AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Meg: Singel siden i fjor, tre barn, bor i nærheten av Oslo, god inntekt, hus, bil etc. Han: Singel siden alltid, ingen barn, ok inntekt, bor nordpå. Trist for å ikke ha egen familie, sier toget har gått. Kjent hverandre i ca 3 år, gode venner. Jeg er åpen om at jeg liker han ekstra godt. Han liker meg og, men holder tilbake. Virker redd for hva det nye livet med meg kan bringe. Usikker på seg selv. Er det noe jeg kan gjøre, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: ef399...449 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Du skal ikke gjøre noe for å endre hans tankemåte eller hjelpe ham inn i dette forholdet her. Enten er han klar eller så er han ikke. Anonymkode: 90179...1a2 8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Merkelig tolkning av deg. Er det ikke mer sannsynlig at han bare ikke er interessert på den måten? Det høres ut som du stakkarsliggjør ham for at du skal føle deg bedre selv. Anonymkode: 30053...eb0 10 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Det er vel lurt at han er litt forsiktig. Med tre barn kan dere ikke akkurat prøve dere frem. Ikke med den avstanden dere har Anonymkode: 41539...41e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Hvordan vet du at han holder igjen, eller at han rett og slett ikke er interressert? Anonymkode: 946ac...936 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Kanskje det er umulig at det kan bli oss, dere har rett. TS Anonymkode: ef399...449 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Vanskelig å si. Dere har kjent hverandre i 3 år, du har vært singel i kun ett år. Fortell hvordan dere ble kjent, og hva som gjorde at dere ble kjent. Anonymkode: 526a5...f6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 Kanskje han vil ha egne biologiske barn? Jeg vet ikke. Kanskje ikke også Anonymkode: 75dbb...f19 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanskelig å si. Dere har kjent hverandre i 3 år, du har vært singel i kun ett år. Fortell hvordan dere ble kjent, og hva som gjorde at dere ble kjent. Anonymkode: 526a5...f6d Vi ble kjent gjennom jobben da jeg byttet midlertidig til avdelingen hans, og han tok ansvar for opplæringen min. Han tok veldig ansvar, for å si det sånn. TS Anonymkode: ef399...449 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 Hadde ikke turt å satse på han. Han sliter mest sannsynlig med psyken, og dette vil du merke godt når dere flytter sammen. Ikke gjør det. Anonymkode: 30010...05c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde ikke turt å satse på han. Han sliter mest sannsynlig med psyken, og dette vil du merke godt når dere flytter sammen. Ikke gjør det. Anonymkode: 30010...05c Tror du? Jeg kan godt skjønne at å satse på en alenemor til tre er skummelt, men at han sliter med psyken? Æsj. Det er vel bare og gi opp. Når jeg skriver det, ser jeg hvor dumt det virker. Hvorfor skulle han gidde liksom? TS Anonymkode: ef399...449
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Du har gitt klar beskjed om at du er interessert. Han har sagt at han er interessert, men handlingene samsvarer ikke med dette. Du får finne ut om du gidder dette eller ikke. Jeg vet hva jeg ville gjort. Anonymkode: 7ef04...094 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har gitt klar beskjed om at du er interessert. Han har sagt at han er interessert, men handlingene samsvarer ikke med dette. Du får finne ut om du gidder dette eller ikke. Jeg vet hva jeg ville gjort. Anonymkode: 7ef04...094 Dette vet jeg. Spørsmålet mitt var om det var noe jeg kunne gjøre for å trygge han, men jeg ser jo nå hvor lite sannsynlig det er at han gidder. TS Anonymkode: ef399...449
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #14 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette vet jeg. Spørsmålet mitt var om det var noe jeg kunne gjøre for å trygge han, men jeg ser jo nå hvor lite sannsynlig det er at han gidder. TS Anonymkode: ef399...449 Ta en siste avklarende samtale, slik at det ikke blir noe ugreit eller misforståelse mellom dere. Anonymkode: bae94...65a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #15 Skrevet 15. juni 2023 Les om boken "He's just not that into you". Når en mann ikke er klar, ikke har tid, er redd for å forplikte seg på grunn av tidligere erfaringer, har for mange problemer akkurat nå etc, er det som oftest fordi han ikke er så interessert. Det er unntak at en mann er interessert og ikke viser dette i handling. Dessverre. Man skal selvfølgelig aldri si aldri, men her ligger jo alt til rette for ham. Han kan bare kjøre på, og han gjør det ikke. Anonymkode: de612...408 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #16 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Les om boken "He's just not that into you". Når en mann ikke er klar, ikke har tid, er redd for å forplikte seg på grunn av tidligere erfaringer, har for mange problemer akkurat nå etc, er det som oftest fordi han ikke er så interessert. Det er unntak at en mann er interessert og ikke viser dette i handling. Dessverre. Man skal selvfølgelig aldri si aldri, men her ligger jo alt til rette for ham. Han kan bare kjøre på, og han gjør det ikke. Anonymkode: de612...408 Det kunne jo hende han var interessert, men det at jeg bor 600 kilometer ++ unna han og har tre barn taler vel ikke akkurat for meg. TS Anonymkode: ef399...449 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #17 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du? Jeg kan godt skjønne at å satse på en alenemor til tre er skummelt, men at han sliter med psyken? Æsj. Det er vel bare og gi opp. Når jeg skriver det, ser jeg hvor dumt det virker. Hvorfor skulle han gidde liksom? TS Anonymkode: ef399...449 Nå kan jeg ikke si noe som helst om hvordan han personlig har det med psyken, for lite informasjon å gå på. Og vanskelig å vite hvordan han stiller seg til å må bli nødt til å bli ste-pappa. Men utifra det du sier at han har alltid vært singel, er det stor sjanse han for at det er ting han sliter med når det kommer til det å utvikle et forhold med kvinner til å bli noe som helst mer enn venner. Med et vidt spektrum av grunnlag til hvorfor han har det slikt, det beste du kan gjøre i en sånn situasjon er å være veldig direkte, for det er stor sjanse at han tenker det er 100 grunner til at du prøver å ta kontakt med ham som ikke har noe å gjøre med at du er genuint interessert i han. Be han med ut og bruke ordet date spesifikt, sier han ja. Når dere er på date så si at du vet ikke hvordan han stiller seg til din livsituasjon og om dette er noe han føler han har lyst å utforske for å se om det kan bli noe seriøst. Fordi du liker han som mer enn en venn og har lyst til å se om det kan bli noe hvis det er noe han også vil. Vet det er skummelt, og det kan føles tidlig å si det på en første date, men jeg lover hvis han faktisk har følelser for deg. Kommer det til å gjøre han veldig avslappet med å tørre å vise interesse han kanskje holder inne, fordi du har gitt han direkte tilattelse til det. For selv om vi snakker om hvor stort problem det er med menn som ikke respekterer kvinner og det er helt klart et problem. Har du menn som respekterer kvinner til en så ekstrem grad at du holder seg totalt borte fra dem i noen som helst romantisk eller seksuell kontekst, aldri i nærheten å gå over streken som noe annet enn en venn. De er så redde for at de skal bli sett på den første kategorien av menn som ikke respekterer kvinner sine grenser at du går i helt motsatt retning. Anonymkode: fdcd2...bbc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #18 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nå kan jeg ikke si noe som helst om hvordan han personlig har det med psyken, for lite informasjon å gå på. Og vanskelig å vite hvordan han stiller seg til å må bli nødt til å bli ste-pappa. Men utifra det du sier at han har alltid vært singel, er det stor sjanse han for at det er ting han sliter med når det kommer til det å utvikle et forhold med kvinner til å bli noe som helst mer enn venner. Med et vidt spektrum av grunnlag til hvorfor han har det slikt, det beste du kan gjøre i en sånn situasjon er å være veldig direkte, for det er stor sjanse at han tenker det er 100 grunner til at du prøver å ta kontakt med ham som ikke har noe å gjøre med at du er genuint interessert i han. Be han med ut og bruke ordet date spesifikt, sier han ja. Når dere er på date så si at du vet ikke hvordan han stiller seg til din livsituasjon og om dette er noe han føler han har lyst å utforske for å se om det kan bli noe seriøst. Fordi du liker han som mer enn en venn og har lyst til å se om det kan bli noe hvis det er noe han også vil. Vet det er skummelt, og det kan føles tidlig å si det på en første date, men jeg lover hvis han faktisk har følelser for deg. Kommer det til å gjøre han veldig avslappet med å tørre å vise interesse han kanskje holder inne, fordi du har gitt han direkte tilattelse til det. For selv om vi snakker om hvor stort problem det er med menn som ikke respekterer kvinner og det er helt klart et problem. Har du menn som respekterer kvinner til en så ekstrem grad at du holder seg totalt borte fra dem i noen som helst romantisk eller seksuell kontekst, aldri i nærheten å gå over streken som noe annet enn en venn. De er så redde for at de skal bli sett på den første kategorien av menn som ikke respekterer kvinner sine grenser at du går i helt motsatt retning. Anonymkode: fdcd2...bbc Så snillt av deg å svare så grundig. Vi har vært på mange dater. Superromantiske, bare han og jeg. Ingen tvil om intensjonen. Men ingen kyss eller noe form for nærhet annet enn på det mentale. Det har ligget i luften og dirret, men verken han eller jeg har turt å ta første steg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det, jeg er egentlig ganske direkte, men jeg har følt det hadde blitt for mye for han. Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg vil ha han som stefar til barna mine, tvert imot, jeg har gitt uttrykk for at han er helt fri. Uansett ville jeg nok foreslått av vi levde som særboere til de flytter ut, både av hensyn til dem og til han. Jeg er redd det blir for mye for han uansett iom at han er totalt uerfaren med damer og kjærester. Han er altfor sjenert og har ingen selvtillit. Trist egentlig, for jeg liker han godt. Han er snill. Men hvis han ikke vil, er det lite jeg får gjort slumområder jeg føler han liker meg godt. TS Anonymkode: ef399...449 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #19 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så snillt av deg å svare så grundig. Vi har vært på mange dater. Superromantiske, bare han og jeg. Ingen tvil om intensjonen. Men ingen kyss eller noe form for nærhet annet enn på det mentale. Det har ligget i luften og dirret, men verken han eller jeg har turt å ta første steg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det, jeg er egentlig ganske direkte, men jeg har følt det hadde blitt for mye for han. Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg vil ha han som stefar til barna mine, tvert imot, jeg har gitt uttrykk for at han er helt fri. Uansett ville jeg nok foreslått av vi levde som særboere til de flytter ut, både av hensyn til dem og til han. Jeg er redd det blir for mye for han uansett iom at han er totalt uerfaren med damer og kjærester. Han er altfor sjenert og har ingen selvtillit. Trist egentlig, for jeg liker han godt. Han er snill. Men hvis han ikke vil, er det lite jeg får gjort slumområder jeg føler han liker meg godt. TS Anonymkode: ef399...449 😂Slumområder er selv om jeg Anonymkode: ef399...449
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #20 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så snillt av deg å svare så grundig. Vi har vært på mange dater. Superromantiske, bare han og jeg. Ingen tvil om intensjonen. Men ingen kyss eller noe form for nærhet annet enn på det mentale. Det har ligget i luften og dirret, men verken han eller jeg har turt å ta første steg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det, jeg er egentlig ganske direkte, men jeg har følt det hadde blitt for mye for han. Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg vil ha han som stefar til barna mine, tvert imot, jeg har gitt uttrykk for at han er helt fri. Uansett ville jeg nok foreslått av vi levde som særboere til de flytter ut, både av hensyn til dem og til han. Jeg er redd det blir for mye for han uansett iom at han er totalt uerfaren med damer og kjærester. Han er altfor sjenert og har ingen selvtillit. Trist egentlig, for jeg liker han godt. Han er snill. Men hvis han ikke vil, er det lite jeg får gjort slumområder jeg føler han liker meg godt. TS Anonymkode: ef399...449 Hva dere gjør i forhold til bo situasjon om dere skulle blitt sammen må dere jo selv føle på hva som er best. Noen vil integrere, mens andre vil vente og ha det separat og er opp til hver enkelt hva som passer dem best. Men det at dere har vært på flere ordentlige dater, hvor intensjonene er veldig tydelige. Gjør deg selv en tjeneste å gå for kysset neste gang dere møtes. Føler du at det blir for ekstremt å kysse han helt uti det blå. Finn et øyeblikk enten når dere står opp samtidig om dere har vært ute eller hjemme hos han spist for eksempel, eller dere går en liten tur sammen. Ta han i hånden, ser du at han responderer positivt til det. Dra han inntil deg og plasser hendene hans rundt livet dit før du plasserer armene dine rundt halsen hans. Stopp igjen for å se reaksjonen hans for å finne ut om du bør stoppe der eller fortsette. Ikke bli overasket om du bokstavelig talt kjenner at hjerte hans dunker, og ignorer om han skulle bli hard. Før du så gir han et kyss, jeg vil anbefale at du ikke går for å prøve med tunge. Han kan være så nervøs at han faktisk har blitt tørr i hele munen og halsen. Så la han få justert seg litt, hvis mulig kanskje drukket litt vann, hvis du gjerne har lyst til å stå der og kline litt med han og ikke bare gi han det ene kysset. Han hadde ikke kommet til å fortsette å gå på date med deg hvor han vet at dere ikke bare tilbringer tid sammen som venner, hvis han ikke var interessert. Men fordi han er sjenert og har lav selvtillit er ikke hovedprioriteten hans å prøve å gjøre deg nok komfortabel til at du ikke kommer til å si imot, men gir tiltattelse til å eskalere som du sikkert er mer vandt med. For han handle det om å gjøre deg minst mulig ukomfortabel til en hver tid slik at han får lov til å fortsette å være i ditt nervær. Fordi han setter pris på å få tilbringe tid sammen med deg, og muligheten til å dele nærhet på det mentale plan, mer enn du kan forestille deg. Jeg snakker av erfaring, hvis du har følelser for han, hvis du har lyst på han, er du faktisk nødt til å ta det steget, og det kommer ikke til å være for mye for han, det kommer til å være en kjempe lettelse. Selv om du sier at det er tydelig, før den barrieren har blitt trådd over når det kommer til fysisk kontakt. Er det stor sjanse for at han tenker at for deg er dette en måte å få dekket dine emosjonelle behov men ikke noe mer. Uten at han har noen bitterhet eller er imot den ordningen for han er tiden han tilbringer med deg en enorm verdi bare i seg selv. Han kommer til å bli bedre og starte å tre inn i den rollen når det gjelder å ta initativ som du muligens, fra det jeg leser tror at du ønsker han skulle gjøre. Men han trenger litt mer enn bare et teoretisk grønt lys, første gangen. Du burde også være forberedt på at du muligens er nødt til å ta litt initativ et par ganger til, og må vær den som tar ting videre når du har lyst til at det skal eskaleres. Du kan si til han, at han har lov til å kysse deg når han har lyst, og skulle det eskalere til soverommet. At han har lov til å være den som setter det igang. Det kommer bare til å ta litt tid og at det har skjedd noen ganger før han tar det til seg. Fordi han ville allerde ikke ødelegge hva dere har sammen slik som det er nå ved å gjøre deg ukomfortabel, han vil ihvertfall ikke at du skal tenke om han som en person som bare tar seg til rette bare fordi dere kanskje har ligget å klint på sofaen. Anonymkode: fdcd2...bbc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå