Gå til innhold

Hysterektopi…hvor lenge var du sykemeldt etter operasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde denne operasjonen for 3 uker siden, og planen er å begynne å jobbe igjen no! Hodet er veldig klar for jobb igjen..men kroppen henger liksom ikke helt med føler jeg….samtidig så føler jeg på litt press fra arbeidsgiver! Hvor lenge var du sykemeldt etter din operasjon?? Bekymrer meg en del for å «ødelegge» noe i magen etter operasjonen visst jeg ikke er forsiktig nokk, da jeg har en bekjent som har vert veldig uheldig i forhold til sin…! 
Ja, jeg vet att alternativet er å fortsette skykemeldingen…men føler att det ikke er så lett det heller!

Anonymkode: 0a1e1...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 2 uker sykmelding, men var tilbake på jobb etter 4-5 dager. Største problemetitt var at jeg fikk allergisk reaksjon over hele magen etter plaster😬 men det er liksom ikke grunn nok til å sitte hjemme😆

Anonymkode: cbf6c...f9d

Skrevet

Jeg var sykmeldt i 6 uker. Kunne ikke utføre jobben pga mange tunge løft.

AnonymBruker
Skrevet

En venninne var sykemeldt i 5 uker, men hun fikk sepsis og måtte akuttinnlegges en uke etter operasjonen.

Anonymkode: fa542...46b

Skrevet (endret)

Spørsmålet er hvor vidt dette er gjort med kikhull eller åpent snitt (midtlinje eller bikinisnitt).

Ikke minst kommer det an på hva du jobber med. Der jeg jobber er det standard at pasienten et sykemeldt i 4 uker etter livmor er fjernet ved et stort midtlinjesnitt. De med kontorjobb kan gjerne gå tilbake etter 2-3 uker hvis de føler seg klare for det, og de med fysisk jobb uten mulighet for tilrettelegging er gjerne sykemeldt 6-8 uker (feks ved mye tunge løft).

Endret av Nuttery
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykmeldt i én uke. Kikkhull. 

Anonymkode: 3bb35...81a

AnonymBruker
Skrevet

Hysterektomi?

Det vil jo ofte variere med operasjonsmetode. Jeg fjernet livmor og en eggstokk laparoskopisk, var sykemeldt to uker. Da hadde jeg en relativt fysisk jobb. I nåværende kontorjobb hadde det antagelig holdt med en uke. 

Anonymkode: 8e1be...e2b

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 😊 jeg hadde kikkhull og fikk fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Jobber i helsevesenet, tunge løft kan unngåes, men er veldig mye gåing og ståing. Var sykemeldt noen uker før operasjon pga store, uforklarlige smerter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for svar! 😊 jeg hadde kikkhull og fikk fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Jobber i helsevesenet, tunge løft kan unngåes, men er veldig mye gåing og ståing. Var sykemeldt noen uker før operasjon pga store, uforklarlige smerter. 

Hvis du ikke føler deg klar så er du ikke klar. Viktig å lytte til kroppen. 

jeg var sykemeldt 6 uker mener jeg. Men burde kanskje vært sykemeldt lengre, veggen inni var veldig svak og blødde i periodevis når jeg var for «aktiv» av den grunn kunne jeg heller ikke ha samleie på 15 uker fremfor 10 som de anbefaler. 

Så ikke lytt til arbeidsgiver, lytt til kroppen din. Arbeidsgiver er ikke tjent med å ha deg tilbake for tidlig, for at du blir dårlig og sykemeldt igjen. 

uansett god bedring ❤️ 

Anonymkode: 897fb...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...