AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Noen som har vært der med barn? Utredning, behandling, annet? Vurderer å be om henvisning dit istedetfor å fortsette på vår lokale BUP, og hører gjerne erfaringer. Anonymkode: bf09c...f94
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Jeg var der som barn (for 25+ år siden), og husker det i hvert fall som en veldig positiv opplevelse. Gledet meg hver gang jeg skulle dit. Anonymkode: 4c091...558
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Det er det samme som andre BUPer. Verken mer eller mindre Anonymkode: 31f01...fb7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Jeg har både hatt eget barn til utredning der og har en jobb hvor jeg henviser mange barn dit. I utgangspunktet er de flinke, men for tiden er inntrykket at det er litt kaotiske tilstander. Høy turnover, stort arbeidspress på de som er igjen, svært lite stabilt. Jeg ville ærlig talt ikke satset på den om jeg skulle benytte fritt sykehusvalg nå, men heller gått for BUP Oslo Nord i Nydalen. Anonymkode: 6465e...3d7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Har hatt vårt barn der til utredning. De gjorde en grundig jobb, og vi er stort sett fornøyde. Det eneste negative er at vi følte oss presset til å signere på at de kunne kontakte andre instanser for informasjon. Fikk forståelsen av at hvis vi ikke signerte på det så kunne de ikke samarbeide med noen. Det endte med at de bestilte fullstendig journal fra de andre, bla skolehelsetjenesten, noe vi aldri hadde forestilt oss. Altså opererte de ikke med informert samtykke, som jeg mener er kritikkverdig. Og det stemmer jo ikke at de ikke kan samarbeide med de andre. Forskjellen er bare at de må spørre pasienten (foreldrene) på forhånd for hver gang de skal kontakte noen, og det går jo helt greit. Litt mer tungvint for dem, men ivaretar barnets (og foreldres) rett til kontroll på egne private dokumenter. Så jeg vil helt klart anbefale dem, men at dere ikke signerer på dette standardskjemaet. Da har de i prinsippet ALT som finnes av info hos disse instansene, og det trenger de ikke. Anonymkode: b5133...c44
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har både hatt eget barn til utredning der og har en jobb hvor jeg henviser mange barn dit. I utgangspunktet er de flinke, men for tiden er inntrykket at det er litt kaotiske tilstander. Høy turnover, stort arbeidspress på de som er igjen, svært lite stabilt. Jeg ville ærlig talt ikke satset på den om jeg skulle benytte fritt sykehusvalg nå, men heller gått for BUP Oslo Nord i Nydalen. Anonymkode: 6465e...3d7 De er veldig flinke 😊 Anonymkode: 73171...d83
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Tusen takk for svar! Det var nyttig☺️ TS Anonymkode: bf09c...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå