Gå til innhold

Ukjente merker på hvitevarer i Sverige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til merket. Ser det er spanskt med fabrikker i brasil, kina og en i spania.

Aldri vært borti hvitevarer som er produsert i de landene der heller forsåvidt.

Men det er jo "bare" ei kjøkkenvifte da. Liker du den og den har bra avtrekk (det er det viktigste) så ville jeg gitt den et forsøk. Så noen på nett nå og det var mange fine der :)

Skrevet

Takk for svar.

Riktig at det bare er ei kjøkkenvifte, men jeg syns det hadde vært greit om det var av en viss kvalitet allikevel. :)

Jeg spør i grunnen fordi jeg lurer på om det er noen vits i å reise til Sverige for å handle.

Skrevet

Ok. Hva koster den da og har du en link med bilde og sånn så er det litt lettere å se om det er et kjøp som lønner seg.

Du har Gorenje her i Norge som har masse fine ventilatorer til greie priser feks.

Skrevet

Jeg har sett den hos Siba.

Nettsidene er litt dumme, går ikke an å linke til produktet.

Vitvaror

Spisfläktor/kåpor

Kåpor vegg

Produktet: Cata Serie C Rostfri glas 60 cm

Vi har ikke plass til 90 cm SEK 3.990,-

Cata Serie C Rostfri glas 60 cm

Elegant väggmonterad fläkt i rostfritt stål och glas. Bredd 60 cm. En effektiv belysning genom 2st 40 W lampor som ger en mycket bra belysning över arbetsytan.

-Max sugeffekt: 1020 m3/h (anslutning)

-Max sugeffekt: 857 m3/h (kolfilter)

-3 hastigheter

-Metallfilter

-Belysning: 2x40W

-Placeras ca 40 cm över elspis

-Ljudnivå: 61 dB(A)

Allmänt

Belysning 2x40 

Bredd 60 

Typ av fläkt Väggmonterad 

Drift

Anslutning Evakueringsslang 125 mm (Kolfilter) 

Buller, IEC 704-3 61 dB(A) 

Luftflöde, Max 1020 M3/h 

Mått 85-114x60x50 mm

Kan se bilde og dataene på nettsiden over - fikk ikke til bedre sitat. :)

Skrevet

Så fin ut den. Kan ikke se at noen av de på elkjøp sine sider eller best-buy (expert) har tilsvarende pris og sugeevne. Siba er jo tilsvarende stor elektrokjede også da.

Greit å ha godt sug på de og 1000 m3 er bra. Som du ser forsvinner det litt om du putter i kullefiler (om du ikke har slange ut trenger du det). Og har du lang vei med slangen for å komme ut, eller 90 graders knekk på den så forsvinner det litt. Så derfor er det dumt å gå for noe på rundt 500m3 når det er et tap der. Kommer klart litt ann på bruken og størrelsen på kjøkkenet også selvfølgelig.

Ser forresten på siba.no at de har en billigere cata ventilator. Da burde du ringe de og høre om de kan skaffe deg den du vil ha og til hvilken pris.

Skrevet

Takk. :)

Da gjenstår info om Cata er et godt eller dårlig merke.

Skrevet

Hvor finner du forresten ventilator på siba.no?

Får ikke opp ventilator på rulleteksten jeg.

Skrevet

Men ventilator til full pris under kr. 1.000,- kan jeg trygt si er uinteressant. Må være noe rallemikk. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...