Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #1 Del Skrevet 16. juni 2023 Over 2,5 år siden vi startet forsøket på å få barn nummer to. Hvis vi lykkes nå blir det minimum 5 år mellom. Jeg skjønner at jeg er ubeskrivelig heldig som har fått et barn, men sorgen hver måned over at vi ikke får et nytt barn er så sterk. Tenker på at gapet mellom dem blir så stor. Og det gjør så vondt. Savnet er så stort. Synes det ser så trist ut å være enebarn. Har hatt medisiske grunner til at det har tatt så lang tid uten å få barn, som nå har blitt behandlet. Så det skal egentlig være gode sjanser nå. Har bare hatt 2 mislykkede måneder uten at vi har fått barn. Første gangen var jeg optimistisk. Men nå ser det ut som jeg får mensen og jeg er helt knust. Sorgen er så stor. Jeg vet det fortsatt er håp. Men jeg lurer egentlig om noen har barn med et stort mellomrom i alder og hvordan dette har vært? Kanskje noen oppløftende historier om søsken som kan ha mye glede av hverandre tross stort aldersforskjell og fordelene barnet mitt får av å fortsatt være enebarn.. Er så tøft å prøve å bli gravid når man ønsker det så sterkt. Var lettere perioden med sykdom når jeg visste at jeg uansett ikke kunne. Sikkert mange i samme situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Del Skrevet 16. juni 2023 hønemor94 skrev (5 minutter siden): Over 2,5 år siden vi startet forsøket på å få barn nummer to. Hvis vi lykkes nå blir det minimum 5 år mellom. Jeg skjønner at jeg er ubeskrivelig heldig som har fått et barn, men sorgen hver måned over at vi ikke får et nytt barn er så sterk. Tenker på at gapet mellom dem blir så stor. Og det gjør så vondt. Savnet er så stort. Synes det ser så trist ut å være enebarn. Har hatt medisiske grunner til at det har tatt så lang tid uten å få barn, som nå har blitt behandlet. Så det skal egentlig være gode sjanser nå. Har bare hatt 2 mislykkede måneder uten at vi har fått barn. Første gangen var jeg optimistisk. Men nå ser det ut som jeg får mensen og jeg er helt knust. Sorgen er så stor. Jeg vet det fortsatt er håp. Men jeg lurer egentlig om noen har barn med et stort mellomrom i alder og hvordan dette har vært? Kanskje noen oppløftende historier om søsken som kan ha mye glede av hverandre tross stort aldersforskjell og fordelene barnet mitt får av å fortsatt være enebarn.. Er så tøft å prøve å bli gravid når man ønsker det så sterkt. Var lettere perioden med sykdom når jeg visste at jeg uansett ikke kunne. Sikkert mange i samme situasjon. I min søskenflokk har vi stort aldersforskjell. Eldste hos oss er 49 år, yngste er 24 år. Jeg er midt i mellom. Det er 8 år opp mellom meg og min søster og 9 år mellom meg og min lillebror. Vi har veldig tette søsken forhold. Og hadde det som barn også. Så stor aldersforskjell trenger ikke bety at de får ett mindre tett forhold. Jeg som liten syns det var helt tipp topp med en del eldre søsken. Vil anta at mine foreldre også syns det var greit siden det var ett valg de tok. Vi er totalt 5 søsken i flokken. De 2 eldste er tette, det syns mamma var beintøft. Nr 3 kom 7 år etter de 2 første, så meg 8 år seinere også siste 9 år etter meg. Og det var ett valg de tok og ikke grunnet problemer med å bli gravid. Min mor blir son hun sier selv - gravid bare hun sitter på feil stol 🙈( heldig hun 😋😂) Jeg har selv alltid villet ha tettere barn selv, men ikke fått det. Har 1 barn fra før som er 8.. Og prøver fremdeles på søsken. Har prøvd i 4 år. Og ikke tenkt å gi meg med det første. Anonymkode: 1a098...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Del Skrevet 16. juni 2023 Stress kan påvirke stort på det å ikke bli gravid. Anonymkode: 37e5b...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stress kan påvirke stort på det å ikke bli gravid. Anonymkode: 37e5b...29b Nei, det kan det ikke. Slutt med disse mytene! Ikke legg skylden på kvinnen. Anonymkode: 917d8...aa6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Del Skrevet 16. juni 2023 Det er 6 år mellom min eldste og min yngste, og de har et supert forhold. Min mann har 12 år opp til sin bror. De hadde jo ikke så nært daglig forhold som små, da broren flyttet hjemmefra da min mann var 6 år - så forholdet da var mest ferier og besøk. Men som voksne har de et kjempegodt forhold. Anonymkode: 9e7cf...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stress kan påvirke stort på det å ikke bli gravid. Anonymkode: 37e5b...29b Bare slutt. Ingen stresser når de først begynner å prøve på å få barn, så dette "argumentet" faller. Hadde det vært så enkelt så hadde jo ingen vært ufrivillig barnløse, ikkesant. Selvfølgelig greit å unngå steess, men ikke kom med så dumme utsagn til en som sikkert har hørt det 27373738838282929388494938 ganger før. Anonymkode: 128de...392 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Del Skrevet 16. juni 2023 8 år mellom meg og mitt søsken, vi er veldig nære☺️ Anonymkode: 3ce59...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Del Skrevet 16. juni 2023 8 år mellom mine to, og de har et supert forhold. Anonymkode: 0ce51...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Del Skrevet 16. juni 2023 Jeg har en attpåklatt som er henholdsvis 7 og 11 år yngre enn sine søsken. Han bort fortsatt hjemme, mens de to andre er flyttet ut men bor i samme by. De har et superbra forhold. De inviterer ham på turer uten oss voksne, middager og overnattinger. Han betror seg ofte heller til dem enn til oss foreldre om ting. Da de var barn, lekte de store masse med ham også. Anonymkode: 13c55...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #10 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I min søskenflokk har vi stort aldersforskjell. Eldste hos oss er 49 år, yngste er 24 år. Jeg er midt i mellom. Det er 8 år opp mellom meg og min søster og 9 år mellom meg og min lillebror. Vi har veldig tette søsken forhold. Og hadde det som barn også. Så stor aldersforskjell trenger ikke bety at de får ett mindre tett forhold. Jeg som liten syns det var helt tipp topp med en del eldre søsken. Vil anta at mine foreldre også syns det var greit siden det var ett valg de tok. Vi er totalt 5 søsken i flokken. De 2 eldste er tette, det syns mamma var beintøft. Nr 3 kom 7 år etter de 2 første, så meg 8 år seinere også siste 9 år etter meg. Og det var ett valg de tok og ikke grunnet problemer med å bli gravid. Min mor blir son hun sier selv - gravid bare hun sitter på feil stol 🙈( heldig hun 😋😂) Jeg har selv alltid villet ha tettere barn selv, men ikke fått det. Har 1 barn fra før som er 8.. Og prøver fremdeles på søsken. Har prøvd i 4 år. Og ikke tenkt å gi meg med det første. Anonymkode: 1a098...c15 Tusen takk for svar❤️ Dette var så oppløftende å lese. Så godt med et tett søskenforhold tross aldersforskjellen! Og godt å tenke på at det er flere i samme situasjon❤️ Føles jo som alle jeg kjenner som har barn har fått nummer 2 nesten med en gang. Ble veldig oppmuntret nå av å høre at dere har så tett forhold selv om det er 8 og 9 års aldersforskjell😊 Når man blir voksen er jo aldersforskjellen plutselig så liten! Og det er kanskje som voksen man har mest glede av sine søsken? Merker også at jeg og mannen min har så mye tid til sønnen vår, og kan gi han så mye oppmerksomhet og vi har masse overskudd til han. Så fint å tenke på de gode sidene med dette❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #11 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Stress kan påvirke stort på det å ikke bli gravid. Anonymkode: 37e5b...29b Prøver alt jeg kan å ikke stresse med det, men lettere sagt enn gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #12 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er 6 år mellom min eldste og min yngste, og de har et supert forhold. Min mann har 12 år opp til sin bror. De hadde jo ikke så nært daglig forhold som små, da broren flyttet hjemmefra da min mann var 6 år - så forholdet da var mest ferier og besøk. Men som voksne har de et kjempegodt forhold. Anonymkode: 9e7cf...fba Så fantastisk å høre. Det er virkelig oppløftende å tenke på hvor tett forhold søsken kan få som voksne tross stor aldersforskjell 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #13 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 8 år mellom meg og mitt søsken, vi er veldig nære☺️ Anonymkode: 3ce59...670 Fantastisk å høre🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #14 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 8 år mellom mine to, og de har et supert forhold. Anonymkode: 0ce51...c8d Så nydelig😍🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor94 Skrevet 16. juni 2023 #15 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har en attpåklatt som er henholdsvis 7 og 11 år yngre enn sine søsken. Han bort fortsatt hjemme, mens de to andre er flyttet ut men bor i samme by. De har et superbra forhold. De inviterer ham på turer uten oss voksne, middager og overnattinger. Han betror seg ofte heller til dem enn til oss foreldre om ting. Da de var barn, lekte de store masse med ham også. Anonymkode: 13c55...1c7 Så utrolig fint! Når jeg tenker på det høres det ut som en stor gave å ha storesøsken som er så mye eldre enn seg som man kan snakke med og lære av❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Del Skrevet 16. juni 2023 Det er 3 år og 2 mnd mellom mine, jeg personlig ville ikke hatt større forskjell, men jeg tror de kan få et veldig godt søskenforhold uansett om det er mer enn 5 år❤️ Anonymkode: 82b99...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Del Skrevet 16. juni 2023 5 år mellom meg og min bror og vi har alltid vært bestevenner🥰 Anonymkode: 5e98e...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #18 Del Skrevet 16. juni 2023 Jeg var litt i samme situasjon som deg. Første barn var ikke planlagt, 2 barn strevde vi lenge med. Måtte til med ivf for å bli gravid med lillesøster. Det er 4,5 år mellom dem, og storebror eeeelsker lillesøster. Hun er bare baby enda, men storebror leker med henne hele tiden, og har en enorm glede av henne. Hn får vise masse omsorg og ansvar, hun er helt oppslukt i han. Har flere venner med samme aldersforskjell mellom barna, og de fleste er veldig gode venner. Synes aldersforskjellen er fin, og ville ikke hatt de nærmere i alder. Jeg får god tid til å nyte tiden med begge to:) Anonymkode: 302ed...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #19 Del Skrevet 16. juni 2023 Mine er 19 år, 12 år, 2 år og minste er 2 mnder. Om det er noen trøst😂 Ikke stress. Det blir når det blir. Kansje får du to tette på rappen neste gang. Da er det jo bare kjekt at eldste ikke er bitteliten😅 Anonymkode: be5ec...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #20 Del Skrevet 16. juni 2023 Det er 5,5 år mellom meg og min lillesøster. Jeg led ingen nød og savnet ingenting i min oppvekst. Søsken er irriterende uansett alder! Vi er godt voksne i dag og hun er fortsatt verdens mest irriterende😂 Anonymkode: d8726...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå