Gå til innhold

Er modereringen her på forumet for streng?

Er modereringen her på forumet for streng?  

69 stemmer

1. 1. Er modereringen her på forumet for streng?

• Modereringen bør være enda strengere.
      2
    • Modereringen er fin som den er.
      48
    • Modereringen er for streng.
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har det vært en diskusjon gående angående modereringen her inne - da kan det være fint å se hva en større del av brukerne synes om saken som ikke har uttalt seg. Er yttringsfriheten ivaretatt, eller trenger man ikke ytringsfrihet når forumet eies av noen.

Endret av Utenriksmedister
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal svare jeg. Synes modereringen kan være litt feilplassert av og til, men synes ikke den jevnt over er strengere enn den bør være.

Avstår derfor fra å stemme inntil videre.

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Jeg er synes ikke det er for strengt. Moderatorene gjør kanskje feigrep av og til, men ingen er feilfrie og dette er et stort forum å ha oversikt over.

Endret av Bellatrix
Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Etter mitt syn er det mye idiotisk moderering. Det betyr at man innenfor regelverket burde prioritert helt annerledes enn man gjør.

I forhold til ytringsfriheten, som enkelte tilkjennegir å være opptatt av så lenge det ikke dukker opp forstyrrende muslimer, kan jeg ikke se at man er for strenge.

Skrevet

Jeg synes det meste av modereringen er bra. Noen moderatorer er til tider litt vel hårsåre og vinglete, ser noen ganger ikke skogen for bare trær.

Skikkelige forklaringer pleier å hjelpe på, men det skorter fra tid til annen på dem.

Har ikke stemt, for fant ikke noe alternativ jeg syntes passet.

Skrevet

Men for at denne avstemningen skulle ha en sjanse til å bli riktig burde den ligge i et annet forum. For det første kan ikke gjester stemme, for det andre kan de ikke en gang komme inn i dette forumet for tiden.

Skrevet

Så lenge temaet er "moderering kontra ytringsfrihet" (artig forutsetning) fant jeg det kurant å stemme på at modereringen er fin.

Skrevet (endret)

det er ikke kontra moderering, men kontra for streng moderering.

Jeg er for moderering av særlig uforskammethet og pøbeloppførsel, men for frihet til å kunne kritisere hva jeg måtte ønske.

Endret av Utenriksmedister
Skrevet
Jeg er for moderering av særlig uforskammethet og pøbeloppførsel, men for frihet til å kunne kritisere hva jeg måtte ønske.

Det er vi alle, bortsett fra at vi legger forskjellige ting i begrepene. Det jeg kaller kritikk, kaller andre (deg inkludert) pøbeloppførsel - og omvendt. Verre er det ikke, med mindre du er muslim og dermed pr. definisjon pøbel, terrorist og hva man nå ellers blamerer seg med i slettede tråder.

Skrevet

synes modereringen er fin som den er.

ja, det kan helt sikkert skje moderering som kunne vært gjort annerledes, men ofte kunne vel folk lest reglene litt nøyere også, og fulgt dem, så hadde mye moderering vært unødvendig.

så kanskje det heller er reglene folk mener er for strenge?

Gjest christineemily
Skrevet

Syns modereringen stort sett er bra, har kun reagert et par ganger. Men en stor :klappe: til moderatorene som faktisk har et veldig stort forum å holde oversikten over.

Skrevet

Problemet med pollen vil selvsagt være at de slettede trådene er umulig å få sett på igjen for å kunne vurdere om de har vært for strengt moderert.

Skrevet
Problemet med pollen vil selvsagt være at de slettede trådene er umulig å få sett på igjen for å kunne vurdere om de har vært for strengt moderert.

Jeg tror faktisk de fleste har fått med seg både trådene og all utfloden som kom da modereringen ble gjennomført. Problemet med pollen er kanskje snarere at du aner en stemmeutvikling du ikke helt liker.

Skrevet

hender jeg dumper inn i ett tema (nå har jeg dem ikke i hodet i farta for jeg har ikke vert her så mye på en stund ettersom jeg ble møkk lei all sensuren) hvor jeg ser att det siste avgitte svaret ikke stemmer eller lignende. Så er tråden stengt....

I andre debatter har moderatorer vert inne og endra innlegg, så man ikke vet om man svarer på det personen lurer på/ønsker og debatere.

Noe av poenget med ett forum er att man skal kunne søke etter informasjon.

Man rydder ikke i ett forum i hytt og gevær...

Nå vil jeg presisere att jeg har hatt ett vist fravær,men nå prøver igjen i håp om att ting er bedre.

Skrevet

Det er både interessant og lærerikt å diskutere saker man har interesse for og kanskje også brenner for. Hva andre mener, og hva andre mener om det jeg mener, er interessant.

Men når noen begynner å skjelle en ut for sine meninger, eller noe/noen en mener godt om, da er det ikke lenger en god diskusjon.

Dessverre er det mange som bedriver denslags her i KG. Men de aller fleste er nok de som bare kommer opp som "gjest" uten noen annen signatur.

Derfor mener jeg at moderatorene har gjort et riktig valg i mange tilfeller, uten dermed å kunne uttale meg om alle tilfeller.

Skrevet
Det er både interessant og lærerikt å diskutere saker man har interesse for og kanskje også brenner for. Hva andre mener, og hva andre mener om det jeg mener, er interessant.

Men når noen begynner å skjelle en ut for sine meninger, eller noe/noen en mener godt om, da er det ikke lenger en god diskusjon.

Dessverre er det mange som bedriver denslags her i KG. Men de aller fleste er nok de som bare kommer opp som "gjest" uten noen annen signatur.

Derfor mener jeg at moderatorene har gjort et riktig valg i mange tilfeller, uten dermed å kunne uttale meg om alle tilfeller.

Jeg er enig i "gjest" problemstillingen. Jeg synes det bare skulle vert åpent for medlemmer. SLik som det nå er midlertidig i generell debatt.

Jeg hadde lyst og foreslå dette i finformasjons tråden om stengingen men den tråden var stengt av en moderator.

Skrevet

For streng er kanskje ikke ordet - for impulsiv er kanskje mer dekkende.

Jeg synes at det det siste halve året har tatt litt av i modereringen. Jeg mener fremdeles at vi er voksne mennesker her inne og at vi bør kunne tåle en heftig diskusjon uten behov for knebler.

Jeg trekker også stadig paralleller mellom enkelte moderatorer og enkelte som har gått inn i politiet. Uniform og makt!

Skrevet (endret)

Ja, i enkelte tilfeller..

Endret av Milah
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å begynne å klage på modereringen her, som helt nyregistrert. Det ville i så fall vært en morsom opportunistisk proklamasjon.

Anyway, jeg registrerer at det slettes en del innlegg på dette forumet bl.a fordi moderatorene ikke liker det som blir skrevet. Ting jeg har lest som har forsvunnet (!) uten at jeg kunne helt skjønne hvorfor. Skrev selv innlegg under navnet "Mikey" i en helt kurant tråd om prostitusjon idag, hvor hele greia bare forsvant, bortsett fra de 3 første (!!)

Til det sier jeg bare: whatever. Kvinneguiden må selv få bestemme hva slags profil de vil operere med. Og kvinneguiden er sikkert ikke det mest restriktive stedet, selv om det finnes fora som er enda mer læksa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...