Gå til innhold

Kan jeg kreve bilen tilbake fra eks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble slutt for 6 mnd siden, når vi var sammen var ex stort sett arbeidsledig og bare i perioder hatt småjobber, så han sitt bidrag til det økonomiske har vært veldig dårlig. Når vi kjøpte vår første bil krevde jeg at lånet ble trukket fra han sin konto, jeg betalte huslån og husleie pluss alle andre regninger. Strøm, barnehage, forsikringer, mat osv. vi eide leiligheten sammen 50% hver. Bil nummer 2 betalte jeg. Han var glad i å bruke penger på seg selv, så det han hadde igjen etter lånet var trekt brukte han på å dyrke sine interesser.

begge biler står i mitt navn, ex har nå ene bilen, i perioder har jeg behov for å bruke den bilen, for å frakte utstyr til barna, eller når jeg skal bruke tilhenger. Men jeg får aldri låne den, han betaler heller ikke bidrag for noen av barna. Så nå vurderer jeg å kreve bilen tilbake for å selge den. Kan jeg gjøre det? Vi har ikke hatt noen samboerkontrakt

Anonymkode: 9306f...6c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du selge en bil som står i ditt navn. Og du,  søk om bidrag via NAV så du får orden på det også. 

Anonymkode: f1add...566

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det ble slutt for 6 mnd siden, når vi var sammen var ex stort sett arbeidsledig og bare i perioder hatt småjobber, så han sitt bidrag til det økonomiske har vært veldig dårlig. Når vi kjøpte vår første bil krevde jeg at lånet ble trukket fra han sin konto, jeg betalte huslån og husleie pluss alle andre regninger. Strøm, barnehage, forsikringer, mat osv. vi eide leiligheten sammen 50% hver. Bil nummer 2 betalte jeg. Han var glad i å bruke penger på seg selv, så det han hadde igjen etter lånet var trekt brukte han på å dyrke sine interesser.

begge biler står i mitt navn, ex har nå ene bilen, i perioder har jeg behov for å bruke den bilen, for å frakte utstyr til barna, eller når jeg skal bruke tilhenger. Men jeg får aldri låne den, han betaler heller ikke bidrag for noen av barna. Så nå vurderer jeg å kreve bilen tilbake for å selge den. Kan jeg gjøre det? Vi har ikke hatt noen samboerkontrakt

Anonymkode: 9306f...6c1

Hvis det er din bil og den står i ditt nav så henter du selvsagt bilen. Får du ikke det til for egen maskin så melder du den stjålet og oppgir adressen den befinner seg på. 

Anonymkode: 9ee91...ee8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er din bil, dra og hent den.

Anonymkode: 16f2a...fae

Skrevet

Du kan selvfølgelig selge din egen bil. Men jeg fraråder egentlig et par av rådene over som "dra og hent den" - hvis han ikke gir deg bilen frivillig ville jeg benyttet et selskap som kan sånt til å hente bilen.

Her er et eksempel på et selskap som kan bistå deg i innhenting av bilen: Tjenester - Bjarøy AS (bjaroy.no)

(Dette hvis det ikke hjelper med en telefonsamtale mellom deg og han hvor han aksepterer å gi deg bilen).

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er enig med det som ble skrevet.

1) Sett en rimelig frist for tilbakelevering av bilen innen en uke. Er bilen ikke levert så anmelder du han for tjuveri hos politiet.

2) Ta deg en runde på nav og krev det barnebidraget du har rett til. Om han ikke bidrar frivillig så blir det fort lønnstrekk for han.

3) 50% eierskap i leiligheten kan være farlig når du bærer kostnadene alene. Om du ikke får kjøpt han ut så burde du vurdere kjapp salg. Du må sørge for at det du har brukt utover 50% kompenseres av han, eventuell trekkes av hva han får utbetalt av megler etter salg og overføres til deg.

Lykke til

Schnihhhuuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 1
Skrevet
isw skrev (12 timer siden):

Du kan selvfølgelig selge din egen bil. Men jeg fraråder egentlig et par av rådene over som "dra og hent den" - hvis han ikke gir deg bilen frivillig ville jeg benyttet et selskap som kan sånt til å hente bilen.

Her er et eksempel på et selskap som kan bistå deg i innhenting av bilen: Tjenester - Bjarøy AS (bjaroy.no)

(Dette hvis det ikke hjelper med en telefonsamtale mellom deg og han hvor han aksepterer å gi deg bilen).

Får sjekke pris på sånt først Hans Petter Bjarøy jobber ikke gratis mulig også politi kan være behjelpelig 

https://www.tb.no/jeg-har-fatt-skikkelig-kjeft-av-hans-petter-bjaroy-og-det-er-jeg-veldig-glad-for/o/5-76-1761117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...