Gå til innhold

Hvorfor blander folk oppi årene seg så heldig i andres liv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det på grunn av kroppslige plager, overgangsalder, osv. Har en del eldre kollegaer som blander seg oppi mitt arbeid, selv om de egentlig ikke har noe med det å gjøre. Så er det og at om de finner noe som kan være et sårt punkt, gir de seg aldri med å "trykke" på det. Begynner å bli slitsomt 

Anonymkode: 08081...3a0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig en vond skulder ligger til grunn for at dine kollegaer blander seg opp i jobben din? 

Anonymkode: c4669...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror du virkelig en vond skulder ligger til grunn for at dine kollegaer blander seg opp i jobben din? 

Anonymkode: c4669...17f

Nei, men gjør kanskje at humøret deres endres. Men tenker kanskje mer at hjernen forandres med alderen

Anonymkode: 08081...3a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på det samme i går. Bor en pensjonist på rekka her, og mannen hennes er "sjef" hun kom å lurte på hvorfor a. Jeg lufter ut bilen uten å stå på vakt, b. Om jeg skal Kleppe hekken snart. Og så slipper hun bikkja si inn til meg i min hage. Jeg har katt så hun mener visst han har rett på å undersøke. 

Jeg elsker min katt, og hagen min er hans trygge havn. Så hva hun driver med forstår jeg ikke. 

Så jeg måtte jobbe og så ler hun høyt bare. Forstår ennå ikke hva som er morsomt med det. Men når det gjelder den dama der så bare orker jeg ikke. Frekt ja. Blander seg i alt mulig og dikter opp gjør hun og. 

Anonymkode: ccffe...578

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenkte på det samme i går. Bor en pensjonist på rekka her, og mannen hennes er "sjef" hun kom å lurte på hvorfor a. Jeg lufter ut bilen uten å stå på vakt, b. Om jeg skal Kleppe hekken snart. Og så slipper hun bikkja si inn til meg i min hage. Jeg har katt så hun mener visst han har rett på å undersøke. 

Jeg elsker min katt, og hagen min er hans trygge havn. Så hva hun driver med forstår jeg ikke. 

Så jeg måtte jobbe og så ler hun høyt bare. Forstår ennå ikke hva som er morsomt med det. Men når det gjelder den dama der så bare orker jeg ikke. Frekt ja. Blander seg i alt mulig og dikter opp gjør hun og. 

Anonymkode: ccffe...578

Da er det nok som følger;

A. Du bor i en utsatt sone i Groruddalen hvor ting forsvinner fort og et velment råd er å ikke la verdisakene ligge i bilen mens du lar den stå i en time med rutene nede.

B. Hekken din ser ut som et helvete og bør klippes. Er nok en skam for hele rekken. 

Du kan si fra om hunden i din hage, men når hun ler av at du sier du måtte jobbe så er det kanskje fordi hun vet at du er trygda eller arbeidsledig...er du det?

Det er mye livserfaring i eldre folk, og siden jeg selv nærmer meg den alderen er det sånn at jeg stadig ser folk gjøre teite ting man lærer at man ikke skal gjøre. Mange trenger til og med botrening. Så bit det i deg og tenk at det var teit, men var det noe sant i det de gamle sa?

Anonymkode: 723cb...e5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det nok som følger;

A. Du bor i en utsatt sone i Groruddalen hvor ting forsvinner fort og et velment råd er å ikke la verdisakene ligge i bilen mens du lar den stå i en time med rutene nede.

B. Hekken din ser ut som et helvete og bør klippes. Er nok en skam for hele rekken. 

Du kan si fra om hunden i din hage, men når hun ler av at du sier du måtte jobbe så er det kanskje fordi hun vet at du er trygda eller arbeidsledig...er du det?

Det er mye livserfaring i eldre folk, og siden jeg selv nærmer meg den alderen er det sånn at jeg stadig ser folk gjøre teite ting man lærer at man ikke skal gjøre. Mange trenger til og med botrening. Så bit det i deg og tenk at det var teit, men var det noe sant i det de gamle sa?

Anonymkode: 723cb...e5e

Jeg tipper at dersom man bor i et område som er utsatt for tyveri så er man fullstensig klar over det. Hvorfor kan ikke folk ha som utgangspunkt at andre voksne har tatt et valg basert på samme kunnskap som en selv, med litt tilleggsinformasjon og kommet til en annen konklusjon? 

Jeg nærmer meg også pensjonsalderen sakte men sikkert, den kommer nærmere for hver dag selv om den riktig nok er om 30 år. Allikevel ser også jeg at folk gjør teite ting. Både yngre og eldre. Det kan irritere som bare rakkern, men så tenker jeg let it go.....

Man kan endre seg selv, men ikke andre. Det er ikke min jobb å "inspirere" andre til å forandre seg. 

Anonymkode: 8d026...573

• Liker 1
Skrevet

Det er nok en del pensjonister som har lite å ta seg til . . .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...