AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 I denne varmen er det godt å kose deg med litt is, men de er jo så himla dyre! Gjerne over 80 kr for en liten boks. Er det noen som har forslag til gode is på boks, som ikke er alt for dyre? En ting er når vi spiste det som type dessert etter et skjeldent godt måltid eller når man har besøk, men nå går det litt mye nesten hver dag. Noen som har tips til greie nok boks is til ikke aaaalt for dyr pris? Anonymkode: 441c1...f7a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Anbefaler å prøve å lage hjemmelaget vaniljeiskrem. Det er utrolig godt og enkelt og raskt og lage. Ikke trenger man iskremmaskin heller. Så mye bedre enn man får i butikken https://meny.no/oppskrifter/Dessert/Is-og-sorbet/hjemmelaget-vaniljeis/ Anonymkode: 4c874...ca0 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Mövenpick er suverent best av de masseproduserte merkene. Kvalitet > kvantitet. Anonymkode: d1481...238 1 3
Hoppetaujenta Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 MENY har billige sørlandsis-bokser for tiden. De er jo alltid gode vil jeg si, men er det rimelighet du vil ha, så slår ingen denne her, også fra meny. TRE LITER for kr. 31,- Har man litt tilleggsstrø og ting på... = 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 1 minutt siden, Hoppetaujenta said: MENY har billige sørlandsis-bokser for tiden. De er jo alltid gode vil jeg si, men er det rimelighet du vil ha, så slår ingen denne her, også fra meny. TRE LITER for kr. 31,- Har man litt tilleggsstrø og ting på... = Mmmmm... Ikke noe er som litt etylvanillin. Anonymkode: d1481...238 2 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mmmmm... Ikke noe er som litt etylvanillin. Anonymkode: d1481...238 Det er helt sant...og på med en god dæsh ketshup, så sklir det ned. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Nei, er man voksen å skal ha is, kjøper man ikke "vaniljesmak" man kjøper vanilje. Samme gjelder sjokolade. Ikke "smak av sjokolade" men sjokolade. Jodbær etc. Sånn is er for barn 🤮 Anonymkode: 1941d...f68
Hoppetaujenta Skrevet 16. juni 2023 #9 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er man voksen å skal ha is, kjøper man ikke "vaniljesmak" man kjøper vanilje. Samme gjelder sjokolade. Ikke "smak av sjokolade" men sjokolade. Jodbær etc. Sånn is er for barn 🤮 Anonymkode: 1941d...f68 Ts vil gjerne ha i pose og smekk, så mitt bidrag dekket begge. Is koster det samme som en halvliter for tiden og jeg frykter at det blir den nye normalprisen heretter. Inspira til 110,- er dyrt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Ts vil gjerne ha i pose og smekk, så mitt bidrag dekket begge. Is koster det samme som en halvliter for tiden og jeg frykter at det blir den nye normalprisen heretter. Inspira til 110,- er dyrt. Joda, så kan man også si man får det man betaler for, kvalitet koster etc. Jeg har råd til is til 150 kr hvis det er det jeg vil ha. Så jeg velger kvalitet, uavhengig av hva jeg vil ha. Der er man vel forskjellig. "Is" til 30 kr for 3 liter spiser jeg ikke som voksen. Anonymkode: 1941d...f68 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, så kan man også si man får det man betaler for, kvalitet koster etc. Jeg har råd til is til 150 kr hvis det er det jeg vil ha. Så jeg velger kvalitet, uavhengig av hva jeg vil ha. Der er man vel forskjellig. "Is" til 30 kr for 3 liter spiser jeg ikke som voksen. Anonymkode: 1941d...f68 Det er helt i orden for meg. TS ville ha tips til is som var billig og jeg anbefalte "Sørlandsis" som er en god is og billig for tiden. I nøden har vi first price sin som er enda mere is for enda mindre penger. Jeg anbefaler ikke det siste, men det er billig og folk skal kunne velge selv. 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 En boks med Royal er ofte på tilbud på Coop Obs. Vil si den er veldig god til sånn middels pris (50 kr). Jeg liker best sjokolade. Familien liker best crème brulè. Anonymkode: 4d229...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #13 Skrevet 16. juni 2023 Tress koster 29 på Oda Anonymkode: 9ff3b...d6b 5
Kratt_ Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når noen tenker på å spise fløtis hver eneste dag fordi det er varmt - og det er meldt varmt de neste par ukene - så høres det ut som man trenger en realitetsorientering. Jeg har ikke foreslått frossen vannmelon. Ta deg et lesekurs. Det virker som at du trenger det. Anonymkode: 66c47...a07 Jeg blanda frukt, er varmen sin skyld 😅 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Skrevet 16. juni 2023 En ganske uskyldig tråd om isforslag lokker frem en del gretne tante Sofier som skal oppdra alt rundt seg. Merkelig. Anonymkode: a5bcb...90c 15 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): En ganske uskyldig tråd om isforslag lokker frem en del gretne tante Sofier som skal oppdra alt rundt seg. Merkelig. Anonymkode: a5bcb...90c Tenkte det samme, alt man kan finne å være pretensiøs og oppblåst over 🤯 Anonymkode: 78d6c...95a 4
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): MENY har billige sørlandsis-bokser for tiden. De er jo alltid gode vil jeg si, men er det rimelighet du vil ha, så slår ingen denne her, også fra meny. TRE LITER for kr. 31,- Har man litt tilleggsstrø og ting på... = Denne funker, blir enda bedre med sjokolade trekk på 😉
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #18 Skrevet 16. juni 2023 Den hjemmelaget som det er i link til er veldig god. Du kan tilsette sjokolade, nøtter eller hva du måtte ønske. Ellers så var denne veldig enkel: https://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/sorbet/ og god. Sønnen på 15 år lagde den i går. Anonymkode: dee71...998 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #19 Skrevet 16. juni 2023 Beste strategien er nok å følge med på tilbudene. Kan jo være opp til 40 prosent rabatt på iskrem. Anonymkode: 049e4...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #20 Skrevet 16. juni 2023 Ts her, tusen takk for alle forslag. Det setter jeg pris på, så var det mye jeg ikke spurte om, men jeg kan godt svare. Jeg er 162 høy og veier 60 kg. Kunne sikkert veid mindre, men kroppen min passer helt til meg. Jeg er 50 år. Mine tenåringer er slankere enn meg og trener stort sett hver dag. Vi spiser normalt sett sunt og er i aktivitet. Akkurat nå har det vært veldig varmt, midt i skoleavslutninger og eksamen. Ingen hos oss orker særlig mat og ikke varm middag, så har gått litt i is. Vanligvis spiser vi ca fløteis max hver annen mnd som dessert, nå er det en periode med mye mer. Jeg spurte etter gode nok og rimeligere alternativer. First price og tressis, liker desverre ingen av oss, og jeg tenkte noe litt dyrere, men ikke av de dyreste. Vi ønsker ikke toppinger som sauser, nonstop og peanøtter. Bare rett fra bøtta til skål. Kalorier bryr jeg meg ikke om nå, det er en begrenset periode vi kommer til å spise slik og det går ellers i havregrøt om morgenen og frukt ellers (middag orker vi lite av nå), vi drar snart på hver våre ferier som er aktive. Frukt og grønt spiser vi mye av, også vannmelon og druer. Så tar gjerne i mot flere gode nok iskremer, som ikke koster for mye. Kaloriinnhold og min kropps utseende og sunnhetsmeninger var ikke det jeg lurte på denne gang. Ts Anonymkode: 441c1...f7a 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå