Gå til innhold

Hvorfor røk forholdet etter barn nr.2?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler at det er en gjenganger at det ryker etter at barn nr.2 kom til. Hva kan det skyldes? De må jo ha hatt det greit etter nr.1, siden de valgte å trø til med ett barn til. 

Hilsen snart 2-barnsmor som bekymrer seg 

Anonymkode: f62b6...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her kunne det ha røket fordi ting begynte å bli bedre og føltes stabilt en god stund, så da bestemte man seg for nummer to, og så gikk ting rett vest igjen når barnet kom og da vet man at ting kommer til å forbli ræva med mindre man går.

Anonymkode: a0b99...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen ble voldelig mens jeg gikk gravid med nr. 2. Holdt ut i 9 måneder etter minstemann var født, men så turte jeg ikke mer.

Anonymkode: a3d90...924

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her kunne det ha røket fordi ting begynte å bli bedre og føltes stabilt en god stund, så da bestemte man seg for nummer to, og så gikk ting rett vest igjen når barnet kom og da vet man at ting kommer til å forbli ræva med mindre man går.

Anonymkode: a0b99...5cb

Ja, det er vel det som er greia... at man får hodet over vannet etter nr.1 og så våger man seg på nr.2. Men de samme tingene er der fortsatt når overskuddet blir borte.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen ble voldelig mens jeg gikk gravid med nr. 2. Holdt ut i 9 måneder etter minstemann var født, men så turte jeg ikke mer.

Uff, så fælt. Så bra at du kom deg ut. Hvordan kan det ha seg at han ble sånn akkurat da? Taklet ett barn fint og så forandret han seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uff, så fælt. Så bra at du kom deg ut. Hvordan kan det ha seg at han ble sånn akkurat da? Taklet ett barn fint og så forandret han seg? 

Vanskelig å si. Jeg hadde nok mer overskudd tidligere og sa sjelden nei. I ettertid ser jeg jo signaler som jeg overså den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsket et helsøsken til eldstemann. 

Anonymkode: 44031...7b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min oppfatning er at de forholdene som ryker etter nr 2 egentlig var på vei til å ryke før nr 1 og etter nr 1 men så holdt de ut for familiens og trivselens og vanens skyld, så skjedde nr 2 enten helt uplanlagt eller som et forsøk på å glatte over realiteten at gnisten i forholdet har vært borte i årevis og prøve å skape et kjærlighetsbarn som kan fikse det. Men det går jo ikke.. 

Anonymkode: 3bac8...342

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen forhold ryker før første, noen ryker etter første, noen ryker etter andre og noen forhold ryker ikke. Jeg tror ikke at det er ett eller to barn som avgjør det

Anonymkode: fa52f...988

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør på "Havarikommisjonen", på NRK. Mange eksempler på hvordan det skjærer seg. Blant annet ved å tro at kjærlighetslivet kan pauses, og hentes frem igjen, når AS familien tillater det. 

Anonymkode: 09155...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Føler at det er en gjenganger at det ryker etter at barn nr.2 kom til. Hva kan det skyldes? De må jo ha hatt det greit etter nr.1, siden de valgte å trø til med ett barn til. 

Her er det nok mange forskjellige forklaringer.

Men noe som går igjen i min omgangskrets er overraskende nok at mange forsøker å løse problem i forholdet med å få ett barn til. Jeg vet, det gir ingen mening for noen som ser et forhold utenfra, men virker likevel som det skjer ganske ofte.

Anonymkode: 28664...fe1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen ganger kan det være at forholdet skranter etter barn nr. 1. Så får man barn nummer to i et forsøk på å «reparere». Så fungerer ikke det og det blir skilsmisse.

Det er faktisk vanlig å bli gravid (med nr to eller tre) i en fase der forholdet går dårlig, fortalte en parterapeut til meg. Det blir litt som en krampetrekning.

Anonymkode: e8d68...65d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror noen forhold ryker fordi mor er så oppsatt på å skaffe søsken at hun ikke legger merke til mannens egentlig mening om at det holder med den første.

Anonymkode: 2a8d4...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen kom hjem og hadde funnet seg en ny dame på jobben. Hun var eldre enn han og var ferdig med barn, så det var fredelig å være med henne kontra å være hjemme med familien. 

Anonymkode: 8af0a...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også inntrykk av at de forholdene som ryker kort tid etter barn nummer to var på hell allerede før siste svangerskap. Et par jeg har i omgangskretsen gikk fra hverandre før nummer 2 var blitt ett år og jeg har hele tiden tenkt at de fikk det siste baret fordi de fungerte greit sammen som foreldre og ønsket "å bli ferdige" med barn med en og samme partner. Hadde nok vurdert det samme selv. Jeg har alltid sagt at å få barn med mer enn en mann ikke er aktuelt.

Anonymkode: 0c9a4...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at man lever i en unntakstilstand mens man er småbarnforeldre. Men når man ikke finner veien ut av dette må man gå hver sin vei. Man holder ut kun 3-4 år. 

Anonymkode: 95a58...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror noen forhold ryker fordi mor er så oppsatt på å skaffe søsken at hun ikke legger merke til mannens egentlig mening om at det holder med den første.

Anonymkode: 2a8d4...e94

Menn med viktige meninger klarer vel å bestille time til sterilisering selv.

Anonymkode: 77240...dbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hos oss syns jeg forholdet ble bedre av barn nr 2. Mannen hadde mye lettere for å lempe alt på meg da vi bare hadde ett barn, fordi jeg klarte det jo. Nå med to barn er det mer nødvendig at han må ta en av ungene og halve jobben. Jeg gjør jo like mye, men det føles mer rettferdig og da blir det ikke like slitsomt. Nå har vi det heller fint og slitsomt sammen, heller enn at jeg er sliten i ensomhet.

Anonymkode: bace2...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg visste vi ikke kom til å vare, men syns det var fint for eldstemann å få et helsøsken. Forholdet røk offisielt da minstemann var 10 måneder, men hadde vært dårlig lenge før jeg ble gravid med nr 2.

Anonymkode: 86aba...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...