Gå til innhold

Forstå, tilgi, akseptere eller ønske utroskap  

67 stemmer

1. 1. Vil du hvis din partner er utro..

• Prøve å forstå hvorfor
      22
    • Prøve å tilgi
      11
    • Akseptere utroskapen
      2
    • Ønske utroskapen velkommen
      5
    • Prøve å vinne partneren tilbake
      4
    • Det ovenfor er uaktuelt
      40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis din partner er eller har vært utro vil du da...

Prøve å forstå hvorfor. Da mener jeg virkeligen forstå utroskapen, ikke kun akseptere den sin forklaring.

Prøve å tilgi. Tilgi betyr ikke automatisk å akseptere eller å fortsette sammen.

Akseptere. Er ikke det samme som et åpent forhold. Det er fortsatt utroskap, men man velger å se mellom fingrene om det.

Ønske utroskapen velkommen. Kan finnes flere grunner. Som at du slipper du mas om sex, eller da kan du gjøre det slutt med god samvittighet.

Prøve å vinne tilbake partneren. Her tenker jeg på det å fortsette sammen menn med krav om at utroskapen ikke blir fortsatt eller gjentatt.

Alt uvenfor er uaktuelt.

PS. Ønsker ikke en semantisk diskusjon kring betydning av ord. Man kan bruke ord litt ulikt, men som beskrevet ovenfor er det som ordene betyr i denne tråden.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så å avslutte forholdet er ikke et alternativ? I så fall har jeg ikke noe svar til deg. 

Anonymkode: 05842...d97

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så å avslutte forholdet er ikke et alternativ? I så fall har jeg ikke noe svar til deg. 

Anonymkode: 05842...d97

En av svaralternativene er «det ovenfor er uaktuelt» ;) 

Anonymkode: ef4b9...0ce

Skrevet

Det ovenfor er uaktuelt 

Skrevet

Jeg vil ha en ende på monogamiet, så jeg utfordrer utroskapsbegrepet. 

• Liker 2
Skrevet

For meg er det umulig og komme tilbake til noe som helst godt etter ett sånt svik så det er umiddelbart hadebra

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde prøvd å forstå, vet ikke om jeg kunne tilgitt. 

Anonymkode: c9bb0...982

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet mitt med utroskap er at det stiller så mange andre spørsmål. Hvorfor den personen, og hvorfor valget falt på akkurat den og så videre. I tillegg faren for at sex kan føre til flere følelser.

For hadde noen kunne garantert meg om at samboeren hadde kun sex med noen andre, uten noen andre følelser enn kåtskap, så hadde jeg godtatt det. 

Anonymkode: 7b9a6...7ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet mitt med utroskap er at det stiller så mange andre spørsmål. Hvorfor den personen, og hvorfor valget falt på akkurat den og så videre. I tillegg faren for at sex kan føre til flere følelser.

For hadde noen kunne garantert meg om at samboeren hadde kun sex med noen andre, uten noen andre følelser enn kåtskap, så hadde jeg godtatt det. 

Anonymkode: 7b9a6...7ef

Ville det vært tilstrekkelig om samboeren sier at h*n er helt sikker på at det er håndterbart?

Skrevet

Prøve å akseptere i den forstand at man aksepterer at man ikke kan gjøre noe med det og at forholdet er over. Hvis nødvendig inkluderer aksepten at man må leve sammen av praktiske grunner en stund. Man må også akseptere det faktum at partner ikke er pålitelig.

Skrevet

Litt spent på...

Dere som svarer at dere ønsker utroskap

Dere som ikke ønsker å forstå

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo visse gradsforskjeller her, da... Et engangsligg i fylla som bare handlet om sex hadde vært mulig å tilgi, et langvarig forhold på si, hvor han bevisst og målrettet hadde gått bak ryggen min, løyet og vært følelsesmessig involvert, hadde vært kroken på døra umiddelbart.

Anonymkode: 9816e...cf2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kastet han ut på dagen jeg fikk vite det. 

Det hadde vært uaktuelt å tilgi. Det ville ikke vært en unnskyldning i verden som var god nok til å forklare hvorfor han hadde gjort noe slikt. Jeg ville aldri gjort meg så liten at jeg hadde tatt en slik fyr tilbake igjen. Det er som å si til seg selv, at man ikke fortjener bedre. Nei, ellers takk! 

Anonymkode: 53d27...f70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold er alltid over for min del, ved utroskap, samme om meg eller han som stod for utroskapen.

Anonymkode: e6e9e...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Et forhold er alltid over for min del, ved utroskap, samme om meg eller han som stod for utroskapen.

Anonymkode: e6e9e...661

Min observasjon er at dette er svært uvanlig ved forhold som er seriøse med barn.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Min observasjon er at dette er svært uvanlig ved forhold som er seriøse med barn.

Det er vel det folk gambler på, at kjæresten ikke forlater dem.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel det folk gambler på, at kjæresten ikke forlater dem.

Du har sikkert observert andre ting enn meg etter å ha snakket med og "sett" slike situasjoner. Min erfaring tilsier at den som er utro har fortrengt muligheten å bli avslørt. Har flere ganger blitt overrasket over en total mangel på forberedelse til hva som vil skje når den utro blir avslørt. Kommer skikkelig som julekvelden på kjæringa.

Det som nok også kommer som julekvelden på kjæringa, er den bedrattes behov for å redde forholdet. Kanskje etter å først i affekt ha kastet ut den utro, eller selv ha flyktet. Folk virker ikke å skjønne at noe (samlivet, familien, og med det det liv man lever og de planer og drømmer for fremtiden man har) plutselig ikke bare blir totalt verdiløst.

Endret av Fremmed fugl
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (22 timer siden):

Jeg vil ha en ende på monogamiet, så jeg utfordrer utroskapsbegrepet. 

Hvorfor føler du trang til å diktere hvordan andre par lever? 

Anonymkode: 88f03...261

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde kastet han ut på dagen jeg fikk vite det. 

Det hadde vært uaktuelt å tilgi. Det ville ikke vært en unnskyldning i verden som var god nok til å forklare hvorfor han hadde gjort noe slikt. Jeg ville aldri gjort meg så liten at jeg hadde tatt en slik fyr tilbake igjen. Det er som å si til seg selv, at man ikke fortjener bedre. Nei, ellers takk! 

Anonymkode: 53d27...f70

Samme her. Jeg har blitt bedratt i alle mine forhold. Så vondt ønsker jeg ikke meg selv flere ganger. Skjer det også i dette forholdet, er det rett ut med mannen og aldri mer menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Det er ikke uvanlig. Jeg har avsluttet to ekteskap etter blant annet utroskap. Hadde felles barn. Kjenner flere som forlot mannen sin, selv om de hadde barn. Menn må slutte å tro at de kan pule rundt i forhold uten konsekvenser, og at dama er "stuck" med dem bare fordi de har barn.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...