AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Hei! Føler jeg har prøvd i flere måneder, år, å ta meg sammen, med nedadgående kurve på lykkethet. Nå har det gått dithen at jeg sjelden ankommer jobb i tide, det har sklidd ut at jeg kan være på jobb bare halve dagen. Dette er jo såklart ikke greit, men jeg sliter med å komme ut døra. Det er ikke sånn at jeg har det kjempegøy hjemme for å si det sånn, jeg vil dra på jobb, men så stopper det opp. Det har pågått i noen uker nå. Har alltid vært utrolig pliktoppfyllende og uansett hva som skjer så har jeg møtt opp, har aldri brukt en egenmeldingsdag. Hvordan skal jeg snu dette? Anonymkode: c88fa...e90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Jeg bet meg i følgende setning HAR ALLTID vært utrolig pliktoppfyllende. Hvordan var oppveksten din? Ble du sett eller ignorert? Var det kjærlighet i familien din? Fikk du mye ansvar fra barn av? Her ville jeg fått en henvisning til DPS. Hvorfor føler du slik? Virker som om du lager ekstra press på deg selv, og det interne presset takler du ikke nå, derav vansker med å komme deg ut og på jobb til rett tid. Hvordan er jobben? Noe som er vanskelig der? Hvordan er livet utenfor jobben? Lever du livet på den måten som står i tråd med dine verdier og ønsker? Anonymkode: e2cb9...79e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bet meg i følgende setning HAR ALLTID vært utrolig pliktoppfyllende. Hvordan var oppveksten din? Ble du sett eller ignorert? Var det kjærlighet i familien din? Fikk du mye ansvar fra barn av? Her ville jeg fått en henvisning til DPS. Hvorfor føler du slik? Virker som om du lager ekstra press på deg selv, og det interne presset takler du ikke nå, derav vansker med å komme deg ut og på jobb til rett tid. Hvordan er jobben? Noe som er vanskelig der? Hvordan er livet utenfor jobben? Lever du livet på den måten som står i tråd med dine verdier og ønsker? Anonymkode: e2cb9...79e Fikk mye ansvar fra barns av, stort sett passet på meg selv. Eldste i søskenflokken med et greit gap til de under. Har hatt en grei oppvekst, dog preget av spiseforstyrrelser og tilbakevendende depresjoner over halve livet, nok til at jeg har stått i deltidsjobb, men droppet ut av utdanning. Dette er min første fulltidsjobb (men ikke 100%), så kanskje jeg bare mangler trening til å stå i det? Vært til DPS, men ble avsluttet etter noen måneder. Begynt på ADHD-medisin. Vet ikke hvorfor jeg føler slik... Har bare vært så sliten så lenge, og nå var det plutselig ikke mer å hente. Og er så flau. Og sliten er jo ikke en sykdom, må jo bare finne måter å dra meg gjennom hverdagen. Og det at jeg ikke klarer det gjør at jeg føler meg så mislykket og mange negative tanker og følelser hver dag. Livet utenfor jobben er både og. I det siste har jeg slitt med å komme meg ut av huset selv om det er fint vær, og det er så kjipt fordi jeg elsker å være ute og i bevegelse. Hver dag er bare så kaotisk. Sliter dessverre med å identifisere mine egne verdier og ønsker... Anonymkode: c88fa...e90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk mye ansvar fra barns av, stort sett passet på meg selv. Eldste i søskenflokken med et greit gap til de under. Har hatt en grei oppvekst, dog preget av spiseforstyrrelser og tilbakevendende depresjoner over halve livet, nok til at jeg har stått i deltidsjobb, men droppet ut av utdanning. Dette er min første fulltidsjobb (men ikke 100%), så kanskje jeg bare mangler trening til å stå i det? Vært til DPS, men ble avsluttet etter noen måneder. Begynt på ADHD-medisin. Vet ikke hvorfor jeg føler slik... Har bare vært så sliten så lenge, og nå var det plutselig ikke mer å hente. Og er så flau. Og sliten er jo ikke en sykdom, må jo bare finne måter å dra meg gjennom hverdagen. Og det at jeg ikke klarer det gjør at jeg føler meg så mislykket og mange negative tanker og følelser hver dag. Livet utenfor jobben er både og. I det siste har jeg slitt med å komme meg ut av huset selv om det er fint vær, og det er så kjipt fordi jeg elsker å være ute og i bevegelse. Hver dag er bare så kaotisk. Sliter dessverre med å identifisere mine egne verdier og ønsker... Anonymkode: c88fa...e90 Du nevner sliten. Du nevner press. Du nevner depresjoner og tilbakevennende sådan. Og ADHD. Nå skal jeg spørre deg om noe, så tenk grundig etter. Hender det at du periodevis, enten før eller etter en depresjon blir ekstra glad og får ekstra energi? Kanskje rundt vår/sommer? Får du i perioder nye hobbyer, tanker eller ideer? Anonymkode: e2cb9...79e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Startet dette i tiden etter du begynte på medisin, så kan jo det være grunnen? Anonymkode: 98e83...61a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du nevner sliten. Du nevner press. Du nevner depresjoner og tilbakevennende sådan. Og ADHD. Nå skal jeg spørre deg om noe, så tenk grundig etter. Hender det at du periodevis, enten før eller etter en depresjon blir ekstra glad og får ekstra energi? Kanskje rundt vår/sommer? Får du i perioder nye hobbyer, tanker eller ideer? Anonymkode: e2cb9...79e Ja! Mange vil nok omtale meg som en overmåte gira person. Jeg fremstår til tider veldig glad, og er også veldig glad. Har veldig mange hobbyer, og har 1000 tanker og ideer hver dag. Men kan jo ikke handle på alle 😅 Men alle tankene tar nok mye energi. Anonymkode: c88fa...e90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja! Mange vil nok omtale meg som en overmåte gira person. Jeg fremstår til tider veldig glad, og er også veldig glad. Har veldig mange hobbyer, og har 1000 tanker og ideer hver dag. Men kan jo ikke handle på alle 😅 Men alle tankene tar nok mye energi. Anonymkode: c88fa...e90 Tenkte kanskje det var noe du kunne slite med i hverdagen ja. Har du blitt utredet for bipolar diagnose? Jeg fikk den nylig og har hatt det tilsvarende som deg. Anbefaler deg å lese opp om den diagnosen, for å se om det er noe der du kjenner deg igjen i. Anonymkode: e2cb9...79e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Startet dette i tiden etter du begynte på medisin, så kan jo det være grunnen? Anonymkode: 98e83...61a Ja, det kan hende! Jeg slutta samtidig på antidepressiva, så litt vanskelig å si hva som er hva. Men har vært slik i mange måneder, men nå klarer jeg bare ikke agere på hverdagen lenger Anonymkode: c88fa...e90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 Du høres litt utbrent ut, uten at jeg kan sette noen diagnose. Kanskje du skulle hatt en delvis sykmelding? Anonymkode: caae1...167
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres litt utbrent ut, uten at jeg kan sette noen diagnose. Kanskje du skulle hatt en delvis sykmelding? Anonymkode: caae1...167 Har allerede hatt det i 2 måneder (mars+april), oppå gått ned i stilling siden nyttåret... Anonymkode: c88fa...e90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 Hvor gammel er du? Anonymkode: 0d8a3...b2b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: 0d8a3...b2b 28, hvordan det? Anonymkode: c88fa...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå