AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Hei, Det har seg slik at jeg er invitert i bursdag til to nå til helgen, altså to stykker som skal feire sammen. Hun ene kjenner jeg ikke, og lurte derfor på hva dere tenker om å gi gave til vedkommende. Jeg kan gjerne kjøpe noe, men føler at det blir litt påtvunget og nærmest litt falskt da jeg ikke har møtt henne før. Samtidig føles det rart å gi gave til kun en når de er to som feirer sammen. Evt. ikke gi noen gave? Hva tenker dere, eller hva har dere gjort i en slik situasjon? Setter pris på alle svar. På forhånd takk. Anonymkode: 9f5a9...08a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 De gangene jeg er bedt i fellesbursdag har jeg bare gitt gave til.min venn. Dette uavhengig av at jeg også kjenner de/den andre. Anonymkode: 79436...ead
Phoenix Heart Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Jeg ville gitt en liten oppmerksomhet til den jeg ikke kjente, som en blomst. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Jeg ville ha spurt på forhånd Anonymkode: 1f81c...b75 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Jeg ble nylig bedt i fellesdag. Jeg kjente begge, men to venninner kjente kun den ene. De hadde likevel med en liten oppmerksomhet til den andre også. De spurte meg på forhånd, så jeg ga litt råd til hva jeg trodde hun ville like. Veldig koselig at de hadde en liten ting til henne også. Anonymkode: 65081...251
Sirah Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Ta med en blomst eller en flaske vin eller noe Spør din venninne om hva hun liker. Trenger ikke være store greiene, bare en liten oppmerksomhet er jo hyggelig 5
FrkSolsikke Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Enig med de over her: en «ordentlig» gave til din venn, og en vin/oppmerksomhet til hun andre som en symbolsk gest. 😊😊 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Sirah skrev (3 timer siden): Ta med en blomst eller en flaske vin eller noe Spør din venninne om hva hun liker. Trenger ikke være store greiene, bare en liten oppmerksomhet er jo hyggelig Tenkte på det samme Anonymkode: a1792...619 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Skrevet 16. juni 2023 Hvis det er en formell middag kan du ta med en blomst men hvis det er fest trenger du ikke gave, ville vært rart å ta med til en du ikke kjenner! Anonymkode: a3fc1...d6e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 Takk for alle svar! Ts Anonymkode: 9f5a9...08a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, Det har seg slik at jeg er invitert i bursdag til to nå til helgen, altså to stykker som skal feire sammen. Hun ene kjenner jeg ikke, og lurte derfor på hva dere tenker om å gi gave til vedkommende. Jeg kan gjerne kjøpe noe, men føler at det blir litt påtvunget og nærmest litt falskt da jeg ikke har møtt henne før. Samtidig føles det rart å gi gave til kun en når de er to som feirer sammen. Evt. ikke gi noen gave? Hva tenker dere, eller hva har dere gjort i en slik situasjon? Setter pris på alle svar. På forhånd takk. Anonymkode: 9f5a9...08a Man gir til begge når man er bedt. Ikke værre enn det Anonymkode: cb072...ab6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 En vi flaske hadde jeg tatt med Anonymkode: 79426...106
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #13 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis det er en formell middag kan du ta med en blomst men hvis det er fest trenger du ikke gave, ville vært rart å ta med til en du ikke kjenner! Anonymkode: a3fc1...d6e Det er absolutt ikke rart å gi en liten ting til ei som feiret sin bursdag Anonymkode: 79426...106
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 Jeg hadde tatt med en liten oppmerksomhet til den andre og. Det kan jo være starten på et nytt vennskap? Eller hvis ikke, så blir du i alle fall husket på en positiv måte tenker nå jeg. Jeg ble en gang bedt med på byen av en venninne som i utgangspunktet skulle møte ei annen også. Når vi var samlet alle tre så hadde hun andre, som jeg ikke kjente, med seg en pose med noe småtteri hun hadde fått på et jobbseminar. Og da hadde hun tatt med seg en pose til meg også fordi hun fikk vite at jeg skulle være med på byen. Det syntes jeg var kjempekoselig og noe jeg husker. Anonymkode: 71107...dbe
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis det er en formell middag kan du ta med en blomst men hvis det er fest trenger du ikke gave, ville vært rart å ta med til en du ikke kjenner! Anonymkode: a3fc1...d6e Hvorfor tenker du det er rart? Det er jo en ypperlig anledning til å bli kjent med en ny person å komme med en liten gave. Anonymkode: 65081...251
Nysådd Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 Hadde helt klart gitt en flaske vin til den jeg ikke kjente, ville skammet meg over å komme tomhendt til noe jeg var invitert til. Vet at det ikke er like vanlig i hele landet og i alle miljøer, svarer for meg selv.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 Jeg har feiret bursdag med venninner hvor vi har invitert fra forskjellige gjenger. Har aldri stusset over at de som ikke er mine venner ikke har med gave til meg. Helt innafor i min omgangskrets. Anonymkode: b68d7...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå