Gå til innhold

Trenger litt tips og råd ang menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fersk på området, men jeg har lest en del på nettbutikker om menskopp og nå gått til innkjøp. Ble en str. L fordi det ble anbefalt om man er over 25 og født barn (jeg er nesten 40 og født 4 ☺️). 

Skjønner at dette er en øvingssak, men jeg ønsker å forsøke å få det så rett som mulig så tidlig som mulig. Litt redd motivasjonen til å bruke den forsvinner ellers. 

Jeg syns ikke det var så vanskelig å brette den, og stappe inn. Men om det er en spesiell teknikk eller måte for å få den til å sitte ordentlig på vet jeg ikke. Akkurat nå er den inni og kun den tappen som stikker ut. Kjenner den når jeg går, men det sto forøvrig i bruksanvisningen at man kunne klippe den litt ned etter behov. Tenkte dog å vente litt på litt mer erfaring først. 

Men jeg mistenker den ikke sitter ordentlig, for det føles ut som hele koppen vil falle ut om jeg f.eks bøyer meg, nyser e.l. Ville aldri turt å forlate huset sånn her 🙈

Såå tar i mot alle tips og triks som omhandler denne koppen. Følte jeg var så flink til å få den inn, og det kjentes riktig ut da jeg satt på toalettet, men det ble nok ikke riktig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nybegynner selv her, føler heller ikke jeg fikk helt teken på å sette den inn i starten. Men det går seg jo til, hos meg så vandrer den i all fall litt oppover etterhvert. Glemmer jeg å ta den ut på en stund så er den så langt oppi som den kan komme og nesten vanskleig å få ut.

Var litt skeptisk selv først, men nå ELSKER jeg den. Det er det eneste jeg bruker hjemme, men når jeg er ute, i all fall de første dagene med kraftigst blødning hvor man må tømme oftere, så bruker jeg fremdeles tamponger. Ikke fordi koppen lekker,men fordi det kan være sølete å tømme den.

Anonymkode: 93167...44b

• Nyttig 1
Gjest Petrinella
Skrevet

Jeg hadde kjøpt den lille til å øve med, og dersom du vil bruke kopp alle dagene så er den lille grei fordi den setter seg med et lite vakum når den sitter rett. Jeg er ikke sterk nok i fingrene for en større kopp om den ikke er fylt på grunn av det. Kroppen din lukker seg rundt en tampong, du må bare bytte oftere med en liten om du blør mer. Kanskje er du ikke dyp nok til en stor heller, da vil den aldri sitte greit selv om du har barn eller er 25 osv.  Jeg bruker stor kopp, og har ikke barn og brukte den før 25, så det spiller liten rolle når det kommer til om den sitter bra. 

Jeg setter den inn, ikke sant, og så drar jeg den litt ut og opp igjen for å kjenne at den sitter og har slått seg helt ut. Du skal kjenne at den suger seg litt fast i mangel av bedre ord 🤭Den skal så høyt opp som du kommer.

Og så skal du ikke kjenne noe når du kniper eller sitter på en hard stol (av selve koppen) selve det lille håndtaket kan klippes, men tenk på om du får den lett ut med en kortere en. Kjenner du den fortsatt ville jeg tenkt at du må ha en mindre.

Dette er bare mine erfaringer da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du burde prøve å få den litt høyere opp. Da slipper du å kjenne tappen, og du føler kanskje ikke at den faller ut. 

Anonymkode: 1faad...5b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke h ilden brette teknikk du bruker men jeg liker best brette den i do, så føler jeg den bare sklir opp og propper på plass helt oppe der den skal.

Jeg har opplevd at det er stor forskjell dra merke til merke. Jeg liker de harde menskoppene best fordi føler de sitter bedre, de mykere trenger litt mer trening/perfekt sitte stilling for å få til å sitte bra litt mer styr altså mens de harde kan jeg ta i stående sittende på huk hva enn.

Tror du må få koppen lengre opp. Jeg pleier etter koppen er inni hvis jeg er usikker på å ta en finer opp inni der og snurre fingeren rundt koppen bare for å kjenne at den har brettet seg ut der den skal og at det er helt "blåst ut"/"brettet ut".

Du skal ikke kjenne toppen og du skal ikke kjenne du har det. 

Så ta den ut og sett den inn igjen og og prøv litt forskjellig.

Lykke til! Hilsen en mens kopp frelst. Skyt ubehagelig de gangene jeg får mensen og ikke har med menskop har blitt så glad i og avhening av den greia der 🤣🤣

Anonymkode: b2a6c...a90

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...