Gå til innhold

Klarer ikke henge med!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig overveldet nå. Har egentlig helt panikk og har ikke sovet stort. Alt går i 150, mens jeg går i 60. Det er så mye informasjon som må følges med på og man må være på noe sosialt hver kveld, ellers faller man utenfor. Både på jobb, og ifbm. begge barna. Kanskje jeg aldri skulle blitt mor. Jeg er en rolig person og det er visst ikke forenlig med noe i dette samfunnet. Hvis jeg ikke er på hele tiden så går det utover barna. 😔

Anonymkode: 788d4...828

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er veldig overveldet nå. Har egentlig helt panikk og har ikke sovet stort. Alt går i 150, mens jeg går i 60. Det er så mye informasjon som må følges med på og man må være på noe sosialt hver kveld, ellers faller man utenfor. Både på jobb, og ifbm. begge barna. Kanskje jeg aldri skulle blitt mor. Jeg er en rolig person og det er visst ikke forenlig med noe i dette samfunnet. Hvis jeg ikke er på hele tiden så går det utover barna. 😔

Kjenner på nøyaktig samme følelsen. Har ikke energi til alt!

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror veldig mange føler som deg jeg..og særlig småbarnsforeldre .

T.o.m skolen har blitt verre og verre til å belaste foreldrene med årene, helt håpløst tullete selvsagt fordi utslitte foreldre går ut over barna big time ..

Kanskje prøve å ikke tenke på alle ting på timeplanen samtidig og skulke unna noen av foreldremøtene og annet som ikke er absolutt nødvendig..?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan organiserer du deg egentlig ? 

Har selv to tenåringer som trener 3-6 dager i uka inkl kamp hvor både treningstider og kamptider endres raskt, men alt går jo automatisk fra Spond og inn i kalenderen. Hvert familiemedlem har sin farge. Alt annet legges også inn av avslutninger, møter, jobbting osv. Har aldri ikke fått med meg noe, men det er stadig vekk flere ting samtidig. Idag må yngstesønnen komme seg på kamp selv når eldstesønnen har avslutningsseremoni på skolen.

Alle barn har sine bekymringer og vi har vpre, men hva er det som tynger deg mest ned dine og hva er egentlig noe du har grunn for å være bekymret over. Hva er det du trenger kontroll over som du føler du ikke har? 

Jeg sitter som klassekontakt og i FAU og synes generelt mange foreldre har minimal oppfølging av barna sine, gidder lite og er mest opptatt av seg selv. Skolens rektor bekrefter dette.  Gidder ikke lese beskjeder fra skolen. Ja, det kommer litt, men såå vanskelig er det ikke om nan har litt vaner med å legge i kalender det som kommer. 

Anonymkode: e9862...aef

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har selv to tenåringer som trener 3-6 dager i uka inkl kamp hvor både treningstider og kamptider endres raskt, men alt går jo automatisk fra Spond og inn i kalenderen. Hvert familiemedlem har sin farge. Alt annet legges også inn av avslutninger, møter, jobbting osv. Har aldri ikke fått med meg noe, men det er stadig vekk flere ting samtidig. Idag må yngstesønnen komme seg på kamp selv når eldstesønnen har avslutningsseremoni på skolen.

Alle barn har sine bekymringer og vi har vpre, men hva er det som tynger deg mest ned dine og hva er egentlig noe du har grunn for å være bekymret over. Hva er det du trenger kontroll over som du føler du ikke har? 

Jeg sitter som klassekontakt og i FAU og synes generelt mange foreldre har minimal oppfølging av barna sine, gidder lite og er mest opptatt av seg selv. Skolens rektor bekrefter dette.  Gidder ikke lese beskjeder fra skolen. Ja, det kommer litt, men såå vanskelig er det ikke om nan har litt vaner med å legge i kalender det som kommer. 

Jeg leser sjekker flere ganger daglig og legger inn i kalenderen fortløpende. I tillegg har jeg tavle hjemme hvor det står hva alle skal til enhver tid både på skole og fritida. Problemet er at all infoen endrer seg hele tida. Plutselig er det en kommentar langt nede i en facebooktråd som jeg ikke har fått med meg. Eller en ny melding på skoleappen om supplerende info om noe som skjer dagen etterpå som ikke sto på ukeplanen. Uviktig og viktig informasjon blandes. Det er apper fra skole, fritidsaktiviteter, grupper på facebbok, messenger, SMS og epost. Man må jo bruke hele den lille fritida si på alt dette hvis man skal klare å henge med. Det er helt håpløst. Skjønner godt om noen foreldre ikke orker å henge med!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (2 timer siden):

Tror veldig mange føler som deg jeg..og særlig småbarnsforeldre .

T.o.m skolen har blitt verre og verre til å belaste foreldrene med årene, helt håpløst tullete selvsagt fordi utslitte foreldre går ut over barna big time ..

Kanskje prøve å ikke tenke på alle ting på timeplanen samtidig og skulke unna noen av foreldremøtene og annet som ikke er absolutt nødvendig..?

Ja, det har vi gjort i blandt, men nå som ungene er såpass store, så får de med seg alt og føler seg utenfor hvis vi ikke har vært med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Jeg har bare ett barn, men er alene (han er til pappaen annenhver helg) og jeg er så utslitt av alle bursdagene, sommerfester, dugnader, FAU osv. Alt vi må finne på. Han er en rastløs sjel, så han blir litt koko av å bare være hjemme han og, samtidig som han har slitt litt sosialt og jeg føler vi bare må slenge oss med på alt for hans skyld. 

Og han har ikke begynt på skolen ennå 🙈

Anonymkode: 9d03a...f3f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må huske på at alle ikke er like digitale. Jeg er mere på det digitale enn mannen min, som har gitt litt opp. Men jeg vet fex ikke hva Spond er, er det noe alle må ha? Heldigvis har vi bare ett barn nå hjemme, men der er det til gjengjeld spesielle behov. 
Vi er i et eldre aldersegment da, men forstår godt at også yngre har problem med å henge med, særlig om de har to eller flere barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler det på samme måte jeg også. Spesielt mai og juni er helt sykt krevende hvert år. Jeg er introvert og føler meg helt tappet om dagen. Har tatt meg en etterlengtet fridag fra jobb i dag, men sitter her helt overveldet og scroller på tlf 🤪 Har ikke lyst til å gjøre noe som helst i dag…. 😛

Anonymkode: 9f8b3...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Du må huske på at alle ikke er like digitale. Jeg er mere på det digitale enn mannen min, som har gitt litt opp. Men jeg vet fex ikke hva Spond er, er det noe alle må ha? Heldigvis har vi bare ett barn nå hjemme, men der er det til gjengjeld spesielle behov. 
Vi er i et eldre aldersegment da, men forstår godt at også yngre har problem med å henge med, særlig om de har to eller flere barn. 

Jeg er 50 år, men mye i verden har vært digitalt (om man ville) siden minst 90-tallet så du har tatt et valg om å være digitalt tilbakestående, handler ikke om alder.  Jeg har vært papirløs på jobb i over 20 år (jobber innen administrasjon).

Spond er en app som blir brukt til først og fremst invitasjon trening og kamp, men også som informasjonskanal. (har 8 ulike grupper som sender ut) 

AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (14 minutter siden):

Spond må man ha når barnet starter med idrett

Anonymkode: e34dd...71d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hvordan du har det! Vi har to barn og det er MYE å følge opp. Mye på skolen, nå er det konfirmasjonsår for den ene, og det er MASSE styr og aktiviteter der også. Det ene barnet har spond der det kommer info om fritidsaktiviteter, det andre barnet har Gnist, pluss at det kommer mye på e-post fra kulturskolen som har en egen nettside (ikke spond/gnist). Så er det mye fra fotballaget som kommer på facebook i gruppen der, i stedet for i Spond.

Jeg tror mye har å gjøre med hvor pliktoppfyllende man er som forelder. Har en nabo som driter i alt, som ikke får med seg noenting, og lever et meget behagelig liv. De er aldri på foreldremøter, stiller ikke på dugnader på noen av fritidsaktivitetene, får ikke med seg barnebursdager hvis ikke noen minner dem på det. Men det ser ut som de har et veldig behagelig liv, og barna lider heller ikke noen nød. Dette er en vanlig familie, høyt utdannede folk med god inntekt. Men de har bare meldt seg ut av alt maset.

Ikke at dette skal være noe forbilde, men det å drite i at alt skal være helt perfekt hele tiden, kan kanskje være sunt for noen og enhver.

Anonymkode: 482e3...0f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...