Gå til innhold

Hemoride? Myk, men hardt «punkt»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget at jeg plutselig har fått noe som jeg tror er en hemoride i endetarmsåpningen. Lillaaktig, ikke vond, men kjennes litt sårt.

Av det jeg har klart å se, ser det litt åreknuteaktig ut. En halv cm kanskje, ovalaktig/ikke tydelig definert form. Kommer også frem hvis jeg presser.

Men, når jeg kjenner på den så kan den klemmes og den kjennes myk.
MEN det er noe hardt der også, helt innerst i den liksom. Og jeg leste de skal være helt myke. Om de er harde er det leves blod og det skal visst være vondt. Det er ikke min, vare litt sårt.
Kan det være noe annet? Jeg fikk opp endetarmskreft😱Har forresten ikke hatt blod eller smerter ved avføring.

Lurer på om jeg bør be legen se på den? For å bekrefte at det ikke er noe farlig. Men det har jeg lite lyst til😅Noen som vet åssen det foregår?

Anonymkode: 92c41...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oppdaget at jeg plutselig har fått noe som jeg tror er en hemoride i endetarmsåpningen. Lillaaktig, ikke vond, men kjennes litt sårt.

Av det jeg har klart å se, ser det litt åreknuteaktig ut. En halv cm kanskje, ovalaktig/ikke tydelig definert form. Kommer også frem hvis jeg presser.

Men, når jeg kjenner på den så kan den klemmes og den kjennes myk.
MEN det er noe hardt der også, helt innerst i den liksom. Og jeg leste de skal være helt myke. Om de er harde er det leves blod og det skal visst være vondt. Det er ikke min, vare litt sårt.
Kan det være noe annet? Jeg fikk opp endetarmskreft😱Har forresten ikke hatt blod eller smerter ved avføring.

Lurer på om jeg bør be legen se på den? For å bekrefte at det ikke er noe farlig. Men det har jeg lite lyst til😅Noen som vet åssen det foregår?

Anonymkode: 92c41...3ee

Tviler på at det er noe annet om du ikke har symptomer på kreft?  Hemoroider ser litt ut som åreknute, som du selv beskriver. Men du kan jo velge gå til lege å få undersøkt det med en gang eller bruke hemoroidekrem en liten stund og se om den blir borte. 

Anonymkode: d7270...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...