AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #61 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rett igjennom stuen, tar sånn 2 sekunder Anonymkode: 4ea5b...50b Problemet er jo om stuen er overtent når du våkner. Anonymkode: f8e7f...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #62 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er jo om stuen er overtent når du våkner. Anonymkode: f8e7f...185 Da går jeg ut i gangen Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpsom Skrevet 16. juni 2023 #63 Del Skrevet 16. juni 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg eier en liten leilighet med soverom uten vindu som var bare en sovealkove før, er det ulovlig? Anonymkode: 4ea5b...50b Det er strengt ulovlig. Det skal være 2 fluktveier, en dør og et vindu. Dette på grunn av brann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpsom Skrevet 16. juni 2023 #64 Del Skrevet 16. juni 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde ikke hjulpet om jeg hadde vindu på soverom når jeg er i sjette etasje… Anonymkode: 4ea5b...50b Da skal det vare branntau eller stige. Mange som ikke følger dette. Men er det vindu så kan du blir berget ut av stigebil. Uten vindu så har de ikke mulighet til å komme til deg dersom resten av leiligheten er overtent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #65 Del Skrevet 16. juni 2023 Hjelpsom skrev (1 minutt siden): Det er strengt ulovlig. Det skal være 2 fluktveier, en dør og et vindu. Dette på grunn av brann. Det er ikke mulighet for vindu som sagt Har veranda Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #66 Del Skrevet 16. juni 2023 Hjelpsom skrev (Akkurat nå): Da skal det vare branntau eller stige. Mange som ikke følger dette. Men er det vindu så kan du blir berget ut av stigebil. Uten vindu så har de ikke mulighet til å komme til deg dersom resten av leiligheten er overtent. Har veranda Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #67 Del Skrevet 16. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Alle leiligheter i bygget her har en sovealkove, denne fikk vegg og dør av tidligere eiere Anonymkode: 4ea5b...50b Huff, skjønner ikke hvorfor de gadd å sette opp vegg og dør. Det må da bli veldig tett luft og ekkelt der inne. Om det ikke er vindu på rommet og rommet er svært lite, er det mye bedre med alkove. Så blir i det minste luftsirkulasjonen levelig. Anonymkode: 11ed5...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 16. juni 2023 #68 Del Skrevet 16. juni 2023 Ref. rom for varig opphold, soverom regnes som rom for varig opphold. https://dibk.no/regelverk/byggteknisk-forskrift-tek17/13/v/13-8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #69 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, skjønner ikke hvorfor de gadd å sette opp vegg og dør. Det må da bli veldig tett luft og ekkelt der inne. Om det ikke er vindu på rommet og rommet er svært lite, er det mye bedre med alkove. Så blir i det minste luftsirkulasjonen levelig. Anonymkode: 11ed5...b43 Jeg har alltid døren åpen og jeg har gulv vifte på så det ikke føles innestengt Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #70 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det har seng, nattbord, stort skap og vifte så ingen bod nei Anonymkode: 4ea5b...50b Det har ikke vindu, det har ikke dagslys. Det er en bod. Hvordan du disponerer boden er ditt ansvar. En sovealkove har ikke en dør, den kan ha skyvedør eller forheng. Men ikke hengslet dør. Anonymkode: 3997d...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. juni 2023 #71 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er en sovealkove med en dør Du ser ikke selvmotsigelsen, nei? Vel, på tross av det ønsker jeg deg en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #72 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da går jeg ut i gangen Anonymkode: 4ea5b...50b Så du har inngang til soverommet fra gangen og fra stuen? To innganger? Anonymkode: f8e7f...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #73 Del Skrevet 16. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har ikke vindu, det har ikke dagslys. Det er en bod. Hvordan du disponerer boden er ditt ansvar. En sovealkove har ikke en dør, den kan ha skyvedør eller forheng. Men ikke hengslet dør. Anonymkode: 3997d...bdb Hva tidligere eiere har gjort kan ikke jeg noe for, alle har sovealkove i bygget her og min sin har dør Døren er alltid åpen og det er en liten leilighet Anonymkode: 4ea5b...50b Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 16. juni 2023 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #74 Del Skrevet 16. juni 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Du ser ikke selvmotsigelsen, nei? Vel, på tross av det ønsker jeg deg en fin helg. Det er et rom som jeg sover i og skifter klær, hvorfor et det så viktig hva man kaller det for? Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 16. juni 2023 #75 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Leiligheten har vært ute for salg sikkert flere ganger siden dette ble gjort så da burde de lagt merke til om noe var ulovlig Anonymkode: 4ea5b...50b Kommunen sitter ikke å leser alle boligannonser for å se etter feil. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er et rom som jeg sover i og skifter klær, hvorfor et det så viktig hva man kaller det for? Anonymkode: 4ea5b...50b AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg eier en liten leilighet med soverom uten vindu som var bare en sovealkove før, er det ulovlig? Anonymkode: 4ea5b...50b Fordi det er nettopp definisjonen mellom soverom og sovealkove som er det som er avgjørende for hvilke krav som gjelder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #76 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tidligere eiere har gjort kan ikke jeg noe for, alle har sovealkove i bygget her og min sin har dør Døren er alltid åpen og det er en liten leilighet Anonymkode: 4ea5b...50b Men nå er det du som eier, og da er det ditt ansvar. Så hva tidligere eier har gjort har null, niks, nada å si. Anonymkode: 3997d...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #77 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det spiller likevel ingen rolle. Et soverom regnes som et rom for varig opphold og skal ha minst TO rømningsveier i tillegg til vindu med krav om lys. Det du har (som du kaller soverom) har verken eller. Det regnes derfor ikke som soverom, men er pdd. en bod. Hadde du spurt kommunen om å få ferdigattest på leiligheten, ville de ikke godkjent det som soverom for fem flate øre. Anonymkode: a3cc4...65b Leiligheten ble solgt sånn til meg og til personen igjen før så tydeligvis Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #78 Del Skrevet 16. juni 2023 Taluno skrev (3 minutter siden): Kommunen sitter ikke å leser alle boligannonser for å se etter feil. Fordi det er nettopp definisjonen mellom soverom og sovealkove som er det som er avgjørende for hvilke krav som gjelder. Samme for meg hva det kalles, jeg sover der uansett Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 16. juni 2023 #79 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme for meg hva det kalles, jeg sover der uansett Anonymkode: 4ea5b...50b Sov bare der du, det er ingen som nekter deg. Men rommet er likevel ikke et soverom selv om du sover der, nettopp siden det ikke har vindu. Jeg ser du spør om det er ulovlig å sover på et soverom uten vindu - svare et nei, men det du har er ikke et soverom. Hvor stort er rommet egentlig? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leiligheten ble solgt sånn til meg og til personen igjen før så tydeligvis Anonymkode: 4ea5b...50b Tydeligvis hva da? Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #80 Del Skrevet 16. juni 2023 Gipetto skrev (2 minutter siden): Sov bare der du, det er ingen som nekter deg. Men rommet er likevel ikke et soverom selv om du sover der, nettopp siden det ikke har vindu. Jeg ser du spør om det er ulovlig å sover på et soverom uten vindu - svare et nei, men det du har er ikke et soverom. Hvor stort er rommet egentlig? Tydeligvis hva da? Hvor gammel er du egentlig? 5-10 Anonymkode: 4ea5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå