GÃ¥ til innhold

Har jeg drept Fiolfikus planten min? 😔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg ompottet Fiolfikus planten har den fått den ene nye bladet etter det andre. 
jeg ble så glad 😅

Når tror jeg den har stått for nære vinduet i sola for det nye bladet som var på vei til å sprunge ut hadde mange brune flekker på seg.

jeg leste at hvis bladet var skadet mer enn 50%så skulle man fjerne den. 

når jeg tok den av (dette er på toppen) så så jeg at jeg også har tatt av en ny kopp som var gjemt inni det ødelagte bladet. 
Og det kom hvit belegg ut stilken. 

har jeg drept den nå, vol den ikke kunne vokse mer?😢😢

Anonymkode: 1411b...144

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har peiling på planter? Er det game over når det kom hvit veske ut av stilken?

AnonymBruker
Skrevet

Du tok av voksepunktet, mest sannsynlig vil det komme to nye grener om du steller pent med planten. Altså i stedet for at den vokser videre rett opp så blir det to grener til hver sin kant. Ville søkt opp litt info om det er et annet sted på planten du bør kutte for å fremme ny vekst. 

Anonymkode: 43e27...bfe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tok av voksepunktet, mest sannsynlig vil det komme to nye grener om du steller pent med planten. Altså i stedet for at den vokser videre rett opp så blir det to grener til hver sin kant. Ville søkt opp litt info om det er et annet sted på planten du bør kutte for å fremme ny vekst. 

Anonymkode: 43e27...bfe

Ok takk. Det er ganske høyt oppe i planten men kanskje den vil få bedre balanse av 2 nye grener.  Nå blei jeg glad for at jeg ikke drepte den 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...