Gjest Warrior Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Da mener jeg ikke de gode følelsene, men de her forbanna følelsene som bare gjør vondt. Hva faen er poenget med de? Bare dukke sterkt opp når man minst venter det og gjøre vondt? Det er ikke lett å være følsom og når følelser er/blir så sterk. Det er helt grusomt, og jeg misunner folk som er mer «kald» og ikke så følsom. Det virker så mye bedre for de.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Ja jeg hadde hatt godt av å vært litt mer “kald”. Sterke følelser har ødelagt mye i livet mitt. Mye angst og dårlig samvittighet. Anonymkode: 14ed7...996 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Ja det skulle jeg ønske. Jeg sliter daglig med vonde tanker som hindrer meg i å leve livet sånn jeg egentlig ønsker. Ønsker å studere. Ta høyere utdanning. Men det å skulle forsvare en bacheloroppgave eller lignende er så fryktinngytende at jeg nesten vil kaste opp av tanken. Jeg er ellers ganske lærenem og hadde fint greid å ta til meg kunnskap. Men angsten for å fremføre er for stor. Skulle ønske jeg ikke brydde meg om hva andre tenker om meg. Anonymkode: 9467e...02c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Skulle ønske jeg ikke elsket så hardt, blir bare vondt. Best å ikke føle så mye, det er det som er stabilitet og normalitet. Anonymkode: b8358...55b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Å være følsom er utvilsomt å foretrekke, fremfor andre veien. Det er en grunn til at forfattere, kunstnere, o.l. ofte er følelsesmennesker. Man får mer ut av livet om man lærer seg å regulere de negative følelsene (meditasjon er å anbefale). Opplever at følelsesmennesker har med dybde enn de som går gjennom livet på en flat og kald kurve. Anonymkode: 57315...60a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Å bare kjenne på lykke og positive følelser hadde, tro det eller ei, vært utmattende i lengden det også. Anonymkode: a4d77...06e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Følelser har vi fordi de er livsviktige. Om vi ikke følte noen ting, ville vi tatt for mange sjanser, gjort for mange farlige og skadelige ting. Da ville sikkert menneskeheten ha dødd ut for lenge siden. Dersom man skal "skru av" følelser, må man skru av alle, det går ikke an å holde seg åpen for de gode, men ikke de vonde.
Gjest Warrior Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ja det skulle jeg ønske. Jeg sliter daglig med vonde tanker som hindrer meg i å leve livet sånn jeg egentlig ønsker. Ønsker å studere. Ta høyere utdanning. Men det å skulle forsvare en bacheloroppgave eller lignende er så fryktinngytende at jeg nesten vil kaste opp av tanken. Jeg er ellers ganske lærenem og hadde fint greid å ta til meg kunnskap. Men angsten for å fremføre er for stor. Skulle ønske jeg ikke brydde meg om hva andre tenker om meg. Anonymkode: 9467e...02c Det er kjipt at det må være sånn. Akkurat det med hva andre tenker om meg, der er jeg mer heldig. Bryr meg lite om hva folk flest tenker om meg. Er enkelte jeg bryr meg mer og hva de tenker om meg og da kan jeg tenke en del på det. AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skulle ønske jeg ikke elsket så hardt, blir bare vondt. Best å ikke føle så mye, det er det som er stabilitet og normalitet. Anonymkode: b8358...55b Sant, det å elske kan være skikkelig hardt og vondt Anonymus Notarius skrev (47 minutter siden): Følelser har vi fordi de er livsviktige. Om vi ikke følte noen ting, ville vi tatt for mange sjanser, gjort for mange farlige og skadelige ting. Da ville sikkert menneskeheten ha dødd ut for lenge siden. Dersom man skal "skru av" følelser, må man skru av alle, det går ikke an å holde seg åpen for de gode, men ikke de vonde. Det er nok sant, men når følelser blir så sterk og vondt, så skulle jeg ønske det gikk an å skru de av. Endret 15. juni 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 Ja, det er alt for vondt å leve. Anonymkode: 171c9...66c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 Warrior skrev (1 time siden): Da mener jeg ikke de gode følelsene, men de her forbanna følelsene som bare gjør vondt. Hva faen er poenget med de? Bare dukke sterkt opp når man minst venter det og gjøre vondt? Det er ikke lett å være følsom og når følelser er/blir så sterk. Det er helt grusomt, og jeg misunner folk som er mer «kald» og ikke så følsom. Det virker så mye bedre for de. De aller fleste vil jo ha gode følelser i kroppen. Ingen ønsker hverken sorg eller angst. Men det er en del av å være menneske å kjenne på begge deler. De aller fleste følelser har en funksjon. Men i mange tilfeller kommer de når de ikke trenger å komme. Tankene dine har mye å si på hvordan følelsene dine er. Prøv å gjør gode ting for deg selv, bruk naturen, omgi deg med gode positive mennesker og sett av 20 min pr dag for å gruble på alt det vonde. Resten av dagen ønsker de neg tanker uvelkommen. Vi tror ofte at ved å gruble så løser vi problemer og kommer oss videre, i noen tilfeller ja. Men som oftest spinner tankene bare rundt i ring og har lite nytte. Jeg skulle så absolutt ønsker at jeg var mer robust og kastet ting mer over skulderen, men som et følelses menneske som jeg er så er jeg mer grublete Anonymkode: 519f3...f4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå