AnonymeMeg54 Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Jeg omgås endel people pleasere. Prøver å forstå de bedre. Så hvis du vil hjelpe meg å forstå, så setter jeg pris på det. Jeg lurer på hvordan er det egentlig å være en Pleaser? Hva er verst med det, hva gjør deg lei og sliten ift det? Hvordan påvirker det deg (i hverdagen, dine relasjoner, degselv)? Hvis du skulle gjort noe med det, hva ville du hatt hjelp med da? Hva er du mest redd for, med å endre deg? Og hva ønsker du deg mest av alt ? Håper på svar, og sier tusen takk på forhånd ! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Jeg jobber med ei. Utrolig slitsomt (mest slitsomt for henne kan jeg tenke meg, mens jeg irriterer meg litt over henne). Hun er god og snill og vil alle vel. Men har litt vondt på hennes vegner at hun aldri kan si nei. Føler folk utnytter hennes snillhet (hun nevner ofte at hun må lære å si nei og at hun helst ikke vil gjøre det og det, men føler for å si ja). Jeg er blitt hennes rake motsetning og lært meg å si nei. Så jeg må fortsatt jobbe med meg selv for å ikke få dårlig samvittighet når jeg har sagt nei, dessverre det passer ikke den dagen Anonymkode: c670c...49a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Det er slitsomt og skadelig for meg. Verst er vel at man føler at man lar egne behov skure og gå fordi man setter andres behov først. Det er ikke bra for selvtilliten å bare prioritere andre over seg selv. Det påvirker meg på den måten at jeg etter 35 år som people pleaser har null selvtillit, null følelse av at jeg er verdt noe, og er deprimert. Jeg føler at jeg bare er verdt noe dersom jeg er nyttig for noen, og ikke krever noe tilbake. Har for eksempel hatt mye sex med random, dårlige menn for å føle at jeg er verdt noe. For da får de nytte av meg. Som er det eneste jeg kan tilby. Jeg prøver å gjøre noe med det, ved å sette grenser for meg selv. Men jeg har egentlig heller unngått forhold og folk de siste årene etter at jeg oppdaget hva jeg egentlig holdt på med og hvor skadelig det var for meg. Jeg er mest redd for at om jeg begynner å sette grenser, så blir jeg forlatt av de få jeg har igjen som jeg er glad i. Opplevd flere ganger med venner og kjærester at om jeg har prøvd litt grensesetting så har de forsvunnet fra livet mitt. Det fører jo da til at jeg også føler jeg ikke er verdt noe annet enn å bli brukt. Jeg ønsker at noen bare er glad i meg for den jeg er, ikke fordi jeg er så snill, lydig og kan brukes til noe. Jeg drømmer om å være i et forhold med noen som ikke bare vil ha noen å bestemme over, men som har respekt for meg som person. Anonymkode: 2e639...ea4 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 bare fint, takk for at du spør🤩💕 Anonymkode: dac92...420 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 14.54): Det er slitsomt og skadelig for meg. Verst er vel at man føler at man lar egne behov skure og gå fordi man setter andres behov først. Det er ikke bra for selvtilliten å bare prioritere andre over seg selv. Det påvirker meg på den måten at jeg etter 35 år som people pleaser har null selvtillit, null følelse av at jeg er verdt noe, og er deprimert. Jeg føler at jeg bare er verdt noe dersom jeg er nyttig for noen, og ikke krever noe tilbake. Har for eksempel hatt mye sex med random, dårlige menn for å føle at jeg er verdt noe. For da får de nytte av meg. Som er det eneste jeg kan tilby. Jeg prøver å gjøre noe med det, ved å sette grenser for meg selv. Men jeg har egentlig heller unngått forhold og folk de siste årene etter at jeg oppdaget hva jeg egentlig holdt på med og hvor skadelig det var for meg. Jeg er mest redd for at om jeg begynner å sette grenser, så blir jeg forlatt av de få jeg har igjen som jeg er glad i. Opplevd flere ganger med venner og kjærester at om jeg har prøvd litt grensesetting så har de forsvunnet fra livet mitt. Det fører jo da til at jeg også føler jeg ikke er verdt noe annet enn å bli brukt. Jeg ønsker at noen bare er glad i meg for den jeg er, ikke fordi jeg er så snill, lydig og kan brukes til noe. Jeg drømmer om å være i et forhold med noen som ikke bare vil ha noen å bestemme over, men som har respekt for meg som person. Anonymkode: 2e639...ea4 Det er normalt at mennesker som er vant til at du sier ja, blir sure når du begynner å grensesette. Ikke gi deg, men fortsett med å stå opp for deg selv❤️❤️ Anonymkode: 9e03a...7ef
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 14.54): Det er slitsomt og skadelig for meg. Verst er vel at man føler at man lar egne behov skure og gå fordi man setter andres behov først. Det er ikke bra for selvtilliten å bare prioritere andre over seg selv. Det påvirker meg på den måten at jeg etter 35 år som people pleaser har null selvtillit, null følelse av at jeg er verdt noe, og er deprimert. Jeg føler at jeg bare er verdt noe dersom jeg er nyttig for noen, og ikke krever noe tilbake. Har for eksempel hatt mye sex med random, dårlige menn for å føle at jeg er verdt noe. For da får de nytte av meg. Som er det eneste jeg kan tilby. Jeg prøver å gjøre noe med det, ved å sette grenser for meg selv. Men jeg har egentlig heller unngått forhold og folk de siste årene etter at jeg oppdaget hva jeg egentlig holdt på med og hvor skadelig det var for meg. Jeg er mest redd for at om jeg begynner å sette grenser, så blir jeg forlatt av de få jeg har igjen som jeg er glad i. Opplevd flere ganger med venner og kjærester at om jeg har prøvd litt grensesetting så har de forsvunnet fra livet mitt. Det fører jo da til at jeg også føler jeg ikke er verdt noe annet enn å bli brukt. Jeg ønsker at noen bare er glad i meg for den jeg er, ikke fordi jeg er så snill, lydig og kan brukes til noe. Jeg drømmer om å være i et forhold med noen som ikke bare vil ha noen å bestemme over, men som har respekt for meg som person. Anonymkode: 2e639...ea4 Bortsett fra random sex var dette som å lese om meg selv😞Har måttet sette en del grenser pga sykdom, og det blir ikke godt tatt imot. Har en veninne igjen i dag, der jeg prøver å innrette meg etter henne fordi jeg takler ikke å miste henne også🥺Hun er en god person, men ting blir ofte på hennes premisser. Det å bli ufør tok fra meg siste rest av selvtillit. Har ingen identitet lenger. Anonymkode: 1b262...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå