Gå til innhold

Trodde du hoteller alltid bytter sengetøy mellom gjester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sengetøy blir nok stort sett byttet mellom hver gjest men hvor ofte dyner og puter blir byttet/vasket er en annen sak.  Pynteputer og sengeteppe blir aldri/sjelden vaska så det er det bare å fjerne med en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Prøvde å si fra en gang. Ble skikkelig drama fra kjerringa i resepsjonen. Var spy under senga. Fullt av møkk overalt. Sengesettene adde kjønnshår. Jeg sa fra men måtte ringe VING (da dette var et ving-hotell på Kreta) for å få de til å be resepsjonisten om å gi oss nye laken og sengesett fordi resepsjonisten, ei gammel gal dame, bare hoiet og ropte og apet seg da jeg gikk og pent ba om nytt sengetrekk. Vi sjekka ut og kjøpte annet hotell. Men hendelsen har skremt oss fra å bestille noe under 4 og 5-stjerner og finnes ikke mer useriøs kundeservice enn Ving. 

Anonymkode: e51f3...70e

Bor aldri på under 4 stjerner uansett

Anonymkode: c6e2b...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 20.47):

Tro om igjen.

Stikkprøver viser at minst halvparten av alle hoteller bytter ikke sengetøy mellom gjester. Hver gang hotellene ble konfrontert med funnene prøvde de seg med bortforklaringer som at det var et engagnstilfellet etc. Dette gjelder hoteller i alle prisklasser.

Tenk litt på det neste gang du slenger deg ned på senga når du ankommer et hotell.

Anonymkode: c5eaf...f91

Jeg studerer nøye. Og en ting til. Jeg drar av sengetøyet å slenger i en haug der det er skittent på gulvet MED VILJE😅 Hvis alle gjør dette får vi reine sengetøy, men desverre gjelder jo dette alle land.

Anonymkode: 26c14...805

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 20.49):

Dette tror jeg er tull! 😄 Har jobbet med det og aldri sett det hvertfall.

Anonymkode: 7f6ef...91e

Godt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 20.49):

Dette tror jeg er tull! 😄 Har jobbet med det og aldri sett det hvertfall.

Anonymkode: 7f6ef...91e

Har opplevd å sett flekker/smuler. Men syntes det er verst i København området faktisk. Ikke like ille på de norske jeg har vært på. Bestilte derimot en halv dobbel brødskive knusttørr men to munnbiter  spist av via airbnb, men visste at det var barn som bodde i huset 😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøyet blir nok skiftet men overmadrassene 🤢

jeg valgt å bo på hotell like ved Hamar i forbindelse med eksamen nå i juni, gikk for scandic, enkelt rom,  overmadrassen var så tilgriset fryktelig kvalmt, ja jeg klagde

Sjekk litt rundt på rommet, under laknene, i hjørner under senger, i såpe holdere på badet osv  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd dette selv, faktisk. Jeg fant noe ubeskrivelig ekkelt på et laken. Senga var perfekt oppredd. Jeg ville aldri sett det hvis det ikke hadde vært for det ubeskrivelig ekle. Ikke vet jeg hvilken kroppsåpning det hadde kommet ut av… hotellet sa de hadde «glemt» å bytte sengetøy. Right!! Dette var i London. Det var for sent å finne et annet hotell (midnatt, jeg reiste med barn), men hotellet byttet til rent sengetøy (jeg så på!!), og klokka sju neste morgen dro vi til et annet hotell!

Anonymkode: 636e8...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har opplevd dette selv, faktisk. Jeg fant noe ubeskrivelig ekkelt på et laken. Senga var perfekt oppredd. Jeg ville aldri sett det hvis det ikke hadde vært for det ubeskrivelig ekle. Ikke vet jeg hvilken kroppsåpning det hadde kommet ut av… hotellet sa de hadde «glemt» å bytte sengetøy. Right!! Dette var i London. Det var for sent å finne et annet hotell (midnatt, jeg reiste med barn), men hotellet byttet til rent sengetøy (jeg så på!!), og klokka sju neste morgen dro vi til et annet hotell!

Anonymkode: 636e8...62e

Krevde pengene igjen eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet som renholder på hotell og vi skiftet selvsagt sengetøy og håndklær mellom hver gjest. Uten unntak. Dette var ikke et fancy, dyrt hotell heller.

Anonymkode: b0d8d...d14

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare tull.

Jeg er mye på hotell, og har aldri opplevd det. 

Merker det jo selv når jeg og mannen bytter om puter etter en natt. Hans lukter gjerne mildt av barberkremen hans, hårvoksen, og såpen han bruker. Tilsvarende er det gjerne svak parfymelukt fra meg, og ofte merke etter selvbruning. 

Anonymkode: 4f51e...67c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trolletråd? Men, en god latter har jeg i hvert fall fått meg 😂

Gleder meg allerede til neste hotellovernatting i sommer 🤭

Anonymkode: c4a9a...514

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet som housekeeping, never again.

Noen ganger var vi underbemannet og måtte ta 35 rom.

Ellers var det 24 rom.
å vaske bad, bytte sengetøy og støvsuge. Det var veldig krevende. 

Anonymkode: 495c6...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jobbet som housekeeping, never again.

Noen ganger var vi underbemannet og måtte ta 35 rom.

Ellers var det 24 rom.
å vaske bad, bytte sengetøy og støvsuge. Det var veldig krevende. 

Anonymkode: 495c6...b76

Jeg sørger alltid for å kaste søppel, samle glass etc på ett sted, legge handklær i en haug. Og ellers oppføre meg som om det var eget soverom/bad. 

Er fryktelig hvordan denne gruppen blir behandlet. Ikke bare av arbeidsgiver, men også av enkelte gjester. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 12.19):

Jeg sørger alltid for å kaste søppel, samle glass etc på ett sted, legge handklær i en haug. Og ellers oppføre meg som om det var eget soverom/bad. 

Jeg legger til og med håndklærne i vasken, slik at de slipper å bøye seg så mye. Kommer selv fra et yrke med mye belastningslidelser. 

Anonymkode: dc50e...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet på et hotell som var elendig drevet. Ikke et hotell jeg selv hadde ville ha ligget på. Men vi skiftet da sengetrekk mellom hver gjest!

Anonymkode: 31c9f...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CSe0gvmY2b

Er dette en trolletråd? 
Bodd mye på hotell i forbindelse med jobb, aldri opplevd. Jobbet som stuepike i min ungdom, ikke f… om vi ikke byttet sengetøy eller håndklær. Det var en selvfølge. Opplevde heller aldri at noen gjester hadde med eget sengetøy altså.. dette var en mindre hotell i en av Norges største byer med mye reisevante folk som gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette i Europa. 

I Asia , Sør-og mellom Amerika har det skjedd noen ganger.

Prøver personlig å lese noen tilbakemeldinger før jeg booker for å unngå det. 

Endret av Bigote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...