Gå til innhold

Jeg har en mann som ikke liker all mat jeg liker, så når han er borte, så lager jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er litt av hvert, men det siste var hvitvinsdampede blåskjell. 

Ellers kan det være stekt kjøttdeig med rå løk, kinakål og rømme i pitabrød. Med en boks tomater og fløte i sausen. Helt nydelig, men mannen liker ikke. 

Hva med dere andre? Hva slags mat lager dere når mannen er borte og dere kan slå dere løs med hva dere vil, men som mannen ikke liker?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer liker det meste. Men er enkelte ting han ikke liker som torsk, fiskeboller, blomkålssuppe, lapskaus. Så det hender jeg lager noe av det hvis han er borte.

Anonymkode: d20a7...00b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er altetende. Så her er det han som gleder seg til en alenemiddag. 

Når han er alene lager han Toro-pose-ett-eller annet. Er visst barndomsminner som jeg nekter å være med på å spise til middag. 

Anonymkode: 6866b...e99

• Liker 6
Skrevet

Her konsumeres det ekstreme mengder hvit fisk, tomater, aubergine, kiwi, appelsiner/annen sitrusfrukt, gulrøtter, hvitløk, vårløk, sjalottløk, sopp, brokkolini og andre «skumle» grønnsaker når mannen er bortreist. Og Sørlandschips med salt og eddik.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt motsatt problemsstilling, jeg bor alene og kan i prinspippet lage hva jeg vil, men det blir dessverre sjelden store familiemiddager med masse tilbehør, tapas/buffet-aktige retter eller store ovnsformer (lasagne/fiskegrateng osv). Men man kan jo nedskalere og lage det også. 

Jeg lager middag fra bunnen stort sett hver dag. Det er utrolig befriende å ikke måtte ta hensyn til kresen mann og barn (som jeg har hatt, barna er voksne og ikke kresne nå). 

Min favoritt er nok skalldyr, her også. Dampede blåskjell i ulike varianter, pasta med skalldyr, gratineret sjøkreps.... med god vin til. 

Anonymkode: a3354...27a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blodig biff med bearnaise!

Anonymkode: d7e3c...9f8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det mannen som koser seg med barndomsretter når jeg er borte.  Da lager han okselever i fløtesaus, torsketunger, lutefisk, lungemos og spekesild.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Komle, levergryte og sushi

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er muslim og spiser ikke svin. Så når han er borte/jeg spiser middag hos ei venninne så går det i koteletter, pannekaker og bacon osv. :fnise: Ikke at han nekter meg å spise svin altså, men er litt pes å lage to middager. Svinekjøttet jeg liker best er såpass feit at det er greit å ikke spise det for ofte uansett.

Anonymkode: 5eb78...17d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Supper! 😊😊🍜🍲 Jeg elsker supper, men mannen min synes ikke det er «middag».  Så er han borte, blir det deilige supper her i huset. 🤩

Skrevet

Fiskeboller og pulled pork - ikke sammen altså 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Pasta og fisk! ❤️

Anonymkode: e8199...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er stort sett altetende, men kan styre seg for (les: nekter å spise) "kokt sau". Altså utgår fårikål og lignende. Dessuten er risengrynsgrøt et måltid han overhodet ikke forstår seg på. Ris med sukker??? Det er jo dessert? (Han er ikke norsk). 

Så jeg har vel ikke typiske retter jeg lager til meg selv når han er borte. Klarer meg greit uten fårikål og desslike. 

Anonymkode: 52b3d...789

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fiskegrateng eller fajitas når mannen er borte. Han liker det meste, men disse to er han ikke så glad i (og det er to av mine favoritter)

Endret av Irja
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han tåler ikke melk, typ melkeprotein. Så når han er vekk lager jeg hvit enchiladas. Laget med masse fløte, rømme og ost! Det er så digg! Skikkelig kosemat. 

Anonymkode: 55bce...99c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen er altetende. Så her er det han som gleder seg til en alenemiddag. 

Når han er alene lager han Toro-pose-ett-eller annet. Er visst barndomsminner som jeg nekter å være med på å spise til middag. 

Anonymkode: 6866b...e99

Samme her. Min liker sånn Bali-gryte fra toro 😂 

Anonymkode: 74cbb...d34

AnonymBruker
Skrevet

Ostepop. Det dufter fortreffelig, men av en eller annen grunn mener min forvirrede mann at huset stinker når jeg eter ostepop. 

Anonymkode: 3cfd1...273

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sushi 🍣

Anonymkode: 4df10...b97

• Liker 1
Skrevet

Min mann er gal etter god mat, og det skal alltid være skikkelig middag med tilbehør. Det er liksom søndagsmiddag hver dag. Det gjør meg ganske matlei, så når han er borte spiser jeg slikt som ostesmørbrød, suppe eller skive med karbonade på til middag. Samt en del pasta, men det er fordi min datter ønsker det når far er borte. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann spiser alt, heldigvis, så lager hva jeg vil, når jeg vil😊

Anonymkode: 5a96e...346

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...