Gå til innhold

Vegg-/taklokk med mer enn 85 mm mellom skruehull?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et hull i taket etter bytting og omkobling av spotter, og her skulle jeg hatt et lokk. Men hullet er 85 mm i diameter, og jeg klarer ikke finne et som er stort nok. Lokkene finnes gjerne i 90 mm og 100 mm, og på det ene jeg fant med oppgitt mål mellom skruehullene, så var dette 66 mm på lokket som var 100 mm. Dette blir jo da for lite.

Finnes det ikke noe med dimensjonene jeg trenger?

Anonymkode: 4df81...1f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (14 timer siden):

Kanskje mer flaks med blindlokk med klips/hurtigfeste? Om diameter er 90 eller 100 kan du være heldig med plassering av klips og at den passer perfekt?

https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/installasjonsmateriell/blindlokk/blindlokk-402314/?gclid=CjwKCAjwyqWkBhBMEiwAp2yUFo_qe-X9JcoAyYW0UXdmEZ_ftfEIkw3JTyjACu4M3OQ0Rn0UU0FdMxoC7pEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hmm, jeg har kikket litt på de også, men er usikker på om jeg er så heldig at de passer 😅 Men absolutt verdt et forsøk!

Anonymkode: 4df81...1f4

Skrevet

Du kan jo også kjøpe et lokk som er 95mm og lime det fast med Tec7 eller noe sånt om du ikke skal oppi der igjen? Eller få tak i en hullsag og lage en sirkel av gips som akkurat passer i hullet. Så tetter du hullet, sparkler og gjør det fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...