Gå til innhold

Dere som har gjort det slutt pga utroskap, hvordan går det nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med min samboer i 10 år, og han var utro tidlig i forholdet, men jeg tilga og vi har jobbet med det og har nå en liten og fin familie sammen. Forholdet er greit, men innimellom får jeg tilnærmet panikkanfall og klarer ikke puste eller tenke rett og alt som har skjedd (utroskapene - alle meldinger, alle hemmeligheter og løgner) bare spinner rundt i hodet. Jeg elsker mannen og barna, men jeg hadde aldri blitt sammen med han om jeg hadde visst alt som kom til å skje og hvordan jeg føler meg nå..

Jeg skulle selvfølgelig aldri tilgitt, men nå har det skjedd og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ofte føler jeg at jeg bare er i forholdet fordi jeg ikke ønsker å skilles fra barna mine, og økonomien min er heller ikke særlig god (ufør).

Og uansett vil dette følge meg hele livet?

Så dere som har gjort det slutt på grunn av utroskap, gjerne dere som prøvde å fortsette i etterkant, hvordan er det nå? 

Anonymkode: 306d1...85b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk strålende begge gangene. Jeg er nå gift med en trofast, snill og omsorgsfull mann som ikke engang ser på andre damer. Jeg er ikke urolig, ikke sjalu, ikke kontrollerende og ikke trist. Bare lykkelig. Å ha barn 50/50 gikk også overraskende greit. Nå må faren faktisk på banen og ta vare på barna sine halve tiden. Tidligere skjøv han mesteparten av det over på meg.

Anonymkode: c2b43...e74

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gikk strålende begge gangene. Jeg er nå gift med en trofast, snill og omsorgsfull mann som ikke engang ser på andre damer. Jeg er ikke urolig, ikke sjalu, ikke kontrollerende og ikke trist. Bare lykkelig. Å ha barn 50/50 gikk også overraskende greit. Nå må faren faktisk på banen og ta vare på barna sine halve tiden. Tidligere skjøv han mesteparten av det over på meg.

Så godt å høre. ❤️ Husker du hvordan det var etter forholdene ble slutt? Slet du noe med vonde tanker/følelser, eventuelt lenge? Og tar det noen gang opp hodeplass nå selv om du er i et godt forhold?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så godt å høre. ❤️ Husker du hvordan det var etter forholdene ble slutt? Slet du noe med vonde tanker/følelser, eventuelt lenge? Og tar det noen gang opp hodeplass nå selv om du er i et godt forhold?

Nei, jeg var egentlig helt ferdig begge gangene. Tenker ikke noe på eksene i mitt nye forhold, og har aldri gjort det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det skjedd noe i etterkant? 10 år siden er lang tid. 

Anonymkode: 62f6f...5ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt ut med henne og prøvde å redde ekteskapet en stund, men når hun ikke klarte å slutte med utroskap ba jeg henne avslutte det. Når barna kom og spurte ville jeg ansvaret skulle ligge helt og holdent på henne, der det hørte hjemme. 

Når vi endelig gikk fra hverandre var det en utrolig lettelse. Endelig slapp jeg å lure, og slapp å være den eneste som kjempet for ekteskapet. Jeg har siden tenkt på ting jeg kunne ha håndtert annerledes, og andre valg jeg kunne tatt, men har aldri angret på at vi gikk fra hverandre. Når den tilliten er borte kan den aldri komme tilbake i samme form, selv om noen klarer å bygge opp noe nytt som de trives med. 

Anonymkode: 243df...873

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har det skjedd noe i etterkant? 10 år siden er lang tid. 

Anonymkode: 62f6f...5ac

De første fem årene var det noe som skjedde hvert år, men jeg fant det ikke ut før lenge etterpå. Vi tok en pause, hvor jeg flyttet bort i noen måneder, og når jeg kom tilbake har det ikke skjedd noe i etterkant. Han har holdt ting hemmelig og «løyet» (altså bare unngått å si sannheten, gå rundt smørøyet liksom), men ikke av den sorten.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

ironisk at jeg i dag fant ut at han var utro  for noen uker siden?! Nå er det i hvert fall slutt. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en million ganger bedre livskvalitet etter jeg dumpa han. Å forsøke å være i forhold med en som har begått så stort svik er bare selvutslettende 

Anonymkode: 2e345...0e2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...