Gå til innhold

Hvilken eggløsningstest skal jeg velge?

Gjest hønemor94

Anbefalte innlegg

Gjest hønemor94

Har sex hver 2. dag for å slippe styret med eggløsningstesting, men når det ikke har lykkes ønsker jeg å kjøpe eggløsningstest for å sjekke at ting er som normalt...

For noen år siden brukte jeg strimler men de skjønner jeg ikke noe av? De viste alltid en tydelig strek, men aldri en strek som var like sterk som teststreken! Kan være fordi jeg aldri fikk eggløsning? Har 1 barn fra før og har blitt gravid 2 ganger etter dette, men mistet. 

Så. Hvilken eggløsningstest burde jeg kjøpe? Digitale virker lettere å forstå seg på. Det er bare 10 i pakken? Må man ikke ha for hele syklusen? Eller er det som regel nok å bruke det i 10 dager etter mensen siden det som oftest er i den tiden eggløsningen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hønemor94 skrev (1 minutt siden):

Har sex hver 2. dag for å slippe styret med eggløsningstesting, men når det ikke har lykkes ønsker jeg å kjøpe eggløsningstest for å sjekke at ting er som normalt...

For noen år siden brukte jeg strimler men de skjønner jeg ikke noe av? De viste alltid en tydelig strek, men aldri en strek som var like sterk som teststreken! Kan være fordi jeg aldri fikk eggløsning? Har 1 barn fra før og har blitt gravid 2 ganger etter dette, men mistet. 

Så. Hvilken eggløsningstest burde jeg kjøpe? Digitale virker lettere å forstå seg på. Det er bare 10 i pakken? Må man ikke ha for hele syklusen? Eller er det som regel nok å bruke det i 10 dager etter mensen siden det som oftest er i den tiden eggløsningen kommer?

Jeg begynner å teste med eggløsningstester dag 10 i syklusen. Tester først med strimler, og når den begynner å få utslag så bruker jeg både strimler og digital. Trenger gjerne bare bruke digital i 2-3 dager så da holder en boks mer enn en syklus. 

Anonymkode: a2ac4...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har noenlunde stabil syklus og ikke for kort eller lang sykluslengde så trenger du ikke teste hele syklusen. Forhold deg til skjemaet som står i bruksanvisningen for når du skal starte testingen. Har du normal sykluslengde på 28 dager kan du starte testing ca syklusdag 10. Du vil da sannsynligvis få utslag mellom syklusdag 12 og 14. 

Husk at med strimmeltester bør du teste på ettermiddag/tidlig kveld. Og digital må man ofte ta på morgenen. Å ta den til riktig tid kan virke inn på om du får utslag eller ikke.

Anonymkode: 4bab5...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønemor94
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med mindre du har noenlunde stabil syklus og ikke for kort eller lang sykluslengde så trenger du ikke teste hele syklusen. Forhold deg til skjemaet som står i bruksanvisningen for når du skal starte testingen. Har du normal sykluslengde på 28 dager kan du starte testing ca syklusdag 10. Du vil da sannsynligvis få utslag mellom syklusdag 12 og 14. 

Husk at med strimmeltester bør du teste på ettermiddag/tidlig kveld. Og digital må man ofte ta på morgenen. Å ta den til riktig tid kan virke inn på om du får utslag eller ikke.

Anonymkode: 4bab5...8eb

Tusen takk for svar. Da prøver jeg om 10 tester holder i denne runden. Ser noen fra clearblue kan identifisere 4 fertile dager. Må prøve denne.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønemor94
skalbare skrev (Akkurat nå):

Har også sett på denne! Så lurt ut, men skjønner ikke hvordan det skal kunne overføres til mobilen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hønemor94 skrev (Akkurat nå):

Har også sett på denne! Så lurt ut, men skjønner ikke hvordan det skal kunne overføres til mobilen! 

Du setter på noe foran kameraet på mobilen, så tyder den for deg, så blir det ført opp inne i appen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker clear Blue digital som identifiserer de 4 mest fertile dagene og er veldig fornøyd med den! Har som regler litt testpinner igjen også! Veldig enkel og grei å bruke!

Anonymkode: adbff...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...