AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Barnet har allerede en iPad, men den er gammel og ødelagt nå. vurderer å kjøpe en rimelig og enkel laptop i bursdagsgave? Med berøringsskjerm evnt. Tanken er at det kan gi barnet ferdigheter med å skrive på tastatur og til å kunne se tv og spill osv. Barnet går på Steinerskolen så data/skjerm er så og si ikke-eksisterende i skolehverdagen. Kan laptop være lurt? Barnet har ikke smarttelefon, skal sies- men vanlig tastetelefon. Vi tenkte å vente litt med smarttelefon. Anonymkode: 94c2a...264
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Dere kjenner barnet best, ingen vists å spørre om råd her. Kjør på. Vår gutt har stasjonær pc, de tar den jo sjelden med noe sted. Anonymkode: 886ab...d04 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Dattera fikk laptop da hun var 9-10 år og bruker den til skolen og gaming. Hun har absolutt ikke det FINESTE/DYRESTE modell. Anonymkode: 19a66...742
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Min 11-åring har bærbar PC, men det er ipaden hun bruker mest. Den bærbare PCen blir stort sett brukt til skolearbeid. Ville vurdert å få tak i ny ipad i stedet, eventuelt smarttelefon. Men dette ville passet best for mine barn, da, og alle er forskjellige. Anonymkode: 0de84...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere kjenner barnet best, ingen vists å spørre om råd her. Kjør på. Vår gutt har stasjonær pc, de tar den jo sjelden med noe sted. Anonymkode: 886ab...d04 Skal sies at her får de chromebook/laptop på skolen i 5.klasse og har det ut ungdomsskolen. Anonymkode: 886ab...d04
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dere kjenner barnet best, ingen vists å spørre om råd her. Kjør på. Vår gutt har stasjonær pc, de tar den jo sjelden med noe sted. Anonymkode: 886ab...d04 Tjo, men barnet ønsker seg mest sånne småting som barnet får av andre rundt uansett. Vi foreldre pleier å gi en «større» gave med litt langsiktig nytteverdi. Har allerede sykkel, symaskin, iPad (selv om skjerm er ødelagt går det jo an å fikse rimelig nok). En av grunnene til at vi ikke vil gi smartelefon er at den blir mest sannsynlig ødelagt/borte relativt raskt, og synes det er kjipt å sette barnet i en posisjon med dyr gjenstand det antakelig kan og vil miste etter kort tid. Tastetelefonene blir borte og ødelagt de og, men koster 500kr stykk. en laptop kan jo barnet se på tv med på eget rom f.eks. Kan vel tilogmed koble Apple-tv til den? Anonymkode: 94c2a...264
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tjo, men barnet ønsker seg mest sånne småting som barnet får av andre rundt uansett. Vi foreldre pleier å gi en «større» gave med litt langsiktig nytteverdi. Har allerede sykkel, symaskin, iPad (selv om skjerm er ødelagt går det jo an å fikse rimelig nok). En av grunnene til at vi ikke vil gi smartelefon er at den blir mest sannsynlig ødelagt/borte relativt raskt, og synes det er kjipt å sette barnet i en posisjon med dyr gjenstand det antakelig kan og vil miste etter kort tid. Tastetelefonene blir borte og ødelagt de og, men koster 500kr stykk. en laptop kan jo barnet se på tv med på eget rom f.eks. Kan vel tilogmed koble Apple-tv til den? Anonymkode: 94c2a...264 Det er jeg usikker på, men de kan i alle fall logge seg på Netflix, Disney+ osv via nettleseren. Jeg har Apple tv automatisk på min laptop, men det er en Mac, usikker hvordan det er med pc, men vil jo tro det går fint. 😊 Mine har smarttelefon og har aldri mistet dem. Vi sporer telefonen med Life360, så finner alltid tlf om den er gjenglemt. Deksel og skjermbeskytter beskytter også bra. Anonymkode: 886ab...d04
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jeg usikker på, men de kan i alle fall logge seg på Netflix, Disney+ osv via nettleseren. Jeg har Apple tv automatisk på min laptop, men det er en Mac, usikker hvordan det er med pc, men vil jo tro det går fint. 😊 Mine har smarttelefon og har aldri mistet dem. Vi sporer telefonen med Life360, så finner alltid tlf om den er gjenglemt. Deksel og skjermbeskytter beskytter også bra. Anonymkode: 886ab...d04 Må legge til at mine har smarttelefoner fordi de får farens gamle, han får stadig ny av jobben. Så det er en billig telefon for oss - og veldig praktisk med den sporingen da. Sist vi var på ferie fant vi ikke telefonen og den var på lydløs. Da var det kjekt å se på life360 at telefonen var i hytta et sted, ikke gjenglemt et annet sted. Fant den til slutt mellom madrassen og senga 😄 Anonymkode: 886ab...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå