Sinnsity Skrevet 15. juni 2023 #1 Del Skrevet 15. juni 2023 Hei! Muligens jeg skriver i feil tråd, men bare å peke meg vekk i annen retning jeg e ny i ivf verden, fikk kort protokol men dagen før jeg skulle startet, så fikk jeg beskjed å STOPPE for det skal byttes til lang protokol. Grunnen er at på førsamtalen så legen på 1,5 år gammal blodprøve ( amh var på 43, rett etter jeg sluttet på ppille så mulig min PCOS slo voldsomt ut). Nyere AMH prøve (9 mnd siden) viste 8,3 som e litt lavt men men, så da ble det endret til lang protokol med oppstart med Gonapeptyl. Jeg har googlet i hjel men fikk lite info om den medisinen, er det noen andre som har erfaring med å begynne med den? Jeg syns det e merkelig at jeg har Pcos men ble satt på lang protokol, er livredd for overstimulering. Jeg har endret livet mitt veldig for å motarbeide pcos, tenker derfor amh falt fra 43 (sliter ikke med overvekt og sikluser e ganske regelmessige). Men man blir jo ikke kurert av pcos. Har også hatt MA for 3 mnd siden (spontangravid) og er redd at hormonene e litt all over the place som også kan bidra til overstimulering. Er LIVVREDD lang protokol Så bare lurer på noe har erfaring med pcos og lang protokol med Gonapeptyl som oppstart? sykepleieren mente at lav AMH overstyrer det at jeg har pcos og derfor lang protokol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Del Skrevet 15. juni 2023 Hvis du nå har en lav amh og ble spontant gravid for 3 mnd siden, så ville jeg heller fortsatt å prøce selv. Det er faktisk ikke større sjanse for graviditet når du går gjennom ivf når du har pcos, spesielt ikke hvis du klarer å bli gravid naturlig. Da ville jeg heller oppsøkt gyn og gått skrevet ut progesteronstøtte og eventuelt bli satt på blodfortynnende Anonymkode: 8dfb1...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du nå har en lav amh og ble spontant gravid for 3 mnd siden, så ville jeg heller fortsatt å prøce selv. Det er faktisk ikke større sjanse for graviditet når du går gjennom ivf når du har pcos, spesielt ikke hvis du klarer å bli gravid naturlig. Da ville jeg heller oppsøkt gyn og gått skrevet ut progesteronstøtte og eventuelt bli satt på blodfortynnende Anonymkode: 8dfb1...a61 Takk for svaret ditt! Vi har prøvd i 2 år og ble henvist til IVF pga manlig faktor i utganspunktet. Ble spontangravid rett etter førsamtalen til ivf. Så å prøve selv med manlig faktor kan ta veldig veldig lang tid igjen, derfor IVF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Del Skrevet 15. juni 2023 Sinnsity skrev (56 minutter siden): Takk for svaret ditt! Vi har prøvd i 2 år og ble henvist til IVF pga manlig faktor i utganspunktet. Ble spontangravid rett etter førsamtalen til ivf. Så å prøve selv med manlig faktor kan ta veldig veldig lang tid igjen, derfor IVF Ok, men dere ser jo at det er mulig å bli gravid naturlig. Kanskje mannen din skal gå 100% inn for dette? Leve så sundt som mulig? Anonymkode: 8dfb1...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Del Skrevet 15. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Ok, men dere ser jo at det er mulig å bli gravid naturlig. Kanskje mannen din skal gå 100% inn for dette? Leve så sundt som mulig? Anonymkode: 8dfb1...a61 Det er ikke dette dama spørr om her. Lang protokoll kan være bra det, men rart du blir satt på dette første forsøk. De fleste går rett på kort protokoll. Anonymkode: fe053...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke dette dama spørr om her. Lang protokoll kan være bra det, men rart du blir satt på dette første forsøk. De fleste går rett på kort protokoll. Anonymkode: fe053...7ff Hm, interresant. Har hørt sååå mye forskjellig at herregud. En va ting jeg har lest at de fleste som går offentlig blir satt på lang pga at det er lettere for sykehusene med tanke med styre timinga. At kort protokoll gis hvis man har veldig høy Amh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Del Skrevet 16. juni 2023 Sinnsity skrev (2 timer siden): Hm, interresant. Har hørt sååå mye forskjellig at herregud. En va ting jeg har lest at de fleste som går offentlig blir satt på lang pga at det er lettere for sykehusene med tanke med styre timinga. At kort protokoll gis hvis man har veldig høy Amh Jeg har pcos og er på andre runde kort protokoll på offentlig sykehus. Aldri vært snakk om lang protokoll. AMH har alltid vært innenfor referanseverdi😊 Anonymkode: 399a2...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har pcos og er på andre runde kort protokoll på offentlig sykehus. Aldri vært snakk om lang protokoll. AMH har alltid vært innenfor referanseverdi😊 Anonymkode: 399a2...b67 ikke sant. det e derfor jeg er liiit bekymra. Om de har tatt hensyn til pcos når dem gir lang protocol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå