AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Jeg skal til New York for å studere, og er ferdig på kurset i slutten av juli. I den anledning vurderer jeg å gi en reise til USA for å være sammen med meg den siste uka, i gave til mannen min som aldri har vært i USA. MEN, det lar seg kun gjøre dersom jeg finner en måte å kutte kostnadene på (for verken fly eller USA er spesielt billig). Er lite kjent i Amerika, og håper derfor på noen tips ❤️ Jeg tenker at vi tar et par dager i NYC sammen, men at vi deretter bør forflytte oss til et sted der det er litt rimeligere å bo. Det kan være i NY, utenfor NY eller et helt annet sted i USA (eller Amerika )... Jeg har ikke bestilt flybilletter ennå, så vi kan fly hjem fra hvor som helst. Målet er i hvert fall at sluttsummen blir lavere enn hvis vi hadde vært alle seks/sju dagene i NYC. Har ikke spesielle krav til stedet vi skal reise til, så lenge det er noe å oppleve der. Trenger ikke være noe storby! Alt av interesse, hvis prisen blir lavere! Har du noen anbefalinger eller tips? Anonymkode: e5a4c...d7e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Er veldig varmt mange steder i USA i Juli, også i New York, så pass litt på klimaet der dere skal. Kan fort bli over 40 grader mange steder. San Francisco er en by med grei temperatur i Juli. Ellers ville jeg holdt meg nord i landet. Anonymkode: e521f...ae5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Lei en bil på JFK og kjør rundt. Ville kjørt sørover langst kysten. Mye utrolig fine småbyer i Georgia og Carolinas feks. Og billige B&Bs overalt. Eller kjør nordover til New England. Kjedelig å bare være ett sted når man først er i USA. Anonymkode: c7bc8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 15.07): Lei en bil på JFK og kjør rundt. Ville kjørt sørover langst kysten. Mye utrolig fine småbyer i Georgia og Carolinas feks. Og billige B&Bs overalt. Eller kjør nordover til New England. Kjedelig å bare være ett sted når man først er i USA. Anonymkode: c7bc8...fe2 Takk for tips! Ja, det hadde vært flott å se noe annet også, og å få litt rimeligere bokostnader Alt innen kjøredistanse er innafor (men siden vi bare skal være noen dager, vil vi holde oss på Østkysten). Er det et spesielt sted vi bør se? For eksempel noen flotte strender, eller noe? Anonymkode: e5a4c...d7e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 14.08): Er veldig varmt mange steder i USA i Juli, også i New York, så pass litt på klimaet der dere skal. Kan fort bli over 40 grader mange steder. San Francisco er en by med grei temperatur i Juli. Ellers ville jeg holdt meg nord i landet. Anonymkode: e521f...ae5 Takk! San Francisco blir litt langt unna. Vi tenker å leie bil, men at det er smart å holde seg på østkysten siden vi ikke skal være så lenge... Da jeg startet tråden så jeg for meg å dra til Florida eller noe, men har i ettertid innsett at det blir dumt å bruke så mange dager av den korte USA-ferien i bil 😄 Anonymkode: e5a4c...d7e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 9.07): Lei en bil på JFK og kjør rundt. Ville kjørt sørover langst kysten. Mye utrolig fine småbyer i Georgia og Carolinas feks. Og billige B&Bs overalt. Eller kjør nordover til New England. Kjedelig å bare være ett sted når man først er i USA. Anonymkode: c7bc8...fe2 Jeg ville gjort dette. Ville kanskje kjørt nordover, hvor det kanskje er litt mindre varmt. Jeg er i USA nå, og det har blitt VELDIG dyrt. Prisene har økt mye, og så kommer en katastrofalt svak krone på toppen. Alt er mye dyrere enn i Norge. Jeg ville satset på AirBnB med kjøkken, slik at dere ikke må spise alle måltider ute. Anonymkode: 864aa...81c
missLynch Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Reis nordover til Massachusettes og New Hampshire, masse fine små byer, innsjøer med fine bademuligheter, samt fantastiske Cape Cod 😃 Boston har mange historiske hotspots, og er en mye mer brukervennlig by enn N.Y.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå