Minamemina Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 Hei! Hva er deres tanker om dette? Kan en valp på 3 måneder være alene sammen med en eldre valp på snart 1 år? Det vil si 5-6 timer alene uten eier eller skal valpen helst være med eier på jobb? Den eldste er vandt til å være alene i noen timer. Har installert ett kamera i stua så jeg kan følge med på hva han gjør, så han sover for det meste. De kommer godt overens.
Tabris Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Valpen må trenes til å være hjemme alene. Hvor lang tid det tar å komme opp i 5-6 timer varierer fra valp til valp. Det som er viktig er at man går frem så gradvis i hjemme alene-treningen at valpen ikke får noen negative erfaringer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Gradvis tilvenning. Start med en halvtime og ta det derfra. Hunder er forskjellige. Anonymkode: a253f...160
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gradvis tilvenning. Start med en halvtime og ta det derfra. Hunder er forskjellige. Anonymkode: a253f...160 Start med en halvtime?? Alt for mye. Anonymkode: 3ec21...876 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Jeg ville tenkt nei. Det kommer selvsagt an på valpen, men de fleste valper på den alderen har vanskelig for å holde seg i 6 timer. Så da vil du jo ha et problem med en valp som gjør fra seg inne, og fort kan sette seg det som en vane. Jeg ville heller ikke tatt sjansen på å etterlate to hunder alene som ikke kjenner hverandre så godt. Hva om valpen blir masete og slitsom, og den andre ikke får kommet unna? Hva om den store blir for voldsom med valpen? På toppen kommer kjensgjerningen at valpen ikke er vant til å være alene - den har neppe blitt trent opp til 6 timer alene når den bare er 3 måneder. Om det oppleves som negativt for valpen kan det utvikle seg til separasjonsangst, og da har du potensielt et kjempeproblem som det kan ta lang tid å bli kvitt. Anonymkode: 89fa4...325 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå