AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Hei, jeg vurderer å kjøpe xplora klokke til barnet mitt siden barnet kommer til å gå til og fra skolen alene etter sommerferien, men jeg forstår ikke helt hva kostnaden er. Klokka er jo en kostnad, og så kommer abonnementet, men så en kostnad for en app også? Da må det jo være mye billigere å kjøpe en mobil enn å betale over 2000kr i året på ei klokke? Eller har jeg misforstått? Anonymkode: 24caa...07b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 I tillegg kommer det barnets posisjondata og annet meta som du betaler med. Drit i klokken. Foreldre for 20 år siden hadde heller ikke klokke på barnet sitt. Menneskeheten har overlevd. Anonymkode: e2658...90c
Schmuhu Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Jeg kan ikke klokkeverden og hva det koster. Men det virker jo å være en del penger. Investerer du 300 kr per mnd (3600 per år) til barnet på en egen ASK i en global indeksfond, så kan du levere over 100.000 kr når russetiden og studiet begynner. Schbuvfjduuuu
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Betalte en engangssum for klokken, og nå 149 kr pr mnd for abonnement. Veldig fornøyd, genialt å kunne se hvor barnet er til enhver tid når klokken er på. Anonymkode: 25fd8...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tillegg kommer det barnets posisjondata og annet meta som du betaler med. Drit i klokken. Foreldre for 20 år siden hadde heller ikke klokke på barnet sitt. Menneskeheten har overlevd. Anonymkode: e2658...90c Hadde vært fint om folk innså at det også er en helt annen verden nå enn for x antall år siden. Har man somlekopper, er det fint å ringe og be dem ha seg hjemover sånn at de rekker middag før de skal ut på aktivitet. Hadde selv mobil for 20 år siden, men ikke av typen vi har nå til dags! AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Betalte en engangssum for klokken, og nå 149 kr pr mnd for abonnement. Veldig fornøyd, genialt å kunne se hvor barnet er til enhver tid når klokken er på. Anonymkode: 25fd8...1dd Hmm, okei. Så man må ikke betale ekstra for en xplora app? Anonymkode: 24caa...07b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hmm, okei. Så man må ikke betale ekstra for en xplora app? Anonymkode: 24caa...07b Nei vi betaler ingenting for den ihvertfall 😊 Anonymkode: 25fd8...1dd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Hadde vært fint om folk innså at det også er en helt annen verden nå enn for x antall år siden. Har man somlekopper, er det fint å ringe og be dem ha seg hjemover sånn at de rekker middag før de skal ut på aktivitet. Hadde selv mobil for 20 år siden, men ikke av typen vi har nå til dags! Hmm, okei. Så man må ikke betale ekstra for en xplora app? Anonymkode: 24caa...07b Hva er det som er så annerledes? Mine barn har verken klokke eller mobil. At man ønsker å ha klokke på barna er nå en ting, men det er jo ikke fordi verden er så annerledes. Barn gikk på aktiviteter for 20 år siden også. Jeg har forstått at appen koster hvis du ikke har xplora sitt eget abonnement. Men så er det noen som sier at appen er gratis uansett, så jeg vet ikke. Det finnes nemlig gratis abonnement for barn. 149 er DYRT. Anonymkode: d1cb2...b47
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 On 6/16/2023 at 9:31 AM, AnonymBruker said: Hva er det som er så annerledes? Mine barn har verken klokke eller mobil. At man ønsker å ha klokke på barna er nå en ting, men det er jo ikke fordi verden er så annerledes. Barn gikk på aktiviteter for 20 år siden også. Jeg har forstått at appen koster hvis du ikke har xplora sitt eget abonnement. Men så er det noen som sier at appen er gratis uansett, så jeg vet ikke. Det finnes nemlig gratis abonnement for barn. 149 er DYRT. Anonymkode: d1cb2...b47 Det er en annen verden idag. Da jeg var barn, så fikk vi klasseliste med tlfnr til hjemmet til alle barna. Vi pleide å ringe hverandre og avtale besøk, eller møtes ute. Barna idag kan ikke gjøre dette på samme måte, dersom ikke barna utstyres med telefon eller smartklokke. Anonymkode: bcbe8...ba6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå