AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b
Hmmm1 Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b Første du skal gjøre er alltid når du flytter inn et sted å ta bilder av alt, og jeg mener ALT. alle ting som er i normal stand og som er skadet, ta gjerne en film at leiligheten når du flytter inn, dette er for å vise standen den er i når du flyttet inn, slik at du har det til å vise når du skal flytte ut. Jeg hadde kommet til å snakket med huseier om at det ikke er ordentlig rent og bed om å få redusert leie en mnd. 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b spørsmålet er om du vaske selv, eller om du må ha andre som skal gjøre det for deg? Det viktigste er at du ikke tillater at eier har egne ting i boligen, for det frigjør deg ikke å bo der da. Anonymkode: 2754a...523
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Ta bilder og gå i dialog med utleier. Utleier skal kunne kreve at tidligere leietaker dekker hens utgifter, slik at utleier i teorien ikke skal sitte med sluttregningen her. Anonymkode: 231f7...342 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Dette er en sak mellom deg og utleier, og har ikke noe med forrige leietaker og utvasken deres å gjøre. Om utleier har hatt sluttoppgjør med forrige leietaker, har de formodentlig godkjent utvask, så det er ute av verden. Den utvasken kan jo potensielt ha blitt tatt for et år siden, og det kan samle seg mye støv i mellomtida. Problemet nå er at utleier leier ut en skitten bolig til deg. Jeg vet ikke om de i utgangspunktet er pliktige til å overlevere en ren bolig til deg? Men de må forvente å få boligen tilbake i samme stand som da du overtok den, altså trenger ikke du være særlig nøye med utvasken når du flytter igjen. Dog blir det sikkert krangling på det, så her er det viktig å dokumentere. Jeg ville kontaktet utleier og hørt om de kan leie inn et firma for å ta en vask (på deres regning). Ellers ville jeg gjort det klart at du da vil forlate bolig i samme stand som du overtok den. Så tar du vasken nå og slipper når du flytter. Anonymkode: 59b7b...ccd 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b Jo det er å anse som aksept. I hvert fall hvis du ikke klaget på det før du flyttet inn Anonymkode: 00f55...b92
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b Jeg fikk slippe depositum mot at jeg nok nedvask og litt annen småjobb. Men oppdaget slikt før innflytt og kontraktskriving Anonymkode: ce4ae...dc9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Flyttet nylig inn i en større enebolig, og oppdaget med én gang at der var dårlig utført flyttevask: Alle dører har flekker og fingermerker, dørkarmer har brune flekker, og det samme på veggene og taket på ene badet. Stekeovnen ser heller ikke ut, og på noen av møblene ligger det gråe lag med støv...Det dukker sikkert opp flere steder hvor jeg ser dårlig vasking, men har ikke hatt tid til å se nøye på alt enda. Hva kan jeg kreve i slike tilfeller...? Kan jeg be om reduksjon i første husleien, eller ar utleier ordner renholdere som kan komme og vaske ferdig...? Jeg hadde ikke annet valg enn å flytte inn, så håper ikke det er ensbetydende med at jeg har godkjent nedvasken 😐 Anonymkode: 81bd7...a5b Her er det jo bare å vaske selv da, hva er problemet? Er jo gjort på noen timer. Anonymkode: ff2c1...0db
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg fikk slippe depositum mot at jeg nok nedvask og litt annen småjobb. Men oppdaget slikt før innflytt og kontraktskriving Anonymkode: ce4ae...dc9 Da har du virkelig ingenting å klage på... Anonymkode: b53d0...b75
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Her er det jo bare å vaske selv da, hva er problemet? Er jo gjort på noen timer. Anonymkode: ff2c1...0db Nja, det tar faktisk ganske lang tid når det er snakk om full nedvask. Jeg ville bedt utleier om å vaske leiligheten. Anonymkode: 94a54...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå