AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Jeg ser etter en bil å lease siste året av utdanningen min. Ser at det er flere som har kampanje på Mitsubishi Outlander 2017/2018 hybrid. Null innskudd og månedspris på alt fra 2700-3500. For meg virker dette som en god deal fordi det holder med kilometer som er inkl i avtalen. Men er det noen ulemper med denne bilen jeg ikke vet om? Kan ingenting om bil. Må vel være en grunn til at akkurat denne går igjen på kampanjer og «billigsalg»..? Sluker den bensin så man er avhengig av å bruke mye penger på å fylle? Anonymkode: 3eacf...2e8
Gjest takinova Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Det er en strålende bil OM du bruker den småkjøring. Feks om man har et par mil til jobb. Da klarer den å kjøre på elektrisitet frem og tilbake. Ellers er den jo veldig tung pga batteripakken, så den bruker mye drivstoff.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 takinova skrev (1 time siden): Det er en strålende bil OM du bruker den småkjøring. Feks om man har et par mil til jobb. Da klarer den å kjøre på elektrisitet frem og tilbake. Ellers er den jo veldig tung pga batteripakken, så den bruker mye drivstoff. I mitt tilfelle skal den brukes til langkjøring 2-3 ganger i uka. Typisk 10 mil om dagen Anonymkode: 3eacf...2e8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Den SLUKER diesel. Hadde en slik en. En utrolig lekker bil, men den er sjukt dyr i drift til langkjøring. Anonymkode: 76ebe...2f4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Min går på bensin og bruker lite. Beste bilen jeg har hatt! Og jeg har hatt en del.. Anonymkode: d2fcc...755
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Bruker myyye drivstoff. Min samboer bruker nå el bil (bil nr 2) til jobb da det er ett stykke slik at jeg som bare kjører i nærområdet bruker outlanderen. Angrer ikke på bilen da vi trengte en med litt plass, men hadde aldri kjøpt den om den skulle brukes til lengre kjøring hver dag. Anonymkode: b3f29...98a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Takk for svar alle! Da passer den vel ikle så godt til mitt formål, som nettopp er langkjøring.. Anonymkode: 3eacf...2e8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar alle! Da passer den vel ikle så godt til mitt formål, som nettopp er langkjøring.. Anonymkode: 3eacf...2e8 Hybrid er håpløst til langkjøring. Bruker mer drivstoff enn en vanlig fossilbil. Anonymkode: 083f8...491
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hybrid er håpløst til langkjøring. Bruker mer drivstoff enn en vanlig fossilbil. Anonymkode: 083f8...491 Noen tips til en ok bil til langkjøring? Helt grønn 😅 Anonymkode: 3eacf...2e8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg ser etter en bil å lease siste året av utdanningen min. Ser at det er flere som har kampanje på Mitsubishi Outlander 2017/2018 hybrid. Null innskudd og månedspris på alt fra 2700-3500. For meg virker dette som en god deal fordi det holder med kilometer som er inkl i avtalen. Men er det noen ulemper med denne bilen jeg ikke vet om? Kan ingenting om bil. Må vel være en grunn til at akkurat denne går igjen på kampanjer og «billigsalg»..? Sluker den bensin så man er avhengig av å bruke mye penger på å fylle? Anonymkode: 3eacf...2e8 Det er veldig vanskelig å selge fossilbiler nå, da dumper de prisene. Sikkert bare en ekstra upopulær modell de prøver å bli kvitt Anonymkode: f9ca8...993
aksase Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 Hvis du bare skal komme deg trygt fram og ikke trenger noen stor firehjulstrekker, ville jeg sett etter en mindre selvladende hybrid. Toyota Auris eller Prius, kanskje. Eller en den litt mer høyreiste Toyota C-HR. Ikke veldig spennende biler, men ekstremt driftssikre, billige i drift, ingen ladebehov og ingen rekkeviddeproblemer.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar alle! Da passer den vel ikle så godt til mitt formål, som nettopp er langkjøring.. Anonymkode: 3eacf...2e8 Litt avhengig av hva du er vant til men den støyer mye innvendig sammenlignet med mye annet. De har nok spart en del penger på støydempingsmatter ol. Store hjul lager mer dekkstøy som man hører godt. Lavt giret og gode kryp egenskaper , dvs rygging med båthenger i ulendt terreng = bra. Motorveg finnes det mye bedre alternativer. Anonymkode: c27be...c4e
newman01 Skrevet 16. juni 2023 #13 Skrevet 16. juni 2023 Er ikke de fleste leasingavtaler på 3 år da? Blir ikke det unødvendig lenge for ett års behov? Og trenger du SÅ STOR bil? Det er flere selskaper hvor du kan leie bil på månedsbasis. Koster litt mer pr måned, men da kan du stoppe avtalen når du ikke trenger bil, eller binde deg for 3-6 måneder for litt lavere kostnad. Ellers er kanskje elbil en mulighet? Lave driftskostnader om du har tilgang på lader, og alle biler idag klarer fint 200km tur/retur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå