AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Hennes far fikk full omsorgsrett og hun er hjernevasket med at jeg har psykiske problemer. Hun har tydeligvis god oppvekst, unntatt mors kjærlighet. Jeg har ikke så mye å tilby utenom mors kjærlighet. Jeg er heller ikke psykisk syk. Jeg tapte bare alt på grunn av spekulative godt betalte advokater fra store advokatfirmaer og korrupsjon der mine psykologer ble "kjøpt". Jeg skal møte min datter etter 1 år og har fått en dag. Hun skal besøke meg. Jeg har sjansen til å overbevise at jeg elsker henne og hun bør elske meg. Hun er 15 år. Hva bør jeg gjøre? Hun er hjernevasket veldig av sin narrassisst far. Anonymkode: a43ae...d6b 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Psykologer blir ikke «kjøpt». Det blir heller ikle sakkyndige i slike saker. Vær grei mot barnet ditt når du møter henne, men stengt tatt burde det vært en person der som passet på, når jeg ser hva du skriver her. Ikke snakk om barnefordelingssaken med barnet ditt, ikke snakk om din psykiske helse, ikke snakk dritt om faren (eller noen andre, for den saks skyld). Snakk om koselige ting, som hva hun gjør på fritiden, hvordan hun har det på skolen osv. Og vær positiv! Anonymkode: 70a35...fd8 30 4 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Kanskje dere kan prate litt om løst og fast over et felles prosjekt. Kutte grønnsaker til taco e.l. Jeg vet jo ikke mye om situasjonen annet enn hva du skriver, men generelt sett er det jo viktig for barn å bli sett. Vis interesse for hva hun driver med, interesser, venner og fritidsaktiviteter. Anonymkode: 85270...0f3 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Bare vær positiv og vis at du elsker henne. Ikke gå desperat inn for å overbevise henne. Bare vær normal, hyggelig og kjærlig. Ikke snakk om rettsaken eller psykologen din osv, ikke snakk negativt om samværsfordelingen ikke snakk om å få henne tilbake, ikke snakk om at du tror hun er hjernevasket. Det er ikke problemstillinger et barn skal belastes med. Anonymkode: c6575...486 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva bør jeg gjøre? Hva du bør gjøre? Du bør la hun bo hos faren sin. Utfra det du skriver og måten du fremstår på, kan det virke som at du sliter med noen psykiske utfordringer, ja... Har du snakket med psykologen(e) dine om dette? Anonymkode: d7686...b35 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Du bør bare oppføre deg helt normalt. Husk at dette skal være et positivt møte for henne. Ikke den dagen "da mor ble gæren og slang med leppa". Anonymkode: f4380...fa1 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Ikke streb etter å desperat vise at du er god nok. Vær avslappet og finn på noe gøy sammen. Det tar tid å bygge tilliten opp. Anonymkode: 3baf5...b0b 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 Overbevise henne at hun bør elske deg.? Det hørtes litt vel spesielt ut i mine øyne. Anonymkode: 04d67...046 12 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 Du har ikke en dag, du har resten av livet ditt. Slapp av og gi henne en fin dag. Du kan ikke fremskynde tilgivelse Anonymkode: 925ec...af7 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 Om du skal bruke den dagen på å overbevise henne om at hun må elske deg, så ender du bare opp med å skyve henne enda mer vekk. Legg alle følelsene rundt barnefordelingen til side, og sørg for å ha en hyggelig og fin dag med datteren din. Jeg kan love deg at hun vil bli mer glad i deg for det, enn om du skal overbevise henne om at hun må elske deg! Anonymkode: bcf51...0e5 3
Gjest Chroma Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 Hvis du må jobbe for å overbevise ditt eget barn om at hun bør elske deg og ville være med deg, har du allerede feilet ekstremt. Barn er veldig lojale mot foreldrene sine i utgangspunktet, så her har det skjedd mye mer enn at psykologer ble «kjøpt».
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Tror du kommer lengre med en normal dag hvor dere koser dere sammen, enn en intervensjon. Anonymkode: a8531...404
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 Du skal ikke dra opp det temaet i det hele tatt. Du skal gjøre det til en hyggelig dag. Blir ikke mye hyggelig for din datter om du skal overbevise henne om at du synes hennes far er en dritt. Anonymkode: 80f8d...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #14 Skrevet 15. juni 2023 Du skal ikke overbevise henne om noe som helst. Ha fokus på å gjøre noe hyggelig sammen. Slik at det blir et godt minne dere kan dele sammen. Alle foreldre (nesten) elsker barna sine ubetinget, men det er ikke alle foreldre som evner å se og dekke barnets behov. Du viser kanskje barnet ditt kjærlighet på din måte, men det betyr ikke at det dekker behovet som din datter har. Jeg har alltid vist at mine foreldre har vært glad i meg, og jeg fikk både god praktisk og økonomisk støtte i oppveksten. Det her er snakk om foreldre med masse kapital. Men dessverre så sviktet det emosjonelle, regulering og anerkjennelse av følelser. Når psykologer og sakkyndige vurderer at hennes far skal ha full omsorgsrett er det vurderinger som er tatt, ut ifra barnets beste. Ikke for å svekke deg som mor. Anonymkode: d8c9a...262 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #15 Skrevet 15. juni 2023 Jeg tror på deg ts. Det er desverre ikke uvanlig at voldelige fedre (psykisk eller fysisk vold) med psykopatiske og narsisstiske trekk klarer å manipulere både advokater, spesialister og dommere... Jeg tror ikke du kan overbevise din datter på en dag. Men å skrive et brev til henne som sår et frø i henne om hvordan noen manipulatorer er kan bidra til at hun lærer mer om emnet selv og forstår sammenhengen når hun blir voksen og da vil ta kontakt med deg. Jo mer du presser henne nå jo mer vil du skyve hun vekk fra deg Anonymkode: 0bc9b...3bc 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 Ut i fra innlegget ditt høres du litt ustabil ut. Få henne til å elske deg? Møt henne, og vis genuin interesse i henne og hennes liv. Snakk ikke dritt om faren hennes, eller om «saken» Anonymkode: a87f8...64b 3
Supermennesket Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 Hun er sikkert glad for å se deg. Prøv å slappe av
Maskinfører Skrevet 16. juni 2023 #18 Skrevet 16. juni 2023 Skap ett godt inntrykk og vis du er bedre enn far noe jeg tror du er 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #19 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Psykologer blir ikke «kjøpt». Det blir heller ikle sakkyndige i slike saker. Vær grei mot barnet ditt når du møter henne, men stengt tatt burde det vært en person der som passet på, når jeg ser hva du skriver her. Ikke snakk om barnefordelingssaken med barnet ditt, ikke snakk om din psykiske helse, ikke snakk dritt om faren (eller noen andre, for den saks skyld). Snakk om koselige ting, som hva hun gjør på fritiden, hvordan hun har det på skolen osv. Og vær positiv! Anonymkode: 70a35...fd8 Når det gjelder sakkyndig i bv sak så er det ganske mange som har fått fine tilbakemeldinger fra sakkyndig, men da at bv ikke er fornøyd. Anonymkode: 49d43...52e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #20 Skrevet 16. juni 2023 Er i mer eller mindre samme situasjon som deg. Hvor mye omsorg har du? Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bare være deg selv. Ikke tenk at du skal overbevise henne om noe. Fokuser på at dagen skal handle om godhet og minner. Gi henne noen fine timer som hun kan ta med seg i hjertet sitt, så må vi tro at tiden hjelper oss. Vet det virker såååå meningsløst. Får kramper i hjernen når folk sier det til meg, men det er og forblir det beste rådet når situasjonen er som den er ❤️ Anonymkode: 1b3f5...e84 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå