AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Jeg opplever stadig å se menn som ser flørtende på meg ute f eks på handlesenter eller gata og iblandt menn som begynner å flørte. Et eksempel fra i dag er ansatt i en butikk som hjalp oss meg god veiledning. Han sa sånn "såklart skal jeg hjelpe en vakker dame som deg", når vi pratet lenge om temaet "oi du er både smart og vakker", "neste gang du kommer skal jeg sette av enda bedre tid, håper vi ses igjen" mens han så meg dypt i øynene og blunket. Jeg sa bare takk for hjelpen og gikk Andre ganger er det menn som ser på meg, smiler og er kontaktsøkende f eks på teater eller på ikea, surrer lenge rundt der jeg er mens de ser på meg hele tiden. Jeg er lite sosial så det er mest når jeg gjør ærender at jeg i det hele tatt går rundt blandt menn. Lurer på hvor vanlig det er å ta neste steg? F eks snu seg etter han som stirret flørtende på deg i det man passerte hverandre, se om han snur seg også og hvis han gjør så stoppe å spørre om å utveksle nummere? Eller går man alltid bare videre med et smil og glemmer han? Eller sånn som med ekspeditøren kan man si noe om at han kan få nr mitt om han vil? Er det helt sykt eller er det noen som gjør sånn? Hva sier man i såfall? F eks scenario der man passerer noen som helt tydelig liker det han ser. Eller må jeg bare ta til takke med blikkingen og glemme de eller vente å se om mennene tar neste steg? Anonymkode: ce455...382 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 I Norge er det ikke særlig vanlig. Obs at ansatte som "flørter" ofte bare prøver å gjøre jobben sin. Anonymkode: 71851...d69 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: I Norge er det ikke særlig vanlig. Tja, mange på KG sier jo de blir sjekka opp overalt og til enhver tid. Påstår du at de lyver da? Eller at #villebarepratelitt var feilslått?? Anonymkode: 4ffba...3ab
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Prøv å gi litt mer og flørt tilbake om du er interessert i noe mer. Dette er jo selvsikre menn, så de greier nok be om nummeret ditt om du gjør det klart at du er med på notene. Hvis du bare smiler trekker de ikke strikken lenger om de er ca sosialt intelligent. Anonymkode: eb6fa...28b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, mange på KG sier jo de blir sjekka opp overalt og til enhver tid. Påstår du at de lyver da? Eller at #villebarepratelitt var feilslått?? Anonymkode: 4ffba...3ab Tror helt ærlig ikke det er mange på KG som er den sorten menn snur seg etter. Anonymkode: 7a6da...2c5 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror helt ærlig ikke det er mange på KG som er den sorten menn snur seg etter. Anonymkode: 7a6da...2c5 Det samme kan man nok si om mennene her inne 😂 Anonymkode: adb46...c2a 2
Serafin Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det samme kan man nok si om mennene her inne 😂 Anonymkode: adb46...c2a Hvordan begrunner du det? Endret 15. juni 2023 av Serafin
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg opplever stadig å se menn som ser flørtende på meg ute f eks på handlesenter eller gata og iblandt menn som begynner å flørte. Et eksempel fra i dag er ansatt i en butikk som hjalp oss meg god veiledning. Han sa sånn "såklart skal jeg hjelpe en vakker dame som deg", når vi pratet lenge om temaet "oi du er både smart og vakker", "neste gang du kommer skal jeg sette av enda bedre tid, håper vi ses igjen" mens han så meg dypt i øynene og blunket. Anonymkode: ce455...382 Nesten glad jeg ikke er spesielt vakker hvis menn faktisk lirer av seg sånt når de er på jobb. Høres særdeles uprofesjonelt ut, og jager trolig vekk flere kunder enn det bringer tilbake. Anonymkode: fdf1a...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nesten glad jeg ikke er spesielt vakker hvis menn faktisk lirer av seg sånt når de er på jobb. Høres særdeles uprofesjonelt ut, og jager trolig vekk flere kunder enn det bringer tilbake. Anonymkode: fdf1a...cd9 Tviler på at det er noe han lirer av seg til alle. Jeg syns det bare var hyggelig, men det er jo litt rart fordi det er ikke en naturlig setting å ta ting videre i. Når jeg var tenåring var det vanligere f eks når man passerte noen gutter i byen og begge snudde seg etter hverandre at de ropte ting for å stoppe meg/oss (jentegjengen) og spørre hvor vi skulle osv. Men det ble litt mer som catcalling. I voksen alder er det ikke så lett å komme i kontakt med noen syns jeg, men flere av de mennene som blikker meg og smiler med forførende blikk kunne jeg tenkt meg å bli bedre kjent med men hvordan? Anonymkode: ce455...382 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 Serafin skrev (7 timer siden): Hvordan begrunner du det? Menn her inne sliter ofte på partnermarkedet og virker uerfarne med kvinner. Mange er bitre. Derfor er det rimelig å anta at de ikke er spes attraktive. Anonymkode: adb46...c2a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eller at #villebarepratelitt var feilslått?? Anonymkode: 4ffba...3ab Hadde det noe med flørting å gjøre? Anonymkode: 33365...1d1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Opp 😊vil gjerne ha mer innspill og info om hva andre gjør! Anonymkode: ce455...382 1
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Jeg er en mann som smiler og flørter i hverdagen med alle slags mennesker uten noen annen agenda enn at jeg er sosial og generelt liker kontakt med andre mennesker. En gang i blant tar jeg det videre til neste steg for noe mer om det er en kvinne jeg synes er attraktiv. Etter min erfaring, både observasjoner i min omgangskrets og ellers, samt hva kvinner forteller meg, så er dette høyst uvanlig i Norge. Det er jo ikke uvanlig at de jeg tar initiativ med er opptatt, men flere ganger har det ført til videre vennskap om det er noen jeg treffer igjen og jeg har alltid fått høre at det var veldig positivt og forfriskende at jeg faktisk tok kontakt. For meg er dette en stor fordel siden jeg effektivt skiller meg ut fra alle andre menn i Norge og konkurransen er ikke-eksisterende, men jeg synes jo det er veldig synd for alle norske kvinner som ikke får opplevd litt hverdagsromantikk siden jeg er jo kun én mann og har begrenset med kapasitet.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Jeg tror ikke så mange av de som flørter på gata har hverken en forventning eller et mål om å ta det videre, og for en del handler det om sport og egoboost, ikke om egentlig interesse for motparten. En butikkansatt som flørter på jobb gjør det primært for underholdningen, for å få et smil, kanskje et mersalg, ikke fordi han har noe brennende ønske om å oppnå noe mer med akkurat deg. Anonymkode: 27792...e41 3
Furuskog Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Interessant tema. Jeg er mann, og freidig nok til å si at jeg er over gjennomsnittet pen fysisk. Jeg forsøker gjerne å smile eller si hei når jeg passerer jenter på gå- eller joggeturer – om det passer seg slik. Er sosialt intelligent nok til å ikke virke ubehagelig, stirrende eller innpåsliten. Ikke sjelden blir det utveksling av småflørtende smil, kanskje vi til og med snur oss etter hverandre, men det blir aldri noe mer. Jeg funderer ofte på det «sosiale spillet» mellom kjønnene i slike settinger. Jeg er nok relativt sjenert og beskjeden av natur, typisk norsk, og dette gjelder mange jenter også – uansett hvor attraktive de er. Mange har utvekslet smil på gaten og hatt lyst på hverandre, for så å aldri se hverandre igjen, meg selv inkludert. Og denne tanken smerter meg litt. For kvinner sin del vil jeg legge til at det finnes menn i vårt samfunn i dag som kan overtolke blikkontakt og smil i den grad at de blir ubehagelige og endog farlige, dessverre. Så smil med omhu, mener jeg. Men ellers er hilsing og smiling til mennesker på gata, uavhengig om det er flørting eller bare høflighet, en god skikk som løfter dagen til begge parter. Én ting er sikkert: Få ting er mer euforisk enn når tilfeldige deilige jenter møter blikket ditt med et flørtende smil.
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Furuskog skrev (8 timer siden): Én ting er sikkert: Få ting er mer euforisk enn når tilfeldige deilige jenter møter blikket ditt med et flørtende smil. Hvorfor tar du ikke initiativ til noe mer om du ser noen du liker? Typisk norsk, som du selv sier. Jeg var slik selv også en gang, før jeg en dag bestemte meg for å ikke lenger angre på alt jeg ikke turte å gjøre. Etter det var det ingen vei tilbake og det åpnet seg en ny verden for meg.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Furuskog skrev (8 timer siden): Interessant tema. Jeg er mann, og freidig nok til å si at jeg er over gjennomsnittet pen fysisk. Jeg forsøker gjerne å smile eller si hei når jeg passerer jenter på gå- eller joggeturer – om det passer seg slik. Er sosialt intelligent nok til å ikke virke ubehagelig, stirrende eller innpåsliten. Ikke sjelden blir det utveksling av småflørtende smil, kanskje vi til og med snur oss etter hverandre, men det blir aldri noe mer. Jeg funderer ofte på det «sosiale spillet» mellom kjønnene i slike settinger. Jeg er nok relativt sjenert og beskjeden av natur, typisk norsk, og dette gjelder mange jenter også – uansett hvor attraktive de er. Mange har utvekslet smil på gaten og hatt lyst på hverandre, for så å aldri se hverandre igjen, meg selv inkludert. Og denne tanken smerter meg litt. For kvinner sin del vil jeg legge til at det finnes menn i vårt samfunn i dag som kan overtolke blikkontakt og smil i den grad at de blir ubehagelige og endog farlige, dessverre. Så smil med omhu, mener jeg. Men ellers er hilsing og smiling til mennesker på gata, uavhengig om det er flørting eller bare høflighet, en god skikk som løfter dagen til begge parter. Én ting er sikkert: Få ting er mer euforisk enn når tilfeldige deilige jenter møter blikket ditt med et flørtende smil. Ja jeg tenker mest på de gangene hvor man møter noens blikk og det er helt åpenbart at man sjekker hverandre ut og smiler sexy, passerer hverandre, begge er interesserte i å se om den andre snur seg så man snur seg etter hverandre begge to. Da er det jo en form for interesse for kontakt der, men hvor desperat eller normalt er det å på dette punktet stoppe opp, snu og gå å snakke med han? Hva sier man? Kanskje man tenker faen at man ikke gjorde noe mer.. Kanskje man ser etter hverandre på datingapper som er basert på hvem man har gått forbi.. Men ikke kommer over hverandre igjen. Burde jeg trykke opp visittkort å gi istedet for å si så mye? 😅 Anonymkode: ce455...382
Furuskog Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 Ragnar Danneskjöld skrev (10 timer siden): Hvorfor tar du ikke initiativ til noe mer om du ser noen du liker? Typisk norsk, som du selv sier. Jeg var slik selv også en gang, før jeg en dag bestemte meg for å ikke lenger angre på alt jeg ikke turte å gjøre. Etter det var det ingen vei tilbake og det åpnet seg en ny verden for meg. Helt sant! Den som intet våger, intet vinner. Vi nordmenn føler vi beveger oss utenfor de satte normene om vi sier noe mer enn et simpelt «hei» på gaten. Som folk er vi ekstremt redde for å skille oss ut og bli sett på som den «rare». Konformitet er i dag vår største fiende. (For meg personlig handler mangel på initiativ først og fremst om at jeg ikke er der jeg vil være i livet. Nytter ikke å fremstå som kjekk utad når man ikke har livet på stell, og dette holder meg voldsomt tilbake når det gjelder kvinner.) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja jeg tenker mest på de gangene hvor man møter noens blikk og det er helt åpenbart at man sjekker hverandre ut og smiler sexy, passerer hverandre, begge er interesserte i å se om den andre snur seg så man snur seg etter hverandre begge to. Da er det jo en form for interesse for kontakt der, men hvor desperat eller normalt er det å på dette punktet stoppe opp, snu og gå å snakke med han? Hva sier man? Kanskje man tenker faen at man ikke gjorde noe mer.. Kanskje man ser etter hverandre på datingapper som er basert på hvem man har gått forbi.. Men ikke kommer over hverandre igjen. Burde jeg trykke opp visittkort å gi istedet for å si så mye? 😅 Anonymkode: ce455...382 I et slikt tilfelle som du nevner her, hvor det er en åpenbar interesse fra begge parter, kan jeg i hvert fall som mann si at jeg hadde blitt utrolig smigret om en søt jente tok kontakt utover det å si et kort «hei». Så du har nok ingenting å frykte dersom du leser situasjonen riktig på forhånd. «Jeg synes du var så fin, hva heter du?». Svært få tør å være så direkte i dagliglivet, men ingen tvil om at det kan funke på veldig mange menn – og motsatt. Problemet for oss menn er at vi har en overdreven frykt for å bli oppfattet som ubehagelige, eller såkalt «creepy», om vi tar kontakt med kvinner utenfor festsammenheng. Det går mange historier om kvinner som blir forfulgt på gaten og utsatt for det ene og det andre, for ikke å snakke om alt fokuset på «seksuell trakassering» i media. Min mening er at dette har en stor psykologisk effekt på den mannlige befolkningen – på tross av at majoriteten av norske menn oppfører seg eksemplarisk mot kvinner. Jeg avslutter med et sitat fra hedersmannen og eventyreren Thor Heyerdahl: «Grenser? Jeg har aldri sett noen, men jeg har hørt at de finnes i hodene til enkelte mennesker».
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Skrevet 19. juni 2023 Furuskog skrev (32 minutter siden): Helt sant! Den som intet våger, intet vinner. Vi nordmenn føler vi beveger oss utenfor de satte normene om vi sier noe mer enn et simpelt «hei» på gaten. Som folk er vi ekstremt redde for å skille oss ut og bli sett på som den «rare». Konformitet er i dag vår største fiende. (For meg personlig handler mangel på initiativ først og fremst om at jeg ikke er der jeg vil være i livet. Nytter ikke å fremstå som kjekk utad når man ikke har livet på stell, og dette holder meg voldsomt tilbake når det gjelder kvinner.) I et slikt tilfelle som du nevner her, hvor det er en åpenbar interesse fra begge parter, kan jeg i hvert fall som mann si at jeg hadde blitt utrolig smigret om en søt jente tok kontakt utover det å si et kort «hei». Så du har nok ingenting å frykte dersom du leser situasjonen riktig på forhånd. «Jeg synes du var så fin, hva heter du?». Svært få tør å være så direkte i dagliglivet, men ingen tvil om at det kan funke på veldig mange menn – og motsatt. Problemet for oss menn er at vi har en overdreven frykt for å bli oppfattet som ubehagelige, eller såkalt «creepy», om vi tar kontakt med kvinner utenfor festsammenheng. Det går mange historier om kvinner som blir forfulgt på gaten og utsatt for det ene og det andre, for ikke å snakke om alt fokuset på «seksuell trakassering» i media. Min mening er at dette har en stor psykologisk effekt på den mannlige befolkningen – på tross av at majoriteten av norske menn oppfører seg eksemplarisk mot kvinner. Jeg avslutter med et sitat fra hedersmannen og eventyreren Thor Heyerdahl: «Grenser? Jeg har aldri sett noen, men jeg har hørt at de finnes i hodene til enkelte mennesker». Her sporer du av. Det er veldig stor forskjell på scenarioet jeg snakker om der begge to viser en helt åpenbar interesse for hverandre som er så tydelig at det ikke er mulig å mistolke, og situasjoner der menn blir oppfattet creepy for å ta kontakt og det finnes visse sosiale grenser der som må respekteres og som ikke bare er i hodene til folk. Anonymkode: ce455...382
Furuskog Skrevet 19. juni 2023 #20 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her sporer du av. Det er veldig stor forskjell på scenarioet jeg snakker om der begge to viser en helt åpenbar interesse for hverandre som er så tydelig at det ikke er mulig å mistolke, og situasjoner der menn blir oppfattet creepy for å ta kontakt og det finnes visse sosiale grenser der som må respekteres og som ikke bare er i hodene til folk. Anonymkode: ce455...382 Jeg er til en viss grad enig, men jeg tror det ligger en bakenforliggende frykt hos mange menn hvor man rett og slett er redd for å mistolke situasjoner og fremstå som «creepy». Det er klart, visse scenarioer er umulig å mistolke, som du sier, men det å smile og snu seg etter hverandre trenger ikke nødvendigvis å bety at det er interesse inne i bildet. Nettopp derfor holder mange menn tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå