Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er helt førstegangsforeldre til en nyfødt og lurer på hva vi skal ha i vogna i varmen på Østlandet nå. Eller burde vi la være å trille ute? Babyen har på body i tynn ull/silke, og i vogna har vi korthåret lammeskinn og et tynt musselinteppe. Vi er bekymret for om det fortsatt kan bli for varmt. Når vi tar ned solskjermen blir det jo en del varmere i «vognrommet» babyen ligger i. Noen tips?:)

Anonymkode: 15944...c9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi unngår å trille i sola når det er varmt. Baby ligger bare i kortermet body. 

Anonymkode: 38b6f...406

AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet lammeskinnet også jeg, men kan jo prøve å se og eventuelt ta det vekk om det blir for varmt. Hadde heller ikke vært for mye ute de verste timene på dagen nå. Er jo helt forferdelig varmt... Vil dere ut av huset hadde jeg dratt i skogen, på kjøpesenter eller et sted med mye skygge :)  

Anonymkode: 21bb4...01e

AnonymBruker
Skrevet

Vår lå på airinlay i bleia på de varmeste dagene da hun var ny.

Anonymkode: 9b393...d14

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nyfødt i juli i fjor. Vi trillet ikke i sola, og var ganske mye inne på de varmeste dagene. Jeg droppet lammeskinn og ullklær (jaja, ull skal være avkjølende, men det fungerte ikke for mitt barn). Babyen hadde på seg en kortermet bomullsbody. 

Anonymkode: 9ba17...0b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde nyfødt i juli i fjor. Vi trillet ikke i sola, og var ganske mye inne på de varmeste dagene. Jeg droppet lammeskinn og ullklær (jaja, ull skal være avkjølende, men det fungerte ikke for mitt barn). Babyen hadde på seg en kortermet bomullsbody. 

Anonymkode: 9ba17...0b7

Ull kan vi ikke bruke her heller. Spiller ingen rolle hva andre sier, både jeg og baby KOKER av ull. 

Anonymkode: 38b6f...406

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått ut med baby i denne varmen.

Anonymkode: 43dae...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Min lå i bare bleie eller bommullsbody på lammeskinn. Vi trillet ikke tur midt på dagen på de aller varmeste dagene, da sto vogna ute i skyggen.

Anonymkode: 45d09...914

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet ull. Min var eldre ifjor, født 1.mars, men tok lammeskinn ut av bakdelen i mai.

Anonymkode: 4ff63...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville droppet ull. Min var eldre ifjor, født 1.mars, men tok lammeskinn ut av bakdelen i mai.

Anonymkode: 4ff63...89c

Samme her. Baby født instarten av mars 2018. Bomullsbody maks, ingen skinn i vogna, bare skygge og ingen trilling midt på dagen. Jeg fikk aldri farge den sommeren.

Anonymkode: e771a...42e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en 3 måneder gammel baby og vi triller kun lengre turer tidlig morgen eller på kvelden. Med de temperaturene som er nå blir det fort kokende i vogna, og er umulig å finne særlig skygge når sola står så høyt. 

Anonymkode: db10c...f24

AnonymBruker
Skrevet

Bomullsbody og helseteppe oppå lakenet på madrass i vogna. Helseteppe nr 2 til å legge rundt baby om vi går inn i aircon etc  

Dropp alt av lammeskinn. 

Anonymkode: f28d9...510

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at man bruker lammeskinn i denne varmen 😳

Bruker aeromoov-innlegg eller aerosleep overmadrass i vogna. Har og kjøpt liten vifte som jeg setter i fotenden. Ellers er det kun i bleia eller veldig løse og lette klær som ikke klistrer .

Anonymkode: 43c78...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du kan se an hvordan babyen reagerer. De er så forskjellige. 🙂 Vi bruker lammeskinn og opplever at det er temperaturregulerende for jenta vår på 3 mnd. Kun lammeskinn, kortermet body og et tynt bambuspledd hvis det blåser. Hvis det er veldig varmt dropper vi pleddet og passer så klart på å holde oss i skyggen. 

Anonymkode: 18efd...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...