Gå til innhold

Angst / generalisert angslidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For 2,5 år siden gikk jeg gjennom en del med lungene som 28 åring. Dette gjorde at jeg fikk helseangst, og har blitt diagnosert med generalisert angslidelse med panikklidelse. Jeg går ukentlig til psykolog, psykomotorisk fysioterapi og begynt på medisiner. Har bare gått på medisiner i 7 uker, men føler lite virkning. 
går konstant rundt med uro, svimmel, angst, tristhet i kroppen m.m

Er det noen som har hatt det slik, å har positive erfaringer at dette kan gå over? Kan man bli frisk av angst?

Håper på flere gode svar.

vet at det er veldig forskjellig fra person til person, men ønsker erfaringer.

Anonymkode: 3ba58...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan man bli frisk av angst. Selv om man ikke skulle bli frisk kan man også bli mye, mye bedre. Det kan ta litt tid, bare. :) Etter 6 måneder i terapi var jeg veldig mye bedre. Noen ganger har jeg fått tilbakefall, men det har også gått over.

Anonymkode: d7ce7...359

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Selvfølgelig kan man bli frisk av angst. Selv om man ikke skulle bli frisk kan man også bli mye, mye bedre. Det kan ta litt tid, bare. :) Etter 6 måneder i terapi var jeg veldig mye bedre. Noen ganger har jeg fått tilbakefall, men det har også gått over.

Anonymkode: d7ce7...359

Kjekt å høre!

gått i behandling i 1,5 år. Vært god, så sluttet på medisiner så økt angst igjen så startet på medisiner. Føler bare denne gang fynker de ikke.. går du på medisin eller klarer du deg uten?❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

For 2,5 år siden gikk jeg gjennom en del med lungene som 28 åring. Dette gjorde at jeg fikk helseangst, og har blitt diagnosert med generalisert angslidelse med panikklidelse. Jeg går ukentlig til psykolog, psykomotorisk fysioterapi og begynt på medisiner. Har bare gått på medisiner i 7 uker, men føler lite virkning. 
går konstant rundt med uro, svimmel, angst, tristhet i kroppen m.m

Er det noen som har hatt det slik, å har positive erfaringer at dette kan gå over? Kan man bli frisk av angst?

Håper på flere gode svar.

vet at det er veldig forskjellig fra person til person, men ønsker erfaringer.

Det er ikke rart du får helseangst når du har følt deg truet av sykdom. Helt normalt. Hadde nok reagert samme som deg.

bra du får hjelp. 
Medisiner kan ta litt tid før de virker, gi det litt mer tid. Kanskje du må mer opp i dose? Eller bytte medisin? Ja, du kan selvfølgelig bli kvitt angsten. Jeg har også slitt med angst og ble kvitt den. Nå er den litt innom igjen da jeg har stått i og står i krise. Men har bedre kontroll over den.

jeg går på cipralex som har god effekt for meg 

Anonymkode: 317a8...907

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke rart du får helseangst når du har følt deg truet av sykdom. Helt normalt. Hadde nok reagert samme som deg.

bra du får hjelp. 
Medisiner kan ta litt tid før de virker, gi det litt mer tid. Kanskje du må mer opp i dose? Eller bytte medisin? Ja, du kan selvfølgelig bli kvitt angsten. Jeg har også slitt med angst og ble kvitt den. Nå er den litt innom igjen da jeg har stått i og står i krise. Men har bedre kontroll over den.

jeg går på cipralex som har god effekt for meg 

Anonymkode: 317a8...907

Ja fastlegen snakker om å Øke dosen etter sommer. Men at det er sterke bivirkninger som allerede er, å kan bli verre ved økning.. 

Tar du Cipralex for angst? Er det mye ekle bivirkninger på dem?

jeg får på venlafaxin, å de to første ukene var grusomt vanskelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...