Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du skulle gjort annerledes? Hva var dine/partnerens største tabber? Hva lærte du?

Anonymkode: 4b35a...795

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte meg at man kjenner ikke en person før det blir slutt. Jeg trodde det skulle bli enkelt å få et ryddig brudd siden begge ville ut, men fyttikatta det ble stygt med rettssak og det hele (jeg vant). 

Anonymkode: 64a6f...7f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærte at det var mulig for min tidligere å så veldig kjærlige kjære å være skikkelig stygg mot meg - ikke bare dumpe meg midt i vår barneplanlegging men også gjøre narr av meg fordi jeg var forelsket i ham. Lærte at han var farlig for min mentale helse- og for sin egen mentale helse (jeg truet ham til å gå i terapi fordi han virket suicidal).

Har mildt sagt gått veldig langsomt inn i nytt forhold. 

Anonymkode: 55c2e...050

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte at vi burde ha gjort mye annerledes. Og at vi trolig hadde holdt sammen hvis vi hadde gjort det. 

Anonymkode: 7030a...2da

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte at manipulasjon funker. Jeg gikk ut med de fleste verdiene vi hadde opparbeidet oss. Nå er vi gift på ny på hver vår kant. Veldig glad for å sitte så godt i det som jeg gjør nå

Anonymkode: 79c47...2fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte at noen blir enda bedre foreldre hver for seg enn hva de var sammen. Jeg skulle ønske jeg gikk tidligere. 

Anonymkode: 9ae34...1bc

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte at alt ble mye bedre, og vi ble mye bedre for hverandre. Jeg lærte at min eks virkelig er en god mann som har vært sinnsykt raus i prosessen. Jeg lærte at det er MYE lettere å være 100% alene med barn, enn å prøve å få til en familie som ikke fungerer. 

Men dette er jo bare mine erfaringer og ikke representativt.

Anonymkode: 88786...c00

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte at jeg aldri kan stole på noen andre enn meg selv igjen, at jeg var for naiv.

Anonymkode: 4a935...e5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At å velge en partner av kvalitet fungerer. Vi skiltes som venner og har fortsatt et bra samarbeid.  Vi hadde ordnet økonomi, ryddige avtaler,  og hadde pratet gjennom hvordan et eventuelt brudd skulle foregå - 15 år før det skjedde. 

Anonymkode: e205f...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærte at selv om vi ikke fikk ekteskapet vårt til å fungere, så hadde jeg valgt en god mann å stifte familie med, som fortsatte å være en god venn for meg og som er verdens beste pappa. Lærte også at skilsmisse ikke trenger å være hverken dramatisk eller grusomt, og at det kan gå veldig fint med både voksne og barn selv om det selvsagt er trist. 

Anonymkode: f0e0a...5a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærte å aldri gå inn i et forhold igjen. 

Anonymkode: b2756...431

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle aldri giftet meg med han. (eller vært samboer inoen år før vi giftet oss heller) 

Vi ønsket forskjellige ting fra start, men jeg var ivredd for å være alene. Han var min første ordentlige kjæreste. Jeg var redd jeg aldri skulle treffe noen andre. 

Selv da vi hadde vært sammen i 5 år med en del frem og tilbake i mitt håp om at det skulle bli bedre så valgte vi å få barn.  Det ble ikke bedre. 

Skilsmissen er det beste som har skjedd meg.  Han var aldri slem eller noe vold fra noen sin side, men det var som å a et ekstra barn da han spilte dataspill og gjorde akkurat som han ville. 

Så jeg lærte at stol på magefølelsen, ikke innledd et forhold med en gamer da jeg ikke har den interessen. Ikke tro at du ikke kan finne deg en kjæreste som liker deg. Ikke velg en som ikke kan å ivareta egen økonomi.  Ja, rett og sett ikke vær redd for å være alene. Du har det bedre alene enn ensom sammen noen. 

Anonymkode: 2baf6...e72

Skrevet

Jeg lærte at jeg ikke kjente han jeg var gift med. Utro, løgnaktig, truende. Riktig sjarmerende egenskaper.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lærte at jeg ikke skal finne meg i alt, jeg lærte hva jeg virkelig ikke ville ha.

Han var svært voldelig. Jeg ser egentlig ikke hva jeg kunne ha gjort annerledes, da vold og maktmisbruk ikke er greit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At å velge en partner av kvalitet fungerer. Vi skiltes som venner og har fortsatt et bra samarbeid.  Vi hadde ordnet økonomi, ryddige avtaler,  og hadde pratet gjennom hvordan et eventuelt brudd skulle foregå - 15 år før det skjedde. 

Anonymkode: e205f...8b9

Det var slik jeg også trodde det skulle være. Vi hadde også avtaler etc, men så lenge han ikke ville holde dem, måtte vi gå rettens vei. 

Anonymkode: 64a6f...7f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...