Gå til innhold

Når barn må til logoped - er det noe kognitiv svikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhørte i garderoben at et barn får oppfølging av logoped i barnehagen.

Betyr det at det er noe ordentlig galt med det barnet? Kan det få et «normalt» liv? Vil gjerne vite det siden mitt barn leker en del med det barnet. Kan vel ikke spørre foreldrene heller, for jeg skulle kanskje ikke overhørt det. 

Anonymkode: 56383...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google! 
men nei!

Anonymkode: a8396...ed4

AnonymBruker
Skrevet

Eh - nei! Selv gikk jeg til logoped fordi jeg snakket fort

Anonymkode: 8bcdc...831

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Google! 
men nei!

Anonymkode: a8396...ed4

Så barnet vil ikke få et normalt liv? Står at logoped kan hjelpe barn som har autisme, så kanskje barnet har det 

AnonymBruker
Skrevet

Nei😅 Lillesøsteren min gikk til logoped for hun sleit litt med R-lyden. Helt frisk ellers.

Anonymkode: 07c35...234

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så barnet vil ikke få et normalt liv? Står at logoped kan hjelpe barn som har autisme, så kanskje barnet har det 

du tuller sant?

Anonymkode: 07c35...234

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gikk til logoped som barn fordi jeg slet med R- lyd. Logoped følger opp talevansker. Barnet er sannsynligvis helt normalt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Logoped er hjelp til uttale. Samboer gikk til logoped fordi han ikke kunne si "kj", det regnes ikke akkurat som kognitiv svikt.. 

Anonymkode: fdd13...abe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp av logoped på skolen, for stamming,  stammer ikke idag

Anonymkode: 2ba86...925

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At barnet leker godt med ditt barn er en tydelig indikator på at det ikke har autistiske trekk.

Og du, spesielle barn trenger og fortjener venner de også, og er ikke dårligere venner enn andre barn.

Anonymkode: e6e05...6db

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Logoped kan hjelpe med stamming, feil uttalelse av ord, endre skarre R feks... Treng ikkje vere noko verre enn det.

• Liker 2
Skrevet
RockyRose skrev (2 minutter siden):

Logoped kan hjelpe med stamming, feil uttalelse av ord, endre skarre R feks... Treng ikkje vere noko verre enn det.

Endre skarre R, er det en talefeil.

Hilsen bergenser med skarre R

Skrevet
ToveM skrev (1 minutt siden):

Endre skarre R, er det en talefeil.

Hilsen bergenser med skarre R

Det er nok det for nokon. Eg har sjølv kraftig skarre-r 😅

Skrevet

Om et barn som trenger litt hjelp med det som sannsynligvis bare er en talefeil kan få et normalt liv? Eh, altså, det er vel ikke det barnets kognitive evner som er mest bekymringsfullt i dette scenariet...

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Onkelen min gikk til logoped fordi han sa enkelte ord på en rar måte. En hundre prosent oppegående fyr både som barn og voksen.

Anonymkode: 5ef9e...e89

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager.. mye rart man skal lese. 

N E I 

Anonymkode: 1d4a3...a4f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Må være troll. Og jeg har hørt at troll har kognitiv svik. 

Anonymkode: 9c093...f1b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Overhørte i garderoben at et barn får oppfølging av logoped i barnehagen.

Betyr det at det er noe ordentlig galt med det barnet? Kan det få et «normalt» liv? Vil gjerne vite det siden mitt barn leker en del med det barnet. Kan vel ikke spørre foreldrene heller, for jeg skulle kanskje ikke overhørt det. 

jeg gikk til logoped på barneskolen. Jeg klarte ikke kj-lyden. Jeg har gjennom all min skolegang, fra barneskole til høyskole vært blant de faglig sterkeste, jeg har hatt utallige lederverv opp gjennom oppveksten, har en solid jobb hvor jeg i dag sitter i en ledende stilling i et større selskap og har noen millioner i årslønn. Er det bra nok for deg? Hadde jeg som barnehagebarn vært bra nok for barnet ditt?

Alt man skal lese!

Anonymkode: 27081...5dd

• Liker 9
Skrevet

Unnskyld meg, men er du seriøs nå?

Og hvilken betydning har det at barnet leker med barnet ditt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

At barnet leker godt med ditt barn er en tydelig indikator på at det ikke har autistiske trekk.

Og du, spesielle barn trenger og fortjener venner de også, og er ikke dårligere venner enn andre barn.

Anonymkode: e6e05...6db

Det er en sannhet med modifikasjoner. Jada, flere sliter med samspill, men barn er også ganske tolerante for annerledeshet, og barn med autisme kan være populære lekekamerater. Autisme er dessuten et spekter.

Sånn ellers, talefeil har som regel lite med kognitive evner å gjøre.

Anonymkode: 55c88...abf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...