Gå til innhold

Beste sted å bo i Oslo, hvis man vil be med ressursterke mennesker som ikke er spesielt snobbete..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo forsåvidt bare et nytt nivå av snobb å ikke ville bo med folk med Gucci-vesker. 

Selv bor jeg på Rodeløkka, det er veldig ujålete. Mer sånn "gamle Oslo", noen kultursnobber men også mye arbeiderklasse. Ikke løkka-hipstere, men kort vei til dem om den type snobberi er mer ens stil. Men KJelsås høres ut som en god ide også for deg.

Anonymkode: 9bd6f...f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du virker veldig fordomsfull, TS, med dine karakteristikker. 
Jeg bor på Slemdal og synes folk her er helt hyggelige og normale. Og så har vi fantastiske Heming.

Anonymkode: b1cba...dcc

TS her. Jeg bare snakker om inntrykket vi har av en del Oslo-folk, vi som bor på Vestlandet. Sånn er det bare.

Anonymkode: d97e1...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke døper sønnen Preben!,,, Min sønn heter Preben og vi er ikke rike eller snobbete.

Anonymkode: 03ec1...f0e

Ta her. Her i Bergen er i alle fall Preben et sketsje-navn når man skal lage noe morsomt om klyser fra Oslo. Ikke vindt ment fra min side.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje bare holde seg i Bergen? 

Anonymkode: 2ce47...f13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (20 timer siden):

Er dette seriøst ment? Østkanten, selv om det ikke er Groruddalen.

Ts sa ingenting om at det måtte være vestkanten. Disse områdene passer  til TS beskrivelse av hvor hen vil bo.

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jar og Stabekk i Bærum. Nært byen, fantastiske oppvekstvilkår for barna med bredt tilbud av idrett, engasjert foreldregruppe, gode skoler og trygge forhold.

Anonymkode: d0d37...a89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jar og Stabekk i Bærum. Nært byen, fantastiske oppvekstvilkår for barna med bredt tilbud av idrett, engasjert foreldregruppe, gode skoler og trygge forhold.

Anonymkode: d0d37...a89

De (mange) jeg kjenner derifra er alle snobb snobbesen da 😂 og, det er ikke i Oslo, som ts etterlyste. Da kan man likegodt foreslå Lillestrøm, for det hadde passet kriteriene til ts utmerket! 👍🏼

Anonymkode: c9d48...a5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Disse stedene fyller kravene til TS. Fullt av friluftsinteresserte akademikere og TS har råd til å bo der.

Anonymkode: 73bf1...02d

Jepp! Jeg flyttet fra Nordberg da jeg synes at området ble oversvømt av nyrike mennesker for noen år siden. Var en tur innom Kjelsås, og det var for så vidt hyggelig, men jeg ville til en nabolag som var litt mer blandet (ikke bare øvre middelklasse).

Endte på Høybråten i Groruddalen, og det var akkurat det jeg ønsket meg.

De som ser seg blinde på gamle fordommer om Groruddalen går glipp av mange fine bomiljøer, og potensielt også veldig gode boliginvesteringer. 

Anonymkode: 6fd2b...665

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

TS her. Jeg bare snakker om inntrykket vi har av en del Oslo-folk, vi som bor på Vestlandet. Sånn er det bare.

Neh, du vil bare skape debatt. Flytte til Oslo? Særlig!

Isåfall: Sjekk ut Rødtvet. Der får dere råd til enebolig med den summen

Anonymkode: 2cdcf...7a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere får ingen enebolig for 15 mill. Den er i så fall ikke spes moderne eller stor. Dere bør se i rekkehusområdene Oslo vest/Bærum øst. Og du, du bør ikke komme inn som bergenser og påpeke at du ikke liker folk som drikker champagne. Man kan fint trene og drikke champagne, og det gjør de fleste folk med litt penger i Oslo. Nå går ikke dere under den kategorien, da dere tilsammen ikke har spes mye å kjøpe for. 

Anonymkode: 07301...edf

Det gjør vi i Bergen også, så noe Oslo-fenomen er det ikke.

Anonymkode: d8639...7cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse stedene fyller kravene til TS. Fullt av friluftsinteresserte akademikere og TS har råd til å bo der.

Anonymkode: 73bf1...02d

jepp- bor på oppsal. Ser ut vinduet nå og ser blomstrende hager, glade barn, voksne og ungdom som er på vei ut i marka.  Ressurssterkt, men langt fra snobbete.

Anonymkode: 5fc34...d4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakk for deg selv. Jeg har aldri dyttet Oslo-folk inn i slike båser som du gjør.

Hilsen bergenser som bodde i mange år på Frogner, og trivdes. 

Anonymkode: d8639...7cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta her. Her i Bergen er i alle fall Preben et sketsje-navn når man skal lage noe morsomt om klyser fra Oslo. Ikke vindt ment fra min side.

Jeg tror du skal droppe å flytte når du har et sånt inntrykk av stedet du tenker å flytte til. Kan bli litt vanskelig å få venner når du er så fordomsfull. Dessuten, hvis du dømmer folk etter veske og navn på barna og hva de drikker så virker du faktisk bare korka.

Anonymkode: b1cba...dcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjelsås er «snobbete», men ikke i form av en haug Gucci vesker osv. På Kjelsås får du et rekkehus for det budsjettet.

norw skrev (3 timer siden):

Er dette seriøst ment? Østkanten, selv om det ikke er Groruddalen.

Ja?

De nevnte delbydelene er ganske så øvre middelklassetunge. 

Rekkehusene på Manglerud også. Folk der er svært ressurssterke sosialt og kulturelt, og ganske ressurssterke økonomisk (= ikke snobbete). God nok økonomi til å kjøpe rekkehus/enebolig til mellom 9-20 mill. Alle jeg kjenner som bor der har enten lederstillinger, jobber innen kultur på høyere nivå eller er forskere/jobber i nasjonalpolitiske diverse organ.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AprilLudgate said:

Rekkehusene på Manglerud også. Folk der er svært ressurssterke sosialt og kulturelt, og ganske ressurssterke økonomisk (= ikke snobbete). God nok økonomi til å kjøpe rekkehus/enebolig til mellom 9-20 mill. Alle jeg kjenner som bor der har enten lederstillinger, jobber innen kultur på høyere nivå eller er forskere/jobber i nasjonalpolitiske diverse organ.

Kommer sikkert an på alderen.  Det meste handler jo om å jobbe seg oppover i boligmarkedet eller få arv. Jeg og mannen jobber i barnehage. Har likevel rekkehus til 15 millioner, men vi har jobbet oss oppover i boligmarkedet. I tillegg fått hjelp av foreldre. 

Anonymkode: 27dec...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kommer sikkert an på alderen.  Det meste handler jo om å jobbe seg oppover i boligmarkedet eller få arv. Jeg og mannen jobber i barnehage. Har likevel rekkehus til 15 millioner, men vi har jobbet oss oppover i boligmarkedet. I tillegg fått hjelp av foreldre. 

Anonymkode: 27dec...ad5

Det er ikke vanlig om man er fagarbeider i bhg i Oslo.

Finner jo folk som jobber i mer vanlige jobber overalt.

De jeg jobbet med bodde typisk i eneboliger til 20-25 mill der og likende steder da med kun VGS. Men de var jo også 50-60 år.

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Kjelsås er «snobbete», men ikke i form av en haug Gucci vesker osv. På Kjelsås får du et rekkehus for det budsjettet.

Ja?

De nevnte delbydelene er ganske så øvre middelklassetunge. 

Er først og fremst Oppsal jeg har litt kjennskap til. Har tenkt litt øst, litt gamle blokkleiligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (15 minutter siden):

Er først og fremst Oppsal jeg har litt kjennskap til. Har tenkt litt øst, litt gamle blokkleiligheter...

Ja, akkurat blokkene er mer helt vanlige folk og i tillegg akademikere. 

Men rekkehusene på Oppsal er jo dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri tenkt at navnet Preben er Posh? Heller at det er typisk Østfold?

Anonymkode: d92c6...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...