Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og sier det er stygt. 

Ærlig talt. Jeg barberer ikke fordi det faktisk har en hensikt. Etter lange arbeidsdager så lukter det faktisk helt ok, kontra hvis jeg har barbert. Da blir det en sur og vond svettelukt.  Bruker uansett deo. Å beholde hår der kjennes best ut.

Men hvorfor skal han kommentere det? Selv er han hårete fra topp til tå, foran som bak, uten at det bryr meg. 

Jeg blir bare irritert og sur av kommentarene på dette. Skal han liksom bestemme hvordan jeg skal se ut, mens han selv skal gå rundt med hår overalt? 

Er mange mannfolk som burde se seg selv i speilet ja. 

Anonymkode: 2d82f...6af

• Liker 13
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min liker det heller ikke, så etterhvert begynte jeg og barbere jeg også, og nå liker jeg  faktisk å barbere.

Jeg var også sånn som ikke ville barbere fordi "håret har jo en hensikt" som jeg jo forsåvidt fortsatt mener..  og jeg syntes også at svettelukten ble surere i glattbarberte armhuler. Men nå barberer jeg det meste av hår, legger, armhuler og kjønnsorganet og jeg opplever ingen plager. Nå når jeg er vant til det, så stikker det knapt når det vokser ut lenger og jeg plages ikke av svettelukt eller infeksjoner osv.. Så selv om håret har en hensikt, så kan man leve fint uten det. Kroppen venner seg faktisk til det og justerer seg. 

Men ja, jeg har vært sur og oppgitt over dette lenge, men fant ut at det ikke var så veldig stress med barbering som jeg i utgangspunktet tenkte og nå føler jeg meg friere på en måte, nå kan jeg rette mitt brennende sinnet mot andre ting. :D 

Anonymkode: 5bf06...7af

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du jo be han løfte på sine armer og si "Du først" når han ber deg barbere deg. 

Anonymkode: 923a6...c76

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå han, og jeg er kvinne selv.

Anonymkode: da68d...66c

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper dette er en trolletråd.... De fleste menn vil ha feminine kvinner uten hår under armene. Skjønner godt han klager.

Anonymkode: 57097...afe

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan forstå han, og jeg er kvinne selv.

Anonymkode: da68d...66c

Signerer denne.

Anonymkode: ab54a...f5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke når og hvorfor glattbarberte (armhuler, legger, underliv) kvinner ble normen til feminint. Hårene er jo der fordi de har en naturlig funksjon, som på menn. Men er feminine vis de barberer armhulene. HVEM bestemte disse stereotypene?

Jeg var også tenåring og barberte alt som var, eller som jeg trodde forventes at jeg skulle barbere. Vi kvinner MÅ jo det? For å please mannen? 

Jeg er i dag en mer selvsikker kvinne. Jeg tar valg for meg, og kun meg, når det gjelder MIN kropp! Her er det hår under armene, og det satt langt inne. Rett og slett for at jeg har selv sett på det som ekkelt, pga normer og menneskers syn, og et syn jeg har fått printet inn fra ung alder, det er enkelt og lite feminint med hår. Når det faktisk er noe av det mest naturlige som fins på menneskekroppen.

Så TS! Det er din kropp! Ditt valg! Og respekterer ikke mannen din det, så la han sutre. Han kommer nok krypende og vil ha deg med eller uten hår, uansett. 

Anonymkode: e2ccd...3c4

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Signerer denne.

Tenk at man ikke kan se eller tenke lenger enn dette, i 2023. Hår er bare hår? Og noe av det mest naturlige på en menneskekropp. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lukter under armene når du barberer så får du gå ned litt i vekt... Kun ekstreme feminister som holder på sånn. Det er ikke attraktivt. 

Anonymkode: ca942...625

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du lukter under armene når du barberer så får du gå ned litt i vekt... Kun ekstreme feminister som holder på sånn. Det er ikke attraktivt. 

Jeg er ikke ekstrem feminist, og barberer meg ikke fast under armene. Hva du synes er attraktivt eller ikke, spiller vel fint liten rolle. Du er for meg svært lite attraktiv, pga dine meninger/holdninger.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke når og hvorfor glattbarberte (armhuler, legger, underliv) kvinner ble normen til feminint. Hårene er jo der fordi de har en naturlig funksjon, som på menn. Men er feminine vis de barberer armhulene. HVEM bestemte disse stereotypene?

Jeg var også tenåring og barberte alt som var, eller som jeg trodde forventes at jeg skulle barbere. Vi kvinner MÅ jo det? For å please mannen? 

Jeg er i dag en mer selvsikker kvinne. Jeg tar valg for meg, og kun meg, når det gjelder MIN kropp! Her er det hår under armene, og det satt langt inne. Rett og slett for at jeg har selv sett på det som ekkelt, pga normer og menneskers syn, og et syn jeg har fått printet inn fra ung alder, det er enkelt og lite feminint med hår. Når det faktisk er noe av det mest naturlige som fins på menneskekroppen.

Så TS! Det er din kropp! Ditt valg! Og respekterer ikke mannen din det, så la han sutre. Han kommer nok krypende og vil ha deg med eller uten hår, uansett. 

Jepp nettopp! Eneste grunnen er scammen og hjernevasken hvor produsentene til barberblader bestemte seg for å prøve å tjene det dobbelte ved å begynne å markedsføre produktene sine til kvinner også. Og etter noen tiår med heftig propaganda oppnådde de nettopp det. Det handler kun om kapitalisme og propaganda og ikke om faktisk funksjon eller faktisk feminitet/maskulinitet. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må nok si meg enig med mannen din her. 

Anonymkode: 1d6d6...a51

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Okey, da er du en mannlig ekstrem feminist du da, for lukt og hår under armene har du også. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Håper dette er en trolletråd.... De fleste menn vil ha feminine kvinner uten hår under armene. Skjønner godt han klager.

Anonymkode: 57097...afe

Hva er feminitet? 

Kvinner som menn har naturlig hårvekst. Om noen velger å barbere eller ikke, gjør dem ikke mindre "feminine". De er fortsatt like mye kvinne. Det var først på 1920 tallet kvinner begynte å barbere legger/armhuler. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenk at man ikke kan se eller tenke lenger enn dette, i 2023. Hår er bare hår? Og noe av det mest naturlige på en menneskekropp. 

Uavhengig av årstall, synes jeg det er ekkelt og lite tiltalende. Både på meg selv og andre kvinner. Hva jeg synes er min opplevelse, andre kan jo la ting gro som de ønsker uavhengig av mine tanker. Det er lov å ikke like noe. Andre kan elske det. Menn med ryggen full av hår er en annen ting jeg ikke syns er fresht. Fullt lovlig å synes det og. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er interessant at hår under armene hos en kvinne skaper såpass engasjement. Spesielt nå hvor det prates mye om toleranse og aksept og feiring av pride. Men en kvinne skal ikke ha valgfriheten til å velge hår eller ei???

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
Brukerjenta120 skrev (2 minutter siden):

Enig m mannen

Jeg også. Veldig enig faktisk:)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (12 minutter siden):

Det er interessant at hår under armene hos en kvinne skaper såpass engasjement. Spesielt nå hvor det prates mye om toleranse og aksept og feiring av pride. Men en kvinne skal ikke ha valgfriheten til å velge hår eller ei???

Du kan være ganske sikker på at de samme mennene som klager over hår på kvinner er de samme mennene som klager over Pride. Misogyni og homofobi henger som regel sammen 

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (16 minutter siden):

Det har jo ikke noe med valgfrihet å gjøre. Man velger jo fritt selv, men man kan ikke kreve at andre skal digge det, eller velge det samme selv. Alle har ulike preferanse og smak, og det er vel det som er ekte mangfold og valgfrihet?  Og igjen: jeg er kvinne. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...