AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Vi har pleid å gjøre dette. Men i vinter i forbindelse med de skyhøye strømprisene gikk de ut å frarådet folk til å dra ut bredbåndet for å spare strøm. Fordi Når kundene skrur av ruteren registreres dette som en feil. Dette fører ikke bare til merarbeid i forbindelse med at vi automatisk starter feilsøk, men det kan gjøre nettet treigere når du faktisk skal bruke det Så, er det lurest og la bredbåndet stå koblet til når vi drar på ferie? Hva med tordenvær o.l som kan slå ned og ødelegge bredbånd? Anonymkode: 57c20...4f5
Kratt_ Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Drar det ut hver gang det tordner. Gidder ikke risikere at det slår ned i boksen uansett. 1
anon01 Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Tordenvær ødelegge bredbånd???? Hva med alt annet som står i strømkontakten da? TV? Kaffemaskin? Routeren tar minimalt med strøm. Garanterer deg at kaffemaskinen trekker mer strøm.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 2 minutter siden, anon01 said: Tordenvær ødelegge bredbånd???? Hva med alt annet som står i strømkontakten da? TV? Kaffemaskin? Routeren tar minimalt med strøm. Garanterer deg at kaffemaskinen trekker mer strøm. Routeren er neppe det eneste apparatet de trekker ut støpselet på... Anonymkode: 0e8bf...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 For all del ja, hvis du har luftspenn. Ingen fare hvis det er i bakken. Anonymkode: 9b2ec...9f7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Kratt_ skrev (6 minutter siden): Drar det ut hver gang det tordner. Gidder ikke risikere at det slår ned i boksen uansett. Det gjør vi også. Men vi skal altså på ferie i to uker. Drar du ut kontakten til bredbåndet når du reiser på ferie? Anonymkode: 57c20...4f5 1
Kratt_ Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjør vi også. Men vi skal altså på ferie i to uker. Drar du ut kontakten til bredbåndet når du reiser på ferie? Anonymkode: 57c20...4f5 Jepp, drar ut alt av sånne ting i tilfelle det kommer uvær 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 anon01 skrev (44 minutter siden): Tordenvær ødelegge bredbånd???? Hva med alt annet som står i strømkontakten da? TV? Kaffemaskin? Routeren tar minimalt med strøm. Garanterer deg at kaffemaskinen trekker mer strøm. Kaffetrakteren min drar 0 i strøm når den ikke er i bruk. Da jeg drar ut ledningen etter hver gang jeg har brukt den. Det fikk jeg skryt av brannvesenet får å gjøre. Anonymkode: 25472...d27 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 anon01 skrev (1 time siden): Tordenvær ødelegge bredbånd???? Hva med alt annet som står i strømkontakten da? TV? Kaffemaskin? Routeren tar minimalt med strøm. Garanterer deg at kaffemaskinen trekker mer strøm. Ingen brunevarer står i hos meg når det ikke er i bruk, ei heller om natten og i alle fall ikke når jeg er bortreist. Ikke pga strømbruk, men fordi jeg ikke gidder den unødige risikoen for brann (typiske brannstartere) eller ødelagte apparater pga lynnedslag. Anonymkode: 96333...840
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå