AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Del Skrevet 16. juni 2023 Skjønner ikke hvordan det kunne skje, hun er jo så flink, går til henne fast. Men denne gangen er jeg så missfornøyd og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sa at jeg ikke ville klippe meg mye, viste henne med fingrene på håret hvor mye jeg vil klippe meg. Jeg sa også at jeg ville ha spiss/bue bak, og at jeg ikke vil bli klipt rett av men mykere linjer, ellers blir det seende kjerringaktig ut. Jeg sa også at jeg ikke retter håret mitt, noen ganger bare retter jeg overhåret. Plutselig ser jeg at jeg blir for kort, når hun kommer til sidene. Håret skulle bli under skuldrene i lengden men dette er over skuldrene. Men jeg tenker nå er det for kort og jeg får ikke gjort noe med det, skaden er skjedd. Så tar hun rettetang etterpå og sier hun bare skal glatte litt på overhåret 🤯 Men hun rettet nesten hele og selvfølgelig så klippen fin ut, så ingenting feil. Men når jeg kom hjem og vasket håret mitt, jeg kunne jo ikke gå sånn med hele håret glattet ut, og styler det på min måte så så det ikke ut, jeg fikk alt det jeg ikke vil ha, alt det jeg sa at jeg ikke vil ha fikk jeg. Jeg sliter med å style det, for det ser ikke ut bak. Føler også jeg ser ut som en drittunge med denne sveisen. Hvorfor er frisører sånne? Hvorfor hører de ikke på hva vi sier? Hvorfor gjør de det stikk motsatte av det vi sier? Anonymkode: 9be29...61c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor gjør de det stikk motsatte av det vi sier? Gå tilbake og klag! Spør henne om hva som skjedde denne gangen? Hjelper ikke noe for øyeblikket, men kanskje du kan få et "plaster på håret" 🤣🤣 Anonymkode: 99c9e...f75 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 16. juni 2023 #3 Del Skrevet 16. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvordan det kunne skje, hun er jo så flink, går til henne fast. Men denne gangen er jeg så missfornøyd og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sa at jeg ikke ville klippe meg mye, viste henne med fingrene på håret hvor mye jeg vil klippe meg. Jeg sa også at jeg ville ha spiss/bue bak, og at jeg ikke vil bli klipt rett av men mykere linjer, ellers blir det seende kjerringaktig ut. Jeg sa også at jeg ikke retter håret mitt, noen ganger bare retter jeg overhåret. Plutselig ser jeg at jeg blir for kort, når hun kommer til sidene. Håret skulle bli under skuldrene i lengden men dette er over skuldrene. Men jeg tenker nå er det for kort og jeg får ikke gjort noe med det, skaden er skjedd. Så tar hun rettetang etterpå og sier hun bare skal glatte litt på overhåret 🤯 Men hun rettet nesten hele og selvfølgelig så klippen fin ut, så ingenting feil. Men når jeg kom hjem og vasket håret mitt, jeg kunne jo ikke gå sånn med hele håret glattet ut, og styler det på min måte så så det ikke ut, jeg fikk alt det jeg ikke vil ha, alt det jeg sa at jeg ikke vil ha fikk jeg. Jeg sliter med å style det, for det ser ikke ut bak. Føler også jeg ser ut som en drittunge med denne sveisen. Hvorfor er frisører sånne? Hvorfor hører de ikke på hva vi sier? Hvorfor gjør de det stikk motsatte av det vi sier? Anonymkode: 9be29...61c Det høres jo ut som det var en misforståelse denne gangen. Jeg synes du skal kontakte frisøren og forklare. Hun kan jo ikke gjøre noe med lengden, men fasongen kan hun fikse. De aller fleste frisører er interessert i å ha fornøyde kunder, og vil ordne på slikt uten at du må betale ekstra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljes_tanker Skrevet 16. juni 2023 #4 Del Skrevet 16. juni 2023 Denne stylingen din skulle jeg gjerne sett, høres jo helt merkelig ut 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Del Skrevet 16. juni 2023 Ja, vet følelsen! Var til ei ny utdannet som skulle klippe tuppene. Jeg hadde langt hår. Fulgte ikke helt med hvor mye hun tok bak. Før hun var ferdig. Jeg ble så sjokkert at hun hadde klippet meg så mye. At jeg stod å gjentok å gjentok hvor kort det ble. Holdt for munnen for å ikke gråte. Å studerte meg i speilet. Frisøren sa hun hadde tatt det som var slitt. Hadde med meg søsteren min som skulle klippe seg etter meg. Så jeg fikk ikke til å gå heller. Dette var til en frisyre på bygda. Hun hadde frisørsalong i 1 etasjen der hun bodde. Ut var det vinter og minus. Jeg hadde ikke førerkort den gangen, så måtte vente inn til hun var ferdig. Husker jeg gjentok gråtkvalt at jeg kunne bruke strikk det neste året. Til det voks ut igjen.Betalte 200,- kr. Det var nok mere det kostet, men siden jeg var på gråten så tok hun ikke mer. Har aldri satt min fot der igjen. Etter der er jeg "redd " frisører. Anonymkode: 752b7...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Del Skrevet 16. juni 2023 Ble for kort jeg også. Må bare vente på det vokser ut igjen. Endelig kommer til en litt mer levelig lengde Anonymkode: 7dd6f...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Del Skrevet 16. juni 2023 Lurt å ha med bilde så dere får samme visjon. En forklaring kan lage et helt annet bilde i hodet til andre enn det som er i ditt. Anonymkode: da502...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Del Skrevet 16. juni 2023 Du sier jo at hun er flink, og går til henne fast, og samtidig spør du hvorfor frisører ikke lytter?? Kan det være noe med måten du kommuniserte denne gangen? Jeg forstår skuffelsen, men du har to valg: gå tilbake og få en klipp du kler, eller aksepter det og vær takknemlig over at det er sommer og håret gror fortere. Anonymkode: 58d07...830 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gå tilbake og klag! Spør henne om hva som skjedde denne gangen? Hjelper ikke noe for øyeblikket, men kanskje du kan få et "plaster på håret" 🤣🤣 Anonymkode: 99c9e...f75 Jeg vet at jeg kan klage, men jeg kvier meg for det. Synes det er så vanskelig å klage, for jeg tenker at neste gang jeg skal bestille time så vil hun kanskje ikke ha meg lenger, fordi jeg har klaget. Rar tankegang, jeg vet. Ts Anonymkode: 9be29...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier jo at hun er flink, og går til henne fast, og samtidig spør du hvorfor frisører ikke lytter?? Kan det være noe med måten du kommuniserte denne gangen? Jeg forstår skuffelsen, men du har to valg: gå tilbake og få en klipp du kler, eller aksepter det og vær takknemlig over at det er sommer og håret gror fortere. Anonymkode: 58d07...830 Jeg viste jo henne hvor mye jeg vil ta av, forklarte at jeg ikke bruker rettetang i hele håret og at jeg ikke vil ha det rett av. Hva mer kunne jeg gjøre, tror du? Anonymkode: 9be29...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #11 Del Skrevet 16. juni 2023 Du må være veldig klar på hvordan du vil ha det. Ingen frisører er tankelesere, og de kjenner heller ikke til hvordan du «styler» det. Jeg var ofte misfornøyd hos frisøren før, men har nå som 40 pluss lært meg å si mer om hvordan jeg vil ha det en jeg trodde jeg må. Sier også hvordan jeg ikke vil ha det, som jeg har erfaring med at er slik de pleier å gjøre det. Anonymkode: d1df8...dd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg viste jo henne hvor mye jeg vil ta av, forklarte at jeg ikke bruker rettetang i hele håret og at jeg ikke vil ha det rett av. Hva mer kunne jeg gjøre, tror du? Anonymkode: 9be29...61c Det beste er å vise et bilde av hvordan du vil ha det. Opplevd flere ganger at det blir misforståelser om man kommuniserer på andre måter. Anonymkode: cb95e...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #13 Del Skrevet 16. juni 2023 Unnskyld at jeg spør, men er dette en problemstilling? Fy fader hvor godt vi har det i dette landet.... Jeg gremmes! Anonymkode: 4416a...07f 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 16. juni 2023 #14 Del Skrevet 16. juni 2023 Du må klage slik at hun faktisk hører etter neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Del Skrevet 16. juni 2023 Har hatt samme problem selv. Forklarte at håret mitt har naturlige bølger og at jeg ikke vil ha en frisyre som krever styling eller retting. Frisøren rettet håret før klipp, men når jeg kommer hjem og vasker det ser det ikke ut. Håret mitt faller på en måte som gjør at klippen bare blir fin med helt rett hår. Nøyaktig det jeg sa hun ikke måtte gjøre Anonymkode: de32b...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Unnskyld at jeg spør, men er dette en problemstilling? Fy fader hvor godt vi har det i dette landet.... Jeg gremmes! Anonymkode: 4416a...07f Spar meg, vær så snill. Anonymkode: 9be29...61c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hatt samme problem selv. Forklarte at håret mitt har naturlige bølger og at jeg ikke vil ha en frisyre som krever styling eller retting. Frisøren rettet håret før klipp, men når jeg kommer hjem og vasker det ser det ikke ut. Håret mitt faller på en måte som gjør at klippen bare blir fin med helt rett hår. Nøyaktig det jeg sa hun ikke måtte gjøre Anonymkode: de32b...8c9 Akkurat det, prikk likt. Anonymkode: 9be29...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Del Skrevet 17. juni 2023 Har samme problem. Håret mitt vokser sakte, og selv om jeg ber frisøren ta bare tupper så forsvinner 5 cm. Jeg har begynt med å være (den hyggelige) kunden fra helvete. "nå må du ikke ta mer" sier jeg vennlig og bestemt, og "husk at jeg vil du skal ta max 2 cm". Anonymkode: 81745...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #19 Del Skrevet 17. juni 2023 Klipper meg selv hjemme. Ikke vært hos frisøren på ca 15 år pga dette… har langt hår og ikke så tjukt hår, så ganske lett å klippe meg selv. hater frisører . Hører aldri etter Anonymkode: 4e1d3...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Del Skrevet 17. juni 2023 Blir det ikke alltid for kort, da? Kombinasjon av at de føler de må ta litt for å få fine tupper, men også tror jeg at det ofte er veldig uvant å se oss selv i speilet med en gang, så bare noen få cm er helt drastisk. Jeg har ofte ikke likt frisyren med en gang, men må la den gå seg til i noen dager, bli vant med det. Og så sluttet jeg å være besatt av å ha en viss lengde på håret for lenge siden, det hjelper også på den panikken for at frisøren tar for mye. Når det er sagt så kan du fint klage, lengden får man ikke gjort så mye med men formen kan reddes noe. Og når det kommer til lengde, så har jeg lært meg at når jeg vil ha hår til skuldrene, så må jeg si til kragebeinet 😅 Og/eller si at jeg må kunne ha håret i hestehale. Da får jeg den lengden jeg liker. Anonymkode: 9bc63...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå