Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega jeg prater godt med, vi har mye til felles og har mange interessante samtaler om alt fra film, filosofi, psykologi, osv. Han er kunnskapsrik og smart, og han er fin å prate med. 

Nå har vi blitt enige om å se en film om et tema vi har diskutert i det siste og så prate om den etterpå. Så begynte jeg å tenke at det hadde jo gått an å se den sammen, skal vi liksom sitte hver for oss og se en film og så komme på jobb og diskutere den? Men jo mer jeg tenker på det desto mer usikker blir jeg jo, det er kanskje veldig upassende å invitere en singel mannlig kollega på filmkveld? 😅 

Anonymkode: c238b...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan i hvert fall fort bli misforstått.

Anonymkode: 38096...b8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan i hvert fall fort bli misforstått.

Ja, var det jeg tenkte. Veldig synd.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo om du har noen motiver utover det å bare se en film eller ei. Har du håp om noe mer, så er det jo en gyllen anledning til en invitasjon.

Anonymkode: a6b8b...859

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det ville jeg styrt unna. Du krysser en grense som veldig fort blir ubehagelig misforståelse og garantert blir tolket som en døråpner til noe mer mellom dere. 

Anonymkode: 2d714...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det spørs jo om du har noen motiver utover det å bare se en film eller ei. Har du håp om noe mer, så er det jo en gyllen anledning til en invitasjon.

Anonymkode: a6b8b...859

Bare film tenkte jeg. Men dropper det, vi får sitte i hver vår leilighet 😄

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det ville jeg styrt unna. Du krysser en grense som veldig fort blir ubehagelig misforståelse og garantert blir tolket som en døråpner til noe mer mellom dere. 

Anonymkode: 2d714...c86

Takk for innspill, det var det jeg var redd for. Vil ikke at det skal bli rart mellom oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vi ikke jobbet sammen hadde jeg nok vært interessert, men det er ikke aktuelt å rote det til sånn 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har en kollega jeg prater godt med, vi har mye til felles og har mange interessante samtaler om alt fra film, filosofi, psykologi, osv. Han er kunnskapsrik og smart, og han er fin å prate med. 

Nå har vi blitt enige om å se en film om et tema vi har diskutert i det siste og så prate om den etterpå. Så begynte jeg å tenke at det hadde jo gått an å se den sammen, skal vi liksom sitte hver for oss og se en film og så komme på jobb og diskutere den? Men jo mer jeg tenker på det desto mer usikker blir jeg jo, det er kanskje veldig upassende å invitere en singel mannlig kollega på filmkveld? 😅 

Hvis du sier , la oss se filmen hos meg?  Og du ikke gjør alt så koselig til filmkveld med god middag.  Da vil ikke den stemning oppstå som kan misforstås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vi ikke jobbet sammen hadde jeg nok vært interessert, men det er ikke aktuelt å rote det til sånn 😄

Hvorfor ikke, hvis dere begge er single? På jobben er jo den vanligste måten å treffes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns at du skal invitere han på date

Anonymkode: 67192...456

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor ikke, hvis dere begge er single? På jobben er jo den vanligste måten å treffes.

Jeg syns at du skal invitere han på date

Anonymkode: 67192...456

Høres ut som en oppskrift på katastrofe, hva om det hadde gått skeis? Ingen har lyst til å bytte jobb 😄

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet , har flere ganger gjort ting sammeb mannlig kollega, ingen baktanker 

Anonymkode: a816a...469

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, var det jeg tenkte. Veldig synd.

Det er jo bare å avklare intensjoner på forhånd. Hvor vanskelig kan det være?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet.

Har funnet flere av mine beste venner på arbeidsplassen opp gjennom. 

Anonymkode: 8d037...441

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at han er singel... Er du også singel eller er du i et forhold?

Anonymkode: d9241...37d

AnonymBruker
Skrevet

Singel 😊

Snok1 skrev (7 minutter siden):

Det er jo bare å avklare intensjoner på forhånd. Hvor vanskelig kan det være?

"Du, dette er ikke noen date, vil du komme hjem til meg og se film?" Høres merkelig ut for meg, men 😄

AnonymBruker
Skrevet

Du kan invitere ham med flere hvis du vil unngå misforståelser.  Hvis du er interessert i ham så inviter ham på date.

Anonymkode: ab90e...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke at det har betydning?

Man finner mennesker man har noe til felles med, hvorfor ikke da etablere ett vennskap. 

Anonymkode: 8d037...441

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Singel 😊

"Du, dette er ikke noen date, vil du komme hjem til meg og se film?" Høres merkelig ut for meg, men 😄

Ja kjempe kleint. Har blitt invitert på den måten, og det føles rart når vedkommende har stort behov for å presisere at de ikke under noen omstendighet er interessert i en. 

Anonymkode: ab90e...331

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...