AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Jeg har begynt i ny ekstra jobb, og ligger på mellom 7 og 10 tusen i tillegg til vanlig lønn utbetalt i mnd. Det kommer an på hvor mye jeg jobber. Må jeg heve forventet hovedinntekt eller finnes det en egen boks hvor jeg kan sette inn forventet inntekt fra jobb nr 2? Føler det blir dumt å skulle betale ekstra skatt av hovedinntekta, istedenfor å ta det direkte av bi inntekta 🤷♀️ Anonymkode: 55679...1a7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Om du endrer skattekort nå vil du få prosenttrekk på alt uansett hva du endrer. Anonymkode: 9e8ca...85b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du endrer skattekort nå vil du få prosenttrekk på alt uansett hva du endrer. Anonymkode: 9e8ca...85b Hvorfor det? Gir jo ikke mening at jeg skal betale mer av hovedinntekta. Den endrer seg jo ikke i det hele tatt Anonymkode: 55679...1a7
Ti T Usen Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor det? Gir jo ikke mening at jeg skal betale mer av hovedinntekta. Den endrer seg jo ikke i det hele tatt Anonymkode: 55679...1a7 Eh jo. Skatteprosenten bryr seg ikke om hvor inntektene kommer fra. Det er din totale inntekt som bestemmer skattenivået.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Med tabellkort trekkes vanlig skatt av hovedinntekten og oppgitt prosentsats av tilleggene. Bytter du skattekort til prosenttrekk betales denne prosenten, ikke den som.er på tabellkortet, av hele inntekten. Med tabellkort er det viktig at fradragene og formue er oppgitt riktig. Tabellen korrigerer for endringer i inntekt. Prosrntkort krever mer nøyaktig informasjon for at skattetrekk totalt blir riktig. Anonymkode: 2033e...651
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med tabellkort trekkes vanlig skatt av hovedinntekten og oppgitt prosentsats av tilleggene. Bytter du skattekort til prosenttrekk betales denne prosenten, ikke den som.er på tabellkortet, av hele inntekten. Med tabellkort er det viktig at fradragene og formue er oppgitt riktig. Tabellen korrigerer for endringer i inntekt. Prosrntkort krever mer nøyaktig informasjon for at skattetrekk totalt blir riktig. Anonymkode: 2033e...651 Hvis du endrer skattekortet i februar eller senere i året vil tabellkort gjøres om til prosentkort." Anonymkode: 9e8ca...85b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvorfor det? Gir jo ikke mening at jeg skal betale mer av hovedinntekta. Den endrer seg jo ikke i det hele tatt Anonymkode: 55679...1a7 Det spiller da ingen rolle hvilken lønn skatten trekkes av. Totalt skatt du skal betale blir jo den samme til slutt uansett. Anonymkode: 9e8ca...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå