Gå til innhold

Sosialemedier, sex, barn, samfunnsutvikling

Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

https://e24.no/naeringsliv/i/3E72GP/er-det-noen-voksne-hjemme-i-nrk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Nå er tråden om gjengvoldtekt i Bergen, stengt igjen. Den reiser jo debatter vi kanskje bør ta?

Det hører virkelig ikke hjemme noe sted med en 12-åring med en ladning i ansiktet? Jeg har ikke sett dette programmet selv, bare lest om det i den artikkelen, vet ikke om jeg orker se det.

Er det allerede for seint å gjøre noe med dette? Er utviklingen kommet for langt? Synes mye virker så ekstremt, at det ekstreme er normalisert? Hva skjer? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke sett dette innslaget, men også jeg deler inntrykket av at voksne er alt for redde for å være nettopp voksne, og at det er et ganske sterkt press for å "normalisere" grenseoverskridende eller avvikende adferd. Intensjonene er sikkert gode, men jeg er redd en dermed bidrar til en usunn kultur.

Da Sophie Elise var NRK sin nye storsatsing for å "nå unge kvinner" ble det i "debatten" trukket frem et eksempel fra podcasten hennes på NRK der hun (fritt etter hukommelsen) fremsnakker å bli "rundpult" mens hun er "drita full", helst av menn som ikke selv er fulle. Det skal ikke mye fantasi til for å se gråsonetilfellene som kan komme om en følger henne der, både som mann og kvinne. Det slo meg også da NRK for en tid siden hadde en sak om en jente som var for ung til å kjøpe sprit og hadde en "liggeliste" på over 40 menn, der det hele ble fremstilt som en gladsak der en inkluderte en psykolog som primært var opptatt av å "dempe tabuet", og det negative var reaksjonene, eventuelt om en var uforsiktig med personvernet. 

Det finnes helt sikkert mange flere eksempler, men felles virker å være at en er livredd for å være voksen og ta de voksne standpunktene og vanskelige samtalene, der en også fremhever potensielle nedsider eller våger å stille spørsmålet "er du sikker på at dette egentlig er så lurt". 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har bare lest artikkelen - men hva driver den statsfinansierte kanalen nrk med egentlig? Den kanalen vi alle er med på å betale via skatteseddelen? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele media Norge bør ha en opprydding og staten må seriøst begynne å vurdere statsstøtten de øser ut til disse, samme gjelder for artister som spyr ut låter som er langt over grensen. Det er sykt at når man skal lese nyheter så blir man plaget av "hun hylles for å vise den nakne kroppen sin", "influenser viser puppene" og annet søppel som er med på å påvirke også de unge til slik idiotisk adferd.

Begynner man å rydde opp i media så tror jeg man kan reversere utviklingen, men så lenge 8 av 10 hovedoppslag i f.eks. Dagbladet er kropp & sex så blir det ekstreme normalt. Hvem f** er interessert i å se den nakne kroppen til en avdanket skuespiller i USA eller silikon boobsa til en intetsigende blogger, slutt i alle fall å klikk på det så kanskje slikt reduseres.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...