Gå til innhold

sjukmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kontakter du arbeidsgiver etter du har blitt sjukmeldt? arbgiver får vel melding fra legen? hvordan gjør man det. Venter man til arbgiver ringer?

Anonymkode: 12fc6...9ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er første sykemeldingen og du ikke har snakket med lederen din om at dette vil skje, så må du ringe ja. Det er du som sender sykemeldingen til arbeidsgiver via Ditt NAV. Så du må logge inn og sende den derifra. Der skal du blant annet også sjekke at riktig person som følger deg opp er skrevet opp. 

Anonymkode: 32651...79d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ringt. Føles meste naturlig. Og du må ikke si hva som feiler deg, selv om det også kan være greit for arbeidsgiver å vite (i tilfelle de kan tilrettelegge o.l).

Anonymkode: c84e5...602

• Liker 1
Skrevet

Ja, du skal alltid melde ifra til arbeidsgiver om sykemelding. Mest vanlig er at leder ønsker å få en telefon. Det er viktig for din leder å vite om 1. er det arbeidsrelatert, og 2. er det restarbeidsevne som kan utnyttes. Leder trenger også å vite hvor mye som må dekkes opp av andre, og at du ikke dukker opp på jobb.

Leder har ikke krav på å vite hva  du er sykemeldt for, men du har plikt til å opplyse om de to punktene som er ramset opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kontakter selvsagt lederen min. Vi må jo uansett ha en dialog rund fraværet mitt. 

Anonymkode: 4cd21...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler arbeidsreglementet på min arbeidsplass, og varsler selvfølgelig arbeidsgiver enten via telefon eller sms/e-post. 

Anonymkode: 4df96...673

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...