Gå til innhold

Lettkledd i offentligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lettkledd er det egentlig greit å være i offentligheten når det er varmt? Tøyer ikke mange «grensene» veldig? Er det virkelig innenfor sette seg på bussen i bare BH på overkroppen? Eller gå rundt i baris inne på senteret?

Anonymkode: ea856...f4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lettkledd er det egentlig greit å være i offentligheten når det er varmt? Tøyer ikke mange «grensene» veldig? Er det virkelig innenfor sette seg på bussen i bare BH på overkroppen? Eller gå rundt i baris inne på senteret?

Nei

Anonymkode: 53cf8...ffb

• Liker 4
Skrevet

At menn går i baris på kjøpesenteret hadde jeg nok ikke reagert noe særlig på.

At en dame satt på bussen med bukse og BH hadde jeg nok stusset og sett litt rart på ja 🤔 

Selv er jeg overhodet ikke komfortabel med å gå lettkledd med f.eks shorts og BH 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor i verden  bor du hvor folk tar bussen i bh? Har aldri sett før

Anonymkode: 2af09...0c1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (34 minutter siden):

At en dame satt på bussen med bukse og BH hadde jeg nok stusset og sett litt rart på ja 🤔 

Selv er jeg overhodet ikke komfortabel med å gå lettkledd med f.eks shorts og BH 😊 

internalisert kvinnehat

Anonymkode: 3b608...081

• Liker 2
Skrevet

Har aldri sett en kvinne sitte på bussen med bare bh på overkroppen. Selv ikke i disse dager. Men det er en del bikinier, kanskje bare en løs singlet over.  Jeg stusser egentlig på veldig lite sånn sett, det skal litt mer til å sjokkere meg før jeg setter iskaffen i halsen. Det er kort vei fra parker til sjøen til senter i flere norske byer, og som sagt har de aller fleste noe over seg om de går i bikini når de skal på senteret, ta bussen eller beveger seg vekk fra park/strand/sjø. Men litt hud i disse dager synes jeg faktisk er helt overkommelig, med forbehold om at jeg som sagt ikke sett noen sitte i bare undertøy på busser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 0.12):

Hvor i verden  bor du hvor folk tar bussen i bh? Har aldri sett før

Joda, jeg ser det jeg også, men gjelder flest ungdommer/unge voksne.

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 15.6.2023 den 23.43):

Hvorfor reagerer du ikke på menn med baris men kvinner med bh?

Anonymkode: d4512...f77

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor reagerer du ikke på menn med baris men kvinner med bh?

Anonymkode: d4512...f77

Jeg bare gjør ikke det 😊

Skrevet

Null problem for meg at noen er lettkledde, så lenge "privatområdene" på kroppen er dekket til. Så jeg reagerer ikke om jeg ser en kvinne i kun bikini, eller en slags bh og et kort skjørt/kortebukse, eller om en mann har kun på seg en shorts. Menn kan ha bar overkropp, da i mine øyne, menn ikke har fyldige bryster sånn som kvinner og brystene deres blir ikke brukt til mat til babyen (og nei, jeg reagerer ikke hvis jeg ser en kvinne amme babyen sin offentlig. Det er helt naturlig). Det skal dessuten mer til for å sjokkere meg enn en kvinne eller mann som er lettkledd i offentligheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reagerer faktisk mer på veldig unge jenter, barn/ ungdommer, som går i religiøse heldekkende plagg i 30 varmegrader ute enn på jenter som går i bh i denne varmen 🥵Må jo være mer eller mindre uutholdelig! 

Anonymkode: c0ed9...0d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 0.18):

internalisert kvinnehat

Anonymkode: 3b608...081

Nei, tøs.

Anonymkode: 4f312...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt ikke det er innafor med undertøy/bikini/baris andre steder enn på stranda/hjemme/treningstur. Det kan da umulig være så vanskelig å kle på seg litt når man tar bussen eller går i butikken.

Det har vel vært/er et problem i Syden at turistene sprader rundt halvnakne overalt, går på restaurant i bikini/baris. Mener å ha lest at bla Spania har innført påbud om å kle på seg utenfor strandpromenaden. 

Anonymkode: a6cfe...ef8

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, jeg ser det jeg også, men gjelder flest ungdommer/unge voksne.

Sikker på at det ikke er bikini de har på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...