal vi ha på den? Pepper er da helt naturlig. Vi har mer fett på brystene enn menn og niplene våre blir også stive. Sånn er kroppen. Bh kan være pent under fine topper, kjoler, men i hverdagen så er det godt å slippe. Bruker på jobb også. Men det betyr ikke at jeg seksualiserer puppene mine. Menn må tåle å se litt før dere tenker at kvinner gjør det for å vise seg. Prøv å gå med bh selv da vel.

Anonymkode: 8d274...e7e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har små pupper som veier nesten ingenting. Likevel kan BH rett og slett være vondt (presser mot ribbeina). Etter at jeg ble voksen (er 36 nå), har jeg sluttet å ta hensyn til at andre kan føle seg krenket av kvinne uten BH under genseren. Det er ikke mitt ansvar at folk tar seg nær av undertøyet jeg bruker eller ikke. Jeg bruker BH på jobb (fordi jeg vet at verden er kommet for kort til at jeg dpr respekt uten i min stilling) og under klær som ser bedre ut med BH under på fritiden. Ellers trives jeg aller best uten.

Anonymkode: a99ec...2f0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig behagelig å ikke ha på bh. Og hvorfor skal vi ha på den? Pepper er da helt naturlig. Vi har mer fett på brystene enn menn og niplene våre blir også stive. Sånn er kroppen. Bh kan være pent under fine topper, kjoler, men i hverdagen så er det godt å slippe. Bruker på jobb også. Men det betyr ikke at jeg seksualiserer puppene mine. Menn må tåle å se litt før dere tenker at kvinner gjør det for å vise seg. Prøv å gå med bh selv da vel.

Pupper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner har gjennom tidene blitt formanet å kle seg tekkelig og skjule kroppen, men det begynner heldigvis å slippe taket, og vi kan kle oss slik vi vil! BH er ubehagelig å gå med, rett og slett. Selv skulle jeg gjerne gått uten, men har så store bryster at det blir mer ubehagelig å gå uten, så da er jeg stuck med den teite BH'en 😑

Anonymkode: 57c46...6be

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du selv for å skjule dine egne stive brystvorter? Ikke noe? Hvorfor mener du da at kvinner skal gjøre noe? 

Slutt å seksualiser kvinner, da får du det bedre med deg selv. Kanskje du til og med en dag kan respekter kvinner. 

Anonymkode: ae2af...8e4

Hei TS her, Du er grunnen til at jeg valgte å poste anonymt. 
Jeg skjønner på ingen måte hvor du fikk det at jeg ba kvinner om å skjule sine stive brystvorter, jeg spør fordi jeg trodde det var slik kvinner ønsket selv. Det at du legger holdninger på meg er så typisk sinte kvinner på KG. 
Kanskje du skal slutte å tenke det værste om menn slik at du har det bedre med deg selv?

Jeg spurte dette spørsmålet fordi jeg ønsker å øke min kunnskap rundt kvinner og deres holdninger. 
Og som andre selv kommenterer her så er kvinner gode nok til å seksualisere seg selv, ta å scroll en rundt på insta/tiktok så ser du det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei ts her, takk for svar alle sammen. 
Jeg vil bare si at jeg på ingen måte er i mot dette, og kvinner burde kle seg slik de vil. Mitt inntrykk er kanskje gammeldags og det er derfor jeg ønsker å øke min egen kunnskap rundt dette. 
Det er ikke alltid like lett å forstå dere damer for oss menn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte dette spørsmålet fordi jeg ønsker å øke min kunnskap rundt kvinner og deres holdninger. 

Vi kvinner har ikke et årlig møte hvor vi avgjør vår felles holdning på ting. 

Alle kvinner er forskjellige. 

Det jeg har begynt å legge merke til er at den yngre generasjonen har endelig bestemt seg for å ikke la seg styre av sosiale normer, og i langt større grad gjør hva pokker de vil. Og de heier jeg på de for. Om de ikke vil ha på seg BH så får de la være. 

Anonymkode: cb4c8...3e9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, så undertøy er seksualisert, og å gå uten undertøy er også seksualisert. Hva faen skal vi liksom gjøre da?

Anonymkode: 50f19...81d

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er på rett vei. Håper kvinner snart også dropper trusa. Da har vi drømmesamfunnet.

Anonymkode: eeffb...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, og jeg går alltid uten bh. Skal love deg at det ikke er for å vise meg fram, vil ikke at dere gutter/ menn skal se på meg. Pupper er naturlig og det vil jeg fremme. Normalt å ha pupper som jente, og vil ikke skjule puppene mine. Synes bh er ubehagelig rett og slett og trives med å gå uten bh :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At toppen er gjennomsiktig er nok ofte bare en tabbe som skyldes at det ikke vistes at toppen er gjennomsiktig hjemme. Så faktisk ei jente senest i går som hadde bh, men under gjennomsnittlig topp der bh dessverre også var gjennomsiktig, selv om helstoff. Neppe kalkulert å flashe seg.

Jeg bruker sjelden BH, ganske enkelt fordi jeg slipper unna med det pga små pupper. Tror og menn glemmer at pupper gjerne er like lite seksuelt for kvinner som mannebrystet er, selv om menn kan synes de er stas.

Anonymkode: a71ef...267

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...