Reign Skrevet 16. juni 2023 #21 Del Skrevet 16. juni 2023 Tiuren skrev (21 minutter siden): Jeg vil anta at det heller er en ulempe en en fordel å være døv, så da blir de dårligere motorsyklister. Men det er en avsporing, poenget er at telefon/musikk tar oppmerksomhet, man blir ganske enkelt ikke så tilstede. Men bevares, bare kjør med "musikk på øret" du, jeg gidder ikke prøve å overbevise deg om å la være. Jeg kjører ikke MC, har ikke et dødsønske. Kjører tysk SUV for trygghetens skyld, da hadde det vært absurd å kjøre MC. Jeg poengterer bare fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 16. juni 2023 #22 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har kjørt MC i 30år og alle sansning er viktige etter min oppfatning. Med musikk på øret vil man ikke merke ulyder som oppstår. Et motorhavari varsles gjerne 4-5s før motoren bråstopper. Det gir det et forvarsel om at man må trykke inn clutch slik at bakhjulet ikke plutselig bråbremser med etterfølgende highsider. Selvopplevd motorhavari 2 ganger. Veldig glad for at jeg fikk noen sekunders varsling før det smalt.. Bremseskraping, hjullager, vibrasjoner. Alt blir mindre merkbart uten hørsel. Ta bort en viktig sans ved MC kjøring hadde ikke jeg gjort. Anonymkode: 2bb37...667 Kjører du gammel KTM eller? 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #23 Del Skrevet 16. juni 2023 Tiuren skrev (27 minutter siden): Jeg vil anta at det heller er en ulempe en en fordel å være døv, så da blir de dårligere motorsyklister. Men det er en avsporing, poenget er at telefon/musikk tar oppmerksomhet, man blir ganske enkelt ikke så tilstede. Men bevares, bare kjør med "musikk på øret" du, jeg gidder ikke prøve å overbevise deg om å la være. Du snakker ikke med passasjeren når du kjører bil heller, kanskje? Anonymkode: bd5d2...b0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #24 Del Skrevet 16. juni 2023 Reign skrev (3 timer siden): Jeg kjører ikke MC, har ikke et dødsønske. Kjører tysk SUV for trygghetens skyld, da hadde det vært absurd å kjøre MC. Jeg poengterer bare fakta. Ikke fakta du kommer med, men kverrulering. Anonymkode: 9e962...de2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 16. juni 2023 #25 Del Skrevet 16. juni 2023 Reign skrev (3 timer siden): Jeg kjører ikke MC, har ikke et dødsønske. Kjører tysk SUV for trygghetens skyld, da hadde det vært absurd å kjøre MC. Jeg poengterer bare fakta. Hvorfor kommenterer du alltid innlegg du ikke har greie på? Du kjører tydeligvis ikke motorsykkel, men MÅ kverulere og være bedreviter på det området med folk som faktisk kjører motorsykkel. Du har ikke barn, men MÅ fortelle foreldre at det de evt velger når det kommer til barn og Internett, er feil. For du kan alt om barn og Internett/spill, fordi du, som de fleste, har spilt spill og vært på nettet siden 90-tallet 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 16. juni 2023 #26 Del Skrevet 16. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Du snakker ikke med passasjeren når du kjører bil heller, kanskje? Anonymkode: bd5d2...b0e Gidder du å prøve å forstå poenget? Kjører du MC? Forstår du at MC og bil krever helt forskjellig bevisthetsnivå? Jepp, jeg snakker med passasjer i bil. Om du trenger å vite det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 16. juni 2023 #27 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 20.30): En bekjent av meg tok i AirPods før han skulle kjøre seg en tur. Av nysgjerrighet lurer jeg på om man gjør det for å snakke i tlf eller for å høre musikk? Går det i det hele tatt an å snakke i tlf slik når man kjører? Og om man hører musikk, kan man da få med seg lyder i trafikken? Blir vel som musikk i bil muligens? Anonymkode: a83f5...303 Det er jo ingen av oss som kan svare deg på det, vel... Hvorfor ikke spørre "bekjentius"? Og nei - ørepropper er på ingen måte det samme som å høre på musikk i bilen, mm. man har et helt vanvittig anlegg som man kjøre på max... Det er galskap å bruke pÅdds og høre på musikk når han kjører MC, IMO (evt. sykle) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #28 Del Skrevet 17. juni 2023 Tiuren skrev (13 timer siden): Gidder du å prøve å forstå poenget? Kjører du MC? Forstår du at MC og bil krever helt forskjellig bevisthetsnivå? Jepp, jeg snakker med passasjer i bil. Om du trenger å vite det Ja, har kjørt mc siden 1991 eller deromkring. Jeg klarer å både snakke og høre på musikk mens jeg kjører, samtidig som jeg oppfører meg som om medtrafikanter er blinde eller ute etter å ta meg. Jeg klarer også å lese trafikkbildet og til en viss grad forutse hva andre vil gjøre. Jeg har kjørt skadefritt hele veien og kjører en del tusen km i året. Anonymkode: bd5d2...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #29 Del Skrevet 30. september 2023 Reign skrev (På 16.6.2023 den 15.37): Det finnes døve som har førerkort til MC. At en er døv ja, da hører en jo "ingenting", og ingenting som distraherer, skulle en tro. men musikk, prating, lydbøker..det blir et nei hos meg..det tar en del av oppmerksomheten som skulle vært på veien. Jeg kjører med vanlige ørepropper pga støy fra vind og motor. Det er veldig nødvendig! En trenger ikke høre så mye for en ser, og følger med. Jeg hører jo feks om noen turer, sirener etc gjennom proppene. Jeg kjører med folk som har mobilen i stativ på styret eller i veske på tanken. Og lyd på øret. Jeg ønsker ikke gjøre det. Men kan være de er vant med det. Når en kjører mc må en være veldig oppmerksom, mye mer enn på bil! Anonymkode: 83385...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 30. september 2023 #30 Del Skrevet 30. september 2023 Hadde jeg aldri turt! Ville aldri fjernet noen sanseinntrykk, når man er sitt eget karosseri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #31 Del Skrevet 30. september 2023 Det er en fin måte å gjøre noe litt farlig enda mer farlig 😊 Anonymkode: c37c8...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå